המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר הבוקר (יום ד') לאחר סגירת הקלפיות בארה"ב, כי הוא מאמין שהוא צפוי לנצח בבחירות. "לא אני ולא טראמפ נחליט מי זכה בבחירות", הוא הוסיף. "אנחנו מרגישים טוב לגבי וויסקונסין ומישיגן, ננצח גם בפנסילבניה".
2 צפייה בגלריה
ג'ון ביידן בהצהרה
ג'ון ביידן בהצהרה
"בדרך לניצחון". ביידן
(צילום: AFP)
"ידענו שזה יימשך, אבל מי ידע שזה ימשיך עד מחר בבוקר ואף יותר?", תהה ביידן בפתח דבריו. "אנחנו מרגישים טוב לגבי איפה שאנחנו. באמת. אנחנו מאמינים שאנחנו במסלול לניצחון בבחירות. ידענו שספירת ההצבעות המוקדמות בדואר תיקח זמן ונצטרך להיות סבלניים עד שהעבודה הקשה תסתיים".
הוא הוסיף: "זה לא יסתיים עד שכל קול ייספר וייחשב, אבל אנחנו מרגישים טוב לגבי איפה שאנחנו. אנחנו עדיין במשחק בג'ורג'יה בניגוד לציפיות, ומרגישים טוב מאוד לגבי וויסקונסין ומישיגן. ודרך אגב, ייקח זמן לספור את הקולות, אבל אנחנו גם ננצח בפנסילבניה".
ביידן שיגר מסר לנשיא טראמפ: "אנחנו לא נדע את התוצאות עד מחר בבוקר, ואולי אף יותר, אבל זה לא המקום שלי או של טראמפ להחליט מי זכה בבחירות, אלא החלטתו של העם האמריקאי", ובהמשך הוסיף: "אני מוקיר תודה לכל מי שהשתתף בהליך הדמוקרטי הזה ואסיר תודה לכל תומכיי באומה כולה. סבא שלי היה אומר 'ג'ו, תשמור על האמונה', וסבתא שלי הייתה אומרת 'לא ג'ו, תפזר אותה'. תישארו עם האמונה".
2 צפייה בגלריה
טוויטר נגד ציוצי טראמפ ש"גונבים את הבחירות": מידע מטעה או מופרך
טוויטר נגד ציוצי טראמפ ש"גונבים את הבחירות": מידע מטעה או מופרך
הציוץ של טראמפ שהוגבל
(מתוך טוויטר)
דקה לאחר דברי המועמד הדמוקרטי, צייץ הנשיא טראמפ בטוויטר: "אנחנו מובילים בגדול, הם מנסים לגנוב את הבחירות, לעולם לא נאפשר להם לעשות זאת. אי אפשר להחשיב קולות אחרי סגירת הקלפיות". בציוץ אחר כתב: "אמסור הצהרה. ניצחון גדול!". בתגובה הגבילה טוויטר את הצפייה בציוץ והגדירה אותו: "מידע מטעה או מופרך".
נכון להבוקר, אין עדיין הכרעה סופית במרוץ לנשיאות. ביידן מוביל נכון לעכשיו 210-237 במניין האלקטורים, אבל לפי "פוקס ניוז" הפסיד בארבע מדינות מפתח, והוא נראה בדרך להפסד גם בצפון קרוליינה. מנגד רשם ניצחונות חשובים באריזונה ומינסוטה, ששומרים לו יתרון מסוים על טראמפ. כעת נראה שהכול מתנקז לפנסילבניה ולנבאדה, אולם התוצאות משם צפויות להתעכב - ועל כן ההמתנה עשויה להתארך.
ביידן ניצח כצפוי בקליפורניה (55), ניו יורק (29), אילינוי (20), ניו ג'רזי (14), וירג'יניה (13), וושינגטון (12), ורמונט (3), מסצ'וסטס (11), מרילנד (10), קולורדו (9), אורגון (7), קונטיקט (7), ניו מקסיקו (5), רוד איילנד (4), הוואי (4), ניו המפשייר (4), מיין (3), דלאוור (3) ומחוז קולומביה (3). מלבד המדינות האלה נסגרו קלפיות בשורה של מדינות נוספות, שמהן טרם התקבלה הכרעה.