עופר ברקוביץ מתקווה חדשה בראשות גדעון סער התראיין היום (ב') באולפן ynet, והתייחס תחילה לתקיפתו אתמול בשוק מחנה יהודה, לטענתו בידי פעילי ליכוד: "בסוף הסיור קבוצה ניסתה לדחוף ולהתעמת, אנחנו לא מתרגשים".
הוא טען כי "בנט לא מקובל על השמאל, לפיד לא מקובל על הימין, אלה חסומים על ידי החרדים. רק סער פתוח בפני כל המפלגות" - ואף העריך שראש מפלגתו "יכול להביא את ש"ס".
3 צפייה בגלריה
עופר ברקוביץ' בריאיון באולפן
עופר ברקוביץ' בריאיון באולפן
"לא נירתע מאלימות ובריונות". עופר ברקוביץ'
(צילום: הדר יואביאן)
- נראה שאתם מנסים "לפמפם" את התקרית בשוק. "ממש לא. אני מעדיף לדבר באולפן על השינויים בחינוך, או על איך עוזרים לעסקים הקטנים ולעצמאיים אחרי המשבר הזה. האלימות הזאת שאנחנו חווים לא צריכה לקרות. זאת מציאות עקומה ואווירה שאסור שתהיה במדינת ישראל. את המילה 'בוגד' שאני מתחיל לשמוע צריך להוציא מהלקסיקון, ויש לשקול ענישה חריפה נגד האנשים שמשתמשים בה".

ברקוביץ' טען כי "זיהה את הפרצופים" מבין המעורבים בתקיפה אתמול: "יש פה אלימות שיטתית. למיטב הבנתי מדובר בקבוצת פעילי ליכוד". עוד הוא אמר כי ישקול להגיש בנושא תלונה בתחנת המשטרה. "היו שם דחיפות, צעקות, קריאות 'בוגד'. לא ככה צריכה להיראות מערכת בחירות".
- גם לנתניהו קראו "בוגד". "שוק מחנה יהודה הוא גם המעוז הביתי שלי, לא רק של הליכוד. אני עורך שם קניות בכל יום שישי. אין לי בעיה שיש אנשים שתומכים בנתניהו, זה בסדר. יש לי גם הערכה לנתניהו. אבל אני חושב שצריך להתקדם קדימה, יש מספיק סיבות לתקיעות הזאת, לארבע מערכות הבחירות, לפילוג הזה בעם שצריך לשנות. אבל אני לא מוכן לקבל אלימות ועבריינות, מקומם של האנשים הללו הוא לא איתנו".
- לדעתך משהו מזה מגיע מלמעלה? "אני לא יודע לומר. קרו שני אירועים יום אחרי יום, אי אפשר להתעלם מזה. אני רואה אווירה שלא מוקיעים אותה כמו שצריך על ידי ראשי הליכוד, על ידי רה"מ, ואני לא מוכן לקבל את זה. אני לא מתרגש מזה או נרתע, גם יריב פוליטי הוא מישהו שאפשר להתמודד איתו וזה בסדר. לא כולם חייבים להסכים".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
גדעון סער- יאיר לפיד- נפתלי בנט
"כולם חסומים, רק סער יכול לחבר". עם לפיד ובנט
(צילום: קובי קואנקס)
עוד על המצב הפוליטי, שמונה ימים לפני הבחירות, אמר ברקוביץ': "יש 15 מנדטים על הרצפה. אנחנו לא יודעים איך זה יסתיים. הציבור יבין שהצבעה לבנט היא הצבעה לנתניהו, והצבעה ללפיד היא הצבעה לבחירות חמישיות - כי הוא לא יכול להקים ממשלה גם עם 30 מנדטים. רק גדעון סער יוכל לעשות את זה".
- למה שמישהו עם 10 מנדטים יחבר את כולם? "אני מקווה שיהיו לנו 20-15 מנדטים".
- עם 15 מנדטים אפשר להיות ראש ממשלה? "ייתכן מאוד שכן".
עוד אמר ברקוביץ': "יש רוב להחלפת השלטון בישראל. אם בנט היה אמיץ כמו סער, הבחירות היו מסתיימות והייתה מוקמת ממשלה אחרת. השותפים שלנו תחילה הם בנט ולפיד, ויש עוד שותפים אפשריים מכל המפה הפוליטית שמקבלים את הרעיון של ממשלה יהודית-דמוקרטית בלי קיצונים.
"כולם חסומים", הוא הוסיף, "בנט לא מקובל על השמאל, לפיד לא מקובל על הימין, אלה חסומים על ידי החרדים. סער פתוח בפני כל המפלגות".
3 צפייה בגלריה
"להביא את דרעי? זאת אופציה פתוחה"
"להביא את דרעי? זאת אופציה פתוחה"
"להביא את דרעי? זאת אופציה פתוחה"
(צילום: יואב דודקביץ)
- לסער יש אובססיה להיות ראש ממשלה? "אני לא חושב ששיקולי אגו יכריעו את הבחירות האלה".
- אם לפניך שתי אפשרויות: לשבת תחת לפיד או בחירות חמישיות, מה תבחר? "לפיד לא העיד על עצמו שהוא רץ לראשות הממשלה, זאת אומרת שהוא מקבל את ההבנה האסטרטגית שלי ושל תקווה חדשה שאפשר להביא ראש ממשלה רק מהמרכז-ימין".
- סער יכול להביא את דרעי, את ש"ס? "אני מעריך שזאת אופציה פתוחה, לא כפי שהם התנהלו בממשלות קודמות. הם לא יהיו שליטי יחיד, לא תהיה פה הקצנה".
- אם ש"ס או יהדות התורה יסכימו להצטרף, אתם תתנו להם הכול. "אני ממש לא מסכים. כולם שותפים פוטנציאליים. צריך לקרב את החרדים, ללכת לדרך של אחריות חברתית וכלכלית. אנחנו מגבשים מתווה שירות חדש, מדברים על הגדלת התקנים בשירות האזרחי והלאומי כדי לאפשר לחרדים לשרת את המדינה לצד שמירה על אורחות חינם. אנחנו מדברים על הכשרות מקצועיות כדי שיותר אנשים ישתלבו בתעסוקה. צריך להפוך גם אותם לשותפים, אבל הם לא ייתנו את הטון של הממשלה הבאה".
ברקוביץ' התייחס להתבטאות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאמר כי ישלח "את החרדים יחד עם ביבי - על מריצה אחת, למזבלה טובה", וציין שזו הייתה "אמירה מכוערת וקשה".
-תעדיפו את ש"ס על פני ליברