בחירתו המפתיעה במהירותה של עו"ד עמית איסמן עדיין לא מבטיחה את בחירתו לפרקליט המדינה. המתיחות הפוליטית והמשבר בין כחול לבן לליכוד עלול להביא את ישראל לבחירות, ולעכב את אישור המינוי בממשלה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן
(באדיבות משרד המשפטים)
שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב בחום להחלטת ועדת האיתור לבחור פה אחד באיסמן, והוא גם ינסה להעלות אותה בהקדם לאישור הממשלה. אבל ברור שמי שיחליט אם ומתי להעלות את שמו של איסמן לאישור הממשלה יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו.
למרות שהסכם ניגוד העניינים של נתניהו אוסר עליו בתכלית האיסור להיות מעורב בהליכי מינוי או אישור פרקליט המדינה, ההערכה היא שנתניהו, באמצעות מקורביו, יחליט אם הנושא יעלה על סדר יומה של הממשלה. הסיבה לכך היא שפרקליט המדינה החדש יהיה למעשה "תובע העל" במשפטו וילווה את התובעת בתיק – המשנה שלו ליאת בן ארי.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. ההחלטה אם להעלות את אישור המינוי בממשלה היא בידיו ובידי מקורביו
(צילום: אלכס קולומויסקי )
אם אכן יוחלט על הקמת הבחירות איסמן "ייכלא" בכללי ממשלת המעבר שאוסרים על מינויי בכירים. מקורביי נתניהו עשויים למשוך את הליך הבחירה בטענה שהקמת ועדת הבחירות לא עמדה בהסכם הקואליציוני שמחייב בחירת בכירים בהסכמה.
"עו"ד עמית איסמן בלט מעל כולם כבר בסבב הראיונות הראשון", אמרו חברים בוועדת האיתור. "בתום סבבי הראיונות של כל המועמדים לתפקיד פרקליט המדינה היה ברור לכל חברי הוועדה שהוא המועמד שלנו לבחירת פרקליט המדינה".
מעיני הוועדה לא נעלמו פרטי בדיקה שנוהלה נגד איסמן על אמירות סקסיסטיות שאמר לפרקליטה בעבר. "הועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים דאז משנת 2018, לגבי שתי אמירות מלפני שש ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו ולדברים.
"הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של עו"ד איסמן, ואינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו מלכהן בתפקיד פרקליט המדינה".

בן טיפוחיה של פרקליטת המחוז המיתולוגית

עו"ד איסמן (53), נשוי ואב לשלושה, משמש פרקליט מחוז חיפה זה שבע שנים, ובמשך שנתיים שימש כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. הוא בוגר בית הספר "ליאו בק" שבחיפה. בצבא שירת בחיל הרפואה והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק.
מאז שהיה פרקליט צעיר נחשב עו"ד איסמן לאיש מקצוע מבריק, משפטן מצוין, חד וישר. הוא היה בן טיפוחיה של פרקליטת מחוז חיפה המיתולוגית עו"ד לילי בורישנסקי, שקלטה מיד את יכולותיו המקצועיות, ולמרות גילו הצעיר הוא קיבל לידיו ניהול תיקים קשים ומורכבים בנושאי פשיעה חמורה.
3 צפייה בגלריה
דלאל דאוד
דלאל דאוד
דלאל דאוד. איסמן ניהל את התיק
(צילום: שאול גולן)
הוא ניהל כפרקליט את תיק הרצח שבו רצחה דלאל דאוד את בעלה שהתעלל בה. בבית המשפט המחוזי בחיפה זוכתה דאוד זיכוי מלא על ידי שלושה שופטים, אך בית המשפט העליון הרשיע אותה והיא נשלחה למאסר עולם, עד שלפני כשנה שוחררה בחנינה של נשיא המדינה.
לאחר פרישתה של עו"ד בורישנסקי נבחר עו"ד איסמן לתפקיד פרקליט מחוז חיפה. הוא נחשב לפרקליט מחוז צעיר ונמרץ, שנוהג להתרחק מתקשורת ומסרב להתראיין או להגיב בשם פרקליטות המחוז.
"איש הגון מאוד, שלא מפחד לחזור מכתב אישום כשצריך", סיפר עליו אחד מעמיתיו. "הוא בעל יושרה מקצועית בולטת. גם הסנגורים וגם התובעים מעריכים אותו, כי יש בו הגינות".
עו"ד איסמן הוא גם אוהד שרוף של מכבי חיפה בכדורגל, ומקפיד להגיע לכל משחקי הקבוצה בבית ובחוץ.
פורסם לראשונה: 23:44, 30.11.20