בבית העלמין גבעת שאול בירושלים הובאה בצהריים (יום א') למנוחות אוסנת בן שטרית (32), שהלכה לעולמה בשבוע ה-30 להריונה מסיבוכי מחלת הקורונה. "אני מבטיח לך שאשמור על הילדים", אמר האלמן יהודה מעל הקבר.
בן שטרית, אם לארבעה מגבעת זאב שלא סבלה ממחלות רקע, אושפזה ביום שלישי שעבר עם מצוקה נשימתית בבית החולים הדסה עין כרם בבירה ואושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. במהלך הלילה מצבה הידרדר והיא פיתחה כשל רב-מערכתי עד שלרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה. גם הניסיון להציל את העובר באמצעות ניתוח קיסרי לא צלח.
2 צפייה בגלריה
אסנת בן שטרית
אסנת בן שטרית
"הייתה רודפת חסדים". אוסנת בן שטרית
חברים ובני משפחה ליוו את בן שטרית בדרכה האחרונה. ילדיה הקטנים אמרו עליה קדיש. האלמן יהודה נפרד: "היית רודפת חסדים, מתפללת על כולם. לפני שבוע אמרת לי שחלמת שאת רואה את ההלוויה, את רואה את הלב בוכה.
"אני מבקש ממך סליחה, אני אוהב אותך, אני מבטיח לך שאתן לילדים את כל מה שרצית בשבילם. מי ייתן את תרומתך? מה אני יודע לעשות בלעדייך? תתפללי עלינו בגן עדן".
2 צפייה בגלריה
אוסנת נפטרה מקורונה בשבוע ה-30 להריונה: "חלמת על ההלוויה"
אוסנת נפטרה מקורונה בשבוע ה-30 להריונה: "חלמת על ההלוויה"
הגיס התחרט על קבוצת מתנגדי החיסונים. הלוויתה של אוסנת
(צילום: רפי אוחנה)
בני משפחתה של אוסנת סיפרו לחדשות 12 שהיא לא התחסנה מכיוון שהושפעה ממידע שהופץ ברשתות החברתיות. אחיה, אלחנן סיאני, אמר: "אל תחשבו שזו סתם שפעת שתעבור - גם אנחנו חשבנו ככה ואיבדנו את האחות היקרה לנו מכול. היא התלבטה אם להתחסן, אבל כנראה שאם הייתה מתחסנת - זה היה עובר".
גיסה של אוסנת אמר היום לכאן חדשות: "אני מקודמי הראשונים שפתחו את הקבוצות של מתנגדי החיסונים. אני עדיין בקבוצות האלה. אני עד היום מתנגד לחיסון בכפייה, אבל יש אבל גדול – עד עכשיו זה פשוט לא היה כלפינו, זה לא היה בתוך החצר שלנו, בבית שלנו. כשזה מגיע לחצר שלך אתה מבין שצריך לחשוב אחרת בחיים. זה אומר לגבי החיסונים, אני לא אומר תרוצו להתחסן – פשוט, אם אתם רוצים למנוע את המוות בבית שלכם, יש לכם יכולת. יש לכם את האפשרות הזו להתחסן".
כשנשאל אם משהו השתנה אצלו בעקבות המוות של אוסנת, השיב: "כן. השבתתי את הקבוצה שלי, שיש בה כמה אלפים, עד שארגיש שלם עם עצמי. כרגע אני בכלל לא שלם עם עצמי לגבי העניין הזה".
"לפעמים עדיף לעשות משהו אחד כלפי עצמכם, כלפי המשפחה שלכם – העיקר שלא יהיה פה מוות", הוסיף. "המוות זה משהו שאנחנו לא יכולים להתמודד איתו. כל המשפחה פה התפרקה בבת אחת. משפחה ענפה, שכולם התפרקו בבת אחת. בגלל ילדה אחת".
אחותה של אוסנת, אורטל, ספדה לה בהלוויה: "כמה היית אהובה על כולם, זה לא נתפס. הבטחת שתקומי על הרגליים ונעשה מסיבה. היית אישה של שמחה, של חיים, היית מחוברת לאבא שבשמיים 24 שעות ביממה. הכול היה קטן עלייך. אנחנו לא רוצים עוד צרות, אנחנו כבר לא יכולים לראות שיהיה עוד אחד. לכו להתחסן".
מבית החולים נמסר הבוקר כי "הצוות ביחידה לטיפול נמרץ קורונה והמומחים שהוזעקו לטיפול באישה ובתינוק מצויים בסערה רגשית. למאמצי ההצלה היו שותפים רבים מכל רחבי בית החולים אשר נלחמו על חיי האם והתינוק. הדסה כולה משתתפת בצערה הכבד של המשפחה. צוות השירות הסוציאלי בבית החולים מלווה אותם בשעתם הקשה".
בתוך כך, ארגוני סיוע חרדיים הכריזו על מגבית חירום לקרן צדקה מיוחדת שהוקמה למען ילדי משפחת בן שטרית שהתייתמו מאמם.
בהכנת הכתבה השתתף קובי נחשוני