הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות (צט"מ) המליץ אמש (ראשון) לבטל את חובת עטיית המסכות במרחב הפתוח. ההמלצות הסופיות יתגבשו בהמשך והן כפופות לאישור מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי.
2 צפייה בגלריה
נמל תל אביב- יפו בחול המועד פסח
נמל תל אביב- יפו בחול המועד פסח
מבלים עם מסכות בחוץ. חול המועד בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
בשלב זה לא ברור מתי ההנחיות הסופיות יצאו לפועל ואם יחליט פרופ' לוי לאמצן. במערכת הבריאות העריכו בשבועות האחרונים כי ההחלטה על הסרת המסכות מתקרבת. זאת, לנוכח שיעורי התחלואה הנמוכים.
הישיבה התקיימה ברקע החלטת משרד הבריאות לאשר ליחידות הכשרה ויחידות לוחמות בצה"ל פטור מעטיית מסכות בפעילות בשטחים פתוחים, כפי שהודיע מוקדם יותר דובר צה"ל. החל מהבוקר תבוטל חובת עטיית המסכות ביחידות אלו.
2 צפייה בגלריה
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
פרופ' אש. תומך בהסרת המסכות בחוץ
(צילום: הדר יואביאן)
בהודעה נמסר כי "הקלה זאת מותנית בכך שלפחות 90% מהחיילים המשתתפים בפעילות חוסנו מקורונה או שהחלימו ממנה. בתום שלושת חודשי הפיילוט יישקל המשך היישום".
בין המומחים בצוות שתומכים בהסרת המסכות בשטח פתוח - פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, שהביע כבר בכמה הזדמנויות בשבועות האחרונים את עמדתו בעניין, לפיה לעטיית המסכות בשטחים פתוחים בשלב זה אין תועלת ממשית.
בחודש שעבר אמר פרופ' אש בריאיון לאולפן ynet כי "המסכות הרבה יותר חשובות כשאנחנו נמצאים בהתקהלות או בתוך מבנה. אנחנו נעשה דיון על המסכות, קרוב לוודאי שאם נחליט להוריד זה יהיה רק בחוץ".

בריאיון לאולפן ynet הסכימה באחרונה פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, עם דעתו של הפרויקטור כי למסכות אין תרומה משמעותית בשטח פתוח. עם זאת, פרופ' רהב הטילה ספק במשמעת בארץ.
"במדינת ישראל נושא המשמעת הוא קצת בעייתי. אנשים יתחילו להגיד שלא צריך מסכות, אז הם יורידו גם בחללים סגורים", אמרה רהב. לדבריה, "אני בטוחה שיהיו לא מעט אנשים שיעדיפו להיות עם מסכות גם בחוץ". פרופ' רהב סייגה והוסיפה כי במערכת החינוך הייתה ממליצה להישאר עם מסכות, משום שהתלמידים טרם חוסנו.
בתוך כך, בחתונה המונית שנערכה בפזורה הבדואית בסוף השבוע נדבקו כ-65 אורחים מתוך 122 שנבדקו אחרי האירוע.
פורסם לראשונה: 23:46, 04.04.21