הרשימות עדיין לא נסגרו והמפה הפוליטית טרם התבהרה, אבל הקמפיינים של המפלגות מתחילים אט אט לצאת לאור.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet


הבוקר (ב') השיק יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אולפן מיוחד שישמש את מפלגתו לטובת כנסים פוליטיים וירטואליים ממטולה עד אילת, בשעה שלא ניתן יהיה לערוך כנסים ואירועים בשל מגבלות הקורונה. מדובר בפרויקט שהקימה המפלגה במסגרתו יועברו מפגשי זום של תומכי המפלגה בכל רחבי הארץ, כתחליף לכנסי בחירות. המשתתפים, שיירשמו למפגשים מראש, יוכלו לשוחח עם בכירי המפלגה ולשאול שאלות מהבית לאולפן.
סער אמר כי המפגש הראשון ייערך לתושבי הגולן והגליל ולאחר מכן לתושבי חיפה והקריות. בשבוע שעבר החל סער גם להפיץ את סרטוני הבחירות שעסקו בטענה לכאוס סביב מבצע החיסונים ומשבר הקורונה.
בליכוד עוד לא השיקו קמפיין רשמי, אולם חלקים ממנו כבר תופסים כותרות במסגרת סדר היום החדשותי: הבאת החיסונים לישראל והעובדה שרוב אוכלוסיית בסיכון כבר התחסנה צפויים לשחק תפקיד מרכזי בקמפיין הממוקד שיושק בהמשך.
גם הקרב על הקול הערבי כבר החל, לאחר שנתניהו בחר לערוך את טקס "המתחסן המיליון" באום אל פחם, כחלק מהניסיון לקרב את הציבור הערבי. באותו אירוע לפני שבועיים הבטיח נתניהו בראיון ל-ynet לקדם תוכנית נוספת למיגור הפשיעה במגזר, ואמר שיאבק על קולות הערבים. "אני חושב שהיום אזרחים יהודים וערבים מרגישים שמשהו השתנה, אתם רואים את החיבוקים של יהודים וערבים בדובאי ובבחריין. למה שזה לא יהיה פה? למה?", שאל.
2 צפייה בגלריה
הקמפיין של יש עתיד
הקמפיין של יש עתיד
"הגיע זמן לממשלה שפויה". הקמפיין של לפיד
גם ביש עתיד מתארגנים להשקה הרשמית של הקמפיין. אתמול חשף יאיר לפיד את שלטי הבחירות שיעסקו בצורך להקים ממשלה שפויה ולחזור "לחיים השפויים" - כנגזרת של המשבר השלטוני המתמשך ומגפת הקורונה, אירועים שהתערבבו יחד.
לפיד הבהיר שמאס בעיסוק סביב נתניהו ויציע חלופה אחרת והצגת תוכניות עבודה סדורות. הוא העריך ששחקנים נוספים בגוש המזוהה איתו, כמו ציפי לבני, עשויים להיכנס. אם זה יקרה, אמר, זה ייעשה רק אחרי שהמפה תסתדר וקרוב לסגירת הרשימות.
2 צפייה בגלריה
הקמפיין של חולדאי
הקמפיין של חולדאי
מנסה להתייצב מול נתניהו. הקמפיין של חולדאי
הבוקר השיקה גם מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי את הקמפיין, במסגרתו מתייצב חולדאי מול נתניהו, תחת הכותרת "יש בישראל רק שני מנהיגים - בחרו את שלכם".
הקמפיין מבקש לחדד את התאמתו של חולדאי להנהגת גוש המרכז שמאל ולהחלפת נתניהו בראשות הממשלה. במסגרת הקמפיין נפרסו עשרות שלטי חוצות ברחבי המדינה. חולדאי יערוך היום בשעה 16:00 תדרוך לעיתונאים, במהלכו יוצג הקמפיין החדש ותתאפשר הצגת שאלות.

אתמול השיק גם משה (בוגי) יעלון, יו"ר תל"ם שנפרד סופית מיש עתיד של לפיד, את קמפיין הבחירות של מפלגתו באמצעות שלטי חוצות שהופצו ברחבי הארץ. יעלון ערך גם הצהרה רשמית שבה הכריז על המועמדים לרשימתו בהם גם השר יזהר שי שפרש מכחול לבן, פעיל המחאה נגד ראש הממשלה, גונן בן יצחק, וכן ראש איגוד רופאי בריאות הציבור חגי לוין. בראיון הבוקר לאולפן ynet הסביר יעלון את הפרידה מיש עתיד, אף שהודה כי בעתיד ייתכן חיבור מחודש: "במקרה שלנו אחת ועוד אחת שווה פחות משתיים".
יעלון הסתבך אתמול בהכרזה שלו, כאשר ברגע האחרון נאלץ להכריז על ביטול מועמדותו ברשימה של עו"ד איימן אבו ריא, עקב תיק שהתברר כי קיים נגדו בחשד לשוחד. הודעתו נמסרה שעות לאחר הצגתו ברשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-24. "ערכי תל"ם ובראשם הדוגמה האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים", כתב יעלון.