קרוביהם של האחים אחמד ומוחמד שרקיה, שנורו אתמול (יום שישי) למוות בזמן שנסעו אחרי אמבולנס שבו הובהל אחיינם לבית החולים, טוענים כי כל השלושה נורו כנקמה במשפחה - ומבלי שעשו דבר או נטלו חלק בסכסוך. שריף שרקיה, דודם של שני האחים, טען: "המקרה הזה לא ברור לנו. שני בחורים נוסעים בכביש, למה לעצור ולהרוג אותם? איפה אנחנו נמצאים?".
7 צפייה בגלריה
אחמד ומוחמד שרקיה
אחמד ומוחמד שרקיה
"אחד היה שקט, השני אהב טבע". אחמד ומוחמד שרקיה
7 צפייה בגלריה
אמיר אבו חוסיין שנרצח בבאקה אל-גרבייה
אמיר אבו חוסיין שנרצח בבאקה אל-גרבייה
"הנכד הכי טוב". אמיר אבו חוסיין

האחים נסעו אחרי אחיינם, אמיר אבו חוסיין, לאחר שנורה בבאקה אל-גרבייה. כמה שעות לאחר שנרצחו, גם מותו של האחיין, בן 25, נקבע בבית החולים. לטענת תושבי באקה וג'ת, השלושה היו מוכרים כאנשים טובים בשני היישובים - שני האחים תושבי ג'ת, והאחיין תושב באקה אל-גרבייה. הם טוענים שלא היה ידוע על סכסוך שבו היו מעורבים השלושה, שנרצחו כ"נקמה על משהו לא ידוע".
לדברי התושבים, הרוצחים רצו לרצוח אדם אחר במשפחתו של אמיר - אך לא ידעו כיצד להגיע אליו. לכן, לטענתם, הם ירו לעבר המכונית שנסעה אחרי האמבולנס שבו היה אמיר. לדברי התושבים, לא שינה לרוצחים שימותו אנשים חפים מפשע ששייכים לאותה משפחה. מתחילת השנה נרצחו בבאקה ובג'ת שמונה אנשים, שניים מהם ממשפחת אבו חוסיין. בשנה שעברה נרצח עוד תושב באקה מאותה משפחה.
7 צפייה בגלריה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
"לא יודעים מי הבא בתור". סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
7 צפייה בגלריה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
"אנחנו לא חברה אלימה". ח"כ עודה בסוכת האבלים
"הגדול מבין האחים הוא מוחמד, בן 45", סיפר הדוד שריף. "הוא אהב טבע. היה לו ג'יפ שהוא היה לוקח לשטחים ולנהרות, היה מטייל בכל שבת. הוא גם היה יותר מפעם אחת באפריקה, אהב ליהנות מהחיים שלו. חוץ מזה הוא גם אהב את המשפחה שלו, היה נשוי עם שלושה ילדים".
"אחמד, בן 33, גם היה נשוי עם שלושה ילדים", הוסיף. "הוא היה הנדסאי חשמל ועבד כעצמאי. הוא היה בחור שקט ולא היו לו שום תקלות או בעיות. כולנו תוהים מה קרה, למה דווקא הם?".
את מי אתה מאשים? "אין לי, אני מאשים את אלה שהרגו אותם בלי צדק. שני בחורים שנוסעים בכביש, למה לעצור ולהרוג אותם? מה זה? איפה אנחנו נמצאים? יש לי גם טענות למשטרה, שצריכה לקחת את הדברים בידיים. לא יכול להיות שהמצב שלנו יהיה ככה".
7 צפייה בגלריה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
"למגר את כנופיות הפשע המאורגן". סוכת האבלים בבאקה אל גרבייה
אתה חושש לחייך? "מעולם לא חשבתי על זה, אבל אני רואה שכן, אפשר לחשוש. מה הם עשו? הם נסעו, ופתאום נהרגו, אז כל בן אדם עכשיו יחשוש על עצמו. אנחנו לא יודעים מי הבא בתור ומה הסיבה לכך. יכול להיות שתסתכל בעיניים של מישהו, ופתאום יצא מזה רעש".
"בחורים צעירים צריכים לקנות נשק, עד איפה הגענו?", סיכם. "זה המצב הקיים: שניים-שלושה בחורים מביאים כסף ויש להם נשק. בשביל מה?".
ג'מיל אבו חוסיין, סבא של אמיר, אמר: "הם רצחו את הנכד הכי טוב. הוא סיים את הלימודים שלו בציון ממוצע גבוה, ופתח עסק קטן שממנו התפרנס ובתוכו הוא נרצח. הוא היה אדם ישר מכל הבחינות, בחיים לא שמענו שהוא פגע במישהו. הוא נרצח בדם קר".
7 צפייה בגלריה
חשד לרצח כפול בשרון: שני גברים נמצאו ירויים ברכב
חשד לרצח כפול בשרון: שני גברים נמצאו ירויים ברכב
"החיים הפכו לביקורי תנחומים". זירת הירי באחים, הלילה
(צילום: רענן בן צור)
7 צפייה בגלריה
חשד לרצח כפול בשרון: שני גברים נמצאו ירויים ברכב
חשד לרצח כפול בשרון: שני גברים נמצאו ירויים ברכב
(צילום: רענן בן צור)
"אני קורא לאזרחים היהודים – תעזרו לנו במיגור תופעת הרציחות והאלימות", אמר הסב. "אם לא יהיו פתרונות, אז ירצחו אותי ואנשים אחרים במשפחתי. די לשחיקה ולזלזול מצד כל הגורמים. לא יכול להיות שבחברה הערבית יש מיליון וחצי אזרחים שלא יכולים להתמודד עם כמה אלפי פושעים ששולטים על כל דבר. הגיע הזמן לטפל בהם".

