שעות לאחר "תקלת החשמל" המסתורית בנתנז וההודאה האיראנית לפיה אתר ההעשרה המרכזי במדינה הותקף, התייחסו ראש הממשלה ושר הביטחון למאבק באיראן ובמרוץ שלה לנשק גרעיני.
לאחר שגורמי מודיעין במערב אמרו כי "המוסד אחראי לפעולה שמהווה מכה קשה לתוכנית הגרעין האיראנית", ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "המאבק באיראן וגרורותיה ובהתחמשות האיראנית הוא משימה ענקית. המצב שקיים היום, לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר".
3 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו עם ראש המוסד יוסי כהן והשר אלי כהן
רה"מ נתניהו עם ראש המוסד יוסי כהן והשר אלי כהן
"מחוסר אונים מוחלט - הפכנו לכוח עולמי". נתניהו בהרמת הכוסית של גופי הביטחון
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו עם שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל כוכבי בהרמת כוסית
רה"מ נתניהו עם שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל כוכבי בהרמת כוסית
(צילום: דובר צה"ל)
נתניהו קיים היום אירועי הרמת כוסית בגופי הביטחון, מוסד, שב"כ וצה"ל לרגל יום העצמאות ה-73. "קשה מאוד להסביר את מה שחוללנו פה בישראל, במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים, לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן", אמר נתניהו בפורום מטכ"ל. "בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שתמשיכו בדרך הזאת, ושתמשיכו לשמור על חרב דוד בידיכם".
שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי "אנחנו צפויים לאתגרים משתנים בתקופה הקרובה, גם בזירה הפלסטינית, גם בנושא המאבק בקורונה שאנחנו לא יודעים לצפות לאן יתפתח, וגם מול איראן שממשיכה להתעצם ולהוות איום אסטרטגי על העולם ועל ישראל. צה"ל ימשיך לבנות את הכוח בהתאם לאתגרים החדשים והמשתנים, ולהיות מוכן לכל תרחיש. יש לנו על מי לסמוך וזה עליכם. אני מבקש להודות לרמטכ"ל, לכל אחת ואחד מכם, ודרככם עד אחרון החיילים בשטח, על עוד תקופה שבה עמדתם על המשמר וביצעתם את כל המשימות".
3 צפייה בגלריה
איראן מתקן העשרת אורניום נתנז גרעין תמונת לוויין מ 7 אפריל שזה 4 ימים לפני הדיווח על תקלת חשמל
איראן מתקן העשרת אורניום נתנז גרעין תמונת לוויין מ 7 אפריל שזה 4 ימים לפני הדיווח על תקלת חשמל
תמונת לוויין של אתר הגרעין בנתנז
(צילום: AP)

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לא הזכיר את איראן בדבריו הפומביים. "צה"ל הוא ארגון שמאחד את כל חלקי העם. בתוך הטנק או הספינה נוצר היתוך, ומפקד שפיקד על חיילים מדימונה ועד צפון תל אביב - כשהוא יוצא מהצבא הוא אדם אחר. זה סטארט-אפ אדיר של ממלכתיות וסולידריות", אמר כוכבי.
הערב התייחס ראש סוכנות הגרעין האיראנית, עלי אכבר סאלחי, לאותה "תקלת חשמל" שעליה דיווחו האיראנים, והודה כי האתר בנתנז הותקף. "ההתקפה הזו מבטאת את התבוסה של מי שמתנגד לפיתוח מדינתנו", אמר. "זאת מתקפה שמטרתה למנוע מאיראן לפתח את תוכנית הגרעין שלה. זאת תבוסה של אלו שהתנגדו לשיחות בין הצדדים להסכם הגרעין במטרה להסיר את הסנקציות. לאיראן שמורה זכות התגובה נגד מי שביצע את התקיפה ומי שנתן את ההוראה לפגוע במפעלי נתנז".
גורמי המודיעין במערב, שאמרו כי המוסד אחראי לאותה פעולה, ציינו כי "העיתוי שלה לא מקרי – מיד לאחר יום הגרעין האיראני".
דובר סוכנות הגרעין באיראן, בהרוז קמלבנדי, אמר לאחר הדיווח הראשוני על "תקלת חשמל" כי לא היו נפגעים באירוע, וכי אין חשש לדליפה של קרינה. התקשורת באיראן דיווחה על מקרה שבו היה מעורב קמלבנדי עצמו בעת שביקר בנתנז - הוא "נקע את רגלו וקיבל מכה בראשו". בדיווחים לא צוין איך זה בדיוק קרה.