שר המשפטים אבי ניסנקורן טוען כי החליט לעזוב את כחול לבן - ולהצטרף למפלגתו החדשה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי - לאחר שיו"ר המפלגה בני גנץ החליט לחבור לימינה בראשותו של נפתלי בנט. כך נודע הערב (יום ג') ל-ynet.
3 צפייה בגלריה
ניסנקורן בנט גנץ
ניסנקורן בנט גנץ
הבחירות מתחממות. ניסנקורן, בנט וגנץ
(קרדיט: צילום: אבי מועלם, שאולגולן, קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
טקס זיכרון ליצחק רבין
טקס זיכרון ליצחק רבין
יודיע רשמית על כניסה לפוליטיקה. חולדאי
(צילום: מוטי קמחי)
בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים אמר ניסנקורן: "ביום חמישי הודעתי להם שאני שוקל את דרכי הפוליטית, אבל יום לאחר מכן דיברו איתי על חבירה לימינה של בנט. בעקבות ההחלטה הזו החלטתי שאני פורש מכחול לבן ועובר לדרך חדשה".
על-פי גורמים בסביבת ניסנקורן, הוא וגנץ שוחחו על המשך דרכו הפוליטית, אולם ביום שישי דיברו שניים ממקורביו של גנץ עם ניסנקורן - ואמרו לו כי התוכנית של גנץ היא לחבור לימינה ובכך להקים מפלגה שהיא גם ימין וגם מרכז.
ניסנקורן השיב להם כי אינו מוכן לקחת חלק בחבירה לימינה - והודיע על פרישה מכחול לבן לטובת מפלגתו של חולדאי. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", אמר היום ניסנקורן.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "ניסנקורן שקל לעזוב את כחול לבן עוד לפני שפוזרה הכנסת. כל טענה אחרת לא מוכרת לנו".
ממפלגת ימינה נמסר: "לא מתנהל מו"מ עם כחול לבן. כראש הממשלה נפתלי בנט יביא את השינוי בישראל ויוביל את שיקום הכלכלה ההרוסה, ויזמין לממשלתו כל מפלגה ציונית שתניח זמנית בצד את המחלוקות. ניסנקורן מנסה לתרץ את זגזוגיו ואין לנו קשר לכך".
גורמים בכחול לבן תקפו היום את ניסנקורן וטענו כי "הוא הוכיח שהוא עצמו לפני הכול. אפילו את האומץ לעזוב בצורה ראויה ולהתפטר לא היה לו. חולדאי, תשמור על הגב".
עוד טענו הגורמים כי "ניסנקורן מתנהל בכפיות טובה. כמו עסקן ולא כמו מנהיג. בני גנץ מינה אותו, גיבה אותו לאורך כל הדרך, את כל מה שעשה במשרד המשפטים עשה מתוקף הכוח והגב של בני ולא שלו עצמו. ובסוף עשה שיקול אישי והפנה עורף".
3 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
גם הוא בדרך החוצה מכחול לבן. אשכנזי
(צילום: מוטי קמחי)
הערב צפוי חולדאי להודיע רשמית על כניסתו למערכת הפוליטית לקראת הבחירות לכנסת ה-24, ועל הקמת מפלגה חדשה. הוא ציין כי חברו אליו "מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית", והוסיף כי "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית". חולדאי לא צפוי להתפטר לפי שעה מתפקידו כראש העיר תל אביב, ולשמור לעצמו את האפשרות להמשיך עד 2023 במקרה של כישלון בבחירות הכלליות.
במקביל, גם שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי למסור הערב הצהרה בשעה 20:00, בה הוא צפוי להודיע על ריצה בראשות כחול לבן. כעת, מסתמן כי גנץ יפטר את ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים, וכחלק מההסכם בינו לבין נתניהו על הממשלה השוויונית, שנותרה גם לאחר פיזור הכנסת והליכה לבחירות, הוא יוכל למנות במקומו חבר אחר מכחול לבן.
כפי שדיווחנו ב-ynet, שר החוץ גבי אשכנזי נמצא גם הוא בדרך החוצה מכחול לבן. ביום ראשון הוא נפגש עם גנץ, והשניים סיכמו ביניהם שאשכנזי לא יגיד דבר עד ששר הביטחון לא ידבר. הערב אחרי ההצהרה של גנץ, או לכל המאוחר מחר, ידבר אשכנזי ויודיע על כוונותיו.