3 צפייה בגלריה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
אביעד משה ושירה איסקוב
החמרה בתנאי המעצר בעקבות ריאיון עיתונאי: מפקד בית הסוהר אוהלי קידר בבאר שבע, גונדר-משנה מנחם ביבס, החליט להעביר לצינוק את אביעד משה שמואשם בניסיון רצח אשתו שירה איסקוב. ההחלטה התקבלה בעקבות ריאיון שהעניק אתמול (יום ג') משה מתא המעצר לערוץ כאן.
משירות בתי הסוהר נמסר: "הריאיון הטלפוני נעשה ללא אישור ובניגוד לפקודות שירות בתי הסוהר. כבר אמש הועבר העצור לענישה בצינוק ונשפט בדין משמעתי לשבעה ימי בידוד, שלילת טלפונים, שלילת ביקורים ושלילת האפשרות לשליחת מכתבים לחודש.
"שירות בתי הסוהר מצר על הניצול לרעה של הזכות הניתנת לעצורים להשתמש בטלפונים ועל עצם הפרסום הפוגעני וחסר ההתחשבות ברגשות קורבנות העבירה והציבור כולו".

גולשים, אישי ציבור וארגונים למען נשים הביעו תרעומת בעקבות שידור הריאיון. שירה ווישניאק, אחותה של מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה, כתבה בעקבות הריאיון: "למי ששכח, לפני בדיוק חצי שנה, התפרסמה כתבה מבזה ומזעזעת, ריאיון עם גלית אלמוג, אמו של הרוצח של מאיה שלי, עמית אלמוג. מאיה לא נשארה בחיים ושירה כן".
ווישניאק הוסיפה: "מה שאני מקווה שהציבור יודע הוא שרצח בנות זוג הוא כמעט לחלוטין מתוכנן, בדיוק כמו במקרה של מאיה. אני שואלת את גופי התקשורת בישראל, מה עוד תעשו בשביל רייטינג? האם הייתם מראיינים גם משפחה של מחבל שרצח? למה אנו, משפחתה של מאיה ושירה איסקוב, צריכים בכלל לחלוק זמן במה עם האנשים השפלים האלו. מאוכזבת, כועסת ותוהה לעצמי איך הגענו למצב הזה".
3 צפייה בגלריה
שירה איסקוב שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
שירה איסקוב שנפצעה על ידי בעלה אביעד בדירתם במצפה רמון
איסקוב לאחר אשפוזה בתמונה שאותה ביקשה לפרסם
(באדיבות המשפחה)
זמן קצר לאחר שידור הריאיון הוא הוסר מהאתר של תאגיד השידורי הישראלי. גורמים ב"כאן" אמרו הבוקר: "לא היה צריך לשדר את זה". לאחר הסרת הריאיון מאתר התאגיד, כתבה בטוויטר לילי בן עמי, אחות של מיכל סלה, שנרצחה אף היא על ידי בן זוג מתעלל: "כאן הסירו מהאתר את הריאיון שערכו עם הרוצח אביעד משה. הלינק כבר לא עובד וטוב שכך. אסור לתת לרוצחים במות ציבוריות לנרמל רצח נשים, להתמסכן ולהונות צופים. שאביעד ידבר רק לקירות תא כלא אטום".
כתבת התאגיד שלי טפיירו הגיבה לה: "אפשר לחלוק על הריאיון, אבל הרציונל שעומד בבסיסו הוא להביא את הכרוניקה הנוראית של מי שביצע מעשה כה חמור למרות שנחשב לאדם 'נורמטיבי', והאם אפשר היה לעשות אחרת. הכתבה מדגישה את חומרת מעשיו". בריאיון, שנערך כאמור בטלפון מתא מעצרו, משה הציג את גרסתו ואמר בין היתר כי "דבר כזה יכול לקרות לכל בן אדם נורמטיבי".
מכאן חדשות נמסר: "הכתבה הוסרה מכל הפלטפורמות הדיגיטליות. נקיים דיון עם הגורמים הרלוונטיים כולל ועדת האתיקה על האופן שבו הוצגו החומרים בכתבה ונסיק מסקנות".
3 צפייה בגלריה
מאיה ווישניאק
מאיה ווישניאק
מאיה ווישניאק. האחות כתבה: "מה עוד תעשו בשביל רייטינג?"
בכתב האישום שהוגש נגד אביעד משה באוקטובר האחרון, נטען כי במשך עשר דקות עד רבע שעה הוא ניסה לרצוח את שירה איסקוב בביתם במצפה רמון, הלם בה באמצעות מערוך שבו השתמשה להכנת חלות לראש השנה, חנק אותה ודקר אותה כ-20 דקירות עם סכין מטבח משוננת. רק חודש וחצי לאחר התקיפה, שוחררה איסקוב מבית החולים שבו אושפזה במצב אנוש.
חודש לאחר הגשת כתב האישום, הוסיפה הפרקליטות גם עבירה של התעללות בקטין או בחסר ישע. לפי כתב האישום המתוקן, בכל זמן התקיפה שהה בנם של בני הזוג לצדה של המתלוננת.
הנאשם הותיר את הילד בסמוך למתלוננת בעת התקיפה, למרות הפצרותיה החוזרות ונשנות להזיז את הילד מהמקום. לפי האישום, משה גרם סבל לילד והתנהג כלפיו באכזריות בכך שכפה עליו להיות נוכח ולצפות במעשיו כלפי אמו, הטיל עליו אימה משמעותית, הפחיד אותו וכל זאת כאשר מדובר בילד חסר ישע התלוי בנאשם.