2 צפייה בגלריה
מפלגת עוצמה יהודית
מפלגת עוצמה יהודית
ברוך מרזל ובנצי גופשטיין
(צילום: אבי מועלם)
פעילי הימין הקיצוני הבולטים ברוך מרזל ובנצי גופשטיין נחקרו באזהרה היום (רביעי), לאחר שהוגשו נגדם תלונות על פרסומים ברשתות החברתיות המסיתים לגזענות. בתום החקירה, שנערכה ביחידת הסייבר בלהב 433, שוחררו השניים בתנאים מגבילים.
יחידת הסייבר עוקבת לאחרונה באופן הדוק אחר השניים, במסגרת ניטור התכנים המתפרסמים ברשתות החברתיות. מרזל וגופשטיין הם פעילים בולטים בחוגי הימין הקיצוני, ושניהם הסתבכו עם החוק לא פעם. מרזל הוא ממייסדי מפלגת "עוצמה יהודית" ובמשך כמה שנים עמד בראשה, ואילו גופשטיין הוא יו"ר ארגון להב"ה. לקראת הבחירות בספטמבר 2019 פסל בית המשפט העליון את מועמדותם לכנסת במסגרת רשימת "עוצמה יהודית" בגין הסתה לגזענות.

2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
משרדי להב 433
(צילום: נדב אבס)
גופשטיין ומרזל טענו בתגובה כי מדובר ברדיפה פוליטית. "מדובר בחקירה פוליטית חמורה מאוד. אשמח ללכת לבית המשפט ולהישפט על הדברים המגוחכים שהובאו נגדי", אמר מרזל.
החקירה התקיימה ימים בודדים אחרי שראש השב"כ פרסם באופן חריג אזהרה מפני הסלמה בשיח הציבורי בתקופה האחרונה, שלדבריו עלולה להוביל אנשים לפגיעה פיזית. "בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית", כתב נדב ארגמן.
הוא הוסיף: "כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".