כביש 6 ייחסם

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר ל-ynet בסוכת האבלים בבאקה אל-גרבייה כי "יש חמישה דברים שצריך לעשות – איסוף נשק בלתי מורשה, מיגור כנופיות הפשע המאורגן, הפרוטקשן והשוק האפור – וגם פענוח התיקים. כל הדברים האלה בידי המשטרה".
לטענתו, "אנחנו חברה לא אלימה ביסוד שלה, לפני 20 שנה לא ידענו מה זה רצח. כששמענו שאחד נרצח הרגשנו שהאוויר הפך לשחור. מה שקורה אצלנו בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה, זה דבר שלא מתקבל לדעת. החיים שלנו הפכו לביקורי תנחומים. כל יום אנחנו בביקורי תנחומים".

"אני מעביר מסר חד – אם החיים שלנו לא יהיו טבעיים, חיי המדינה כולה לא יהיו טבעיים", הוסיף עודה, והודיע על מחאה שתתקיים בקרוב: "כבר ביום שני הקרוב בשעה תשע בבוקר נסגור את כביש 6. אנחנו רוצים לחיות בכבוד. הדרישות שלנו הן הדברים הבסיסיים ביותר לכל אזרח בכל מדינה – אנחנו לא רוצים נשק, לא רוצים כנופיות ורוצים שיפענחו את התיקים".
בעקבות הרצח התקיימה פגישה של עשרות משתתפים, בהם חברי כנסת ובכירים בחברה הערבית, בבאקה אל-גרבייה. עם זאת, חבר הכנסת מנסור עבאס, שאחראי על תיק האלימות בכנסת, לא השתתף במפגש. בימים האחרונים חל פיצוץ ברשימה המשותפת בין מפלגת רע"מ שברשות עבאס לחברים האחרים, לאחר שזה סירב לתמוך בפיזור הכנסת.
ראש העיר באקה אל-גרבייה, ראיד דקה, אמר: "כואב לנו מאוד. הגיע הזמן שניאבק נגד הפושעים ונוציא אותם מבינינו, לא משנה מה המחיר. חובה להפגין גם בתל אביב, בירושלים ובעוד מקומות - עד שהתופעה של הרציחות תיעלם".
בעקבות הרצח אתמול עלה ל-108 מספר הנרצחים במגזר הערבי בישראל מתחילת השנה. בוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי אמרו כי החסימה בכביש 6 ביום שני תתבצע על-ידי שיירת רכבים שתיסע לאט מוואדי ערה לירושלים.
רק ביום חמישי לפנות בוקר אותרה גופה נוספת, של עלי בדווי, עם סימני ירי. גופתו של בדווי, תושב כפר קאסם כבן 30, נמצאה בכביש 557, סמוך למחסום תאנים שבשרון. המשטרה חוקרת חשד לרצח, אך גם כיוונים נוספים.
גופתו של בדווי נמצאה כמה שעות לאחר שנמר סלימאן, בן 46, נורה למוות במוסך שבבעלותו ביישוב ריינה שבגליל. החשודים, רעולי פנים, נמלטו מהמקום. גבר נוסף נפצע מהירי באורח בינוני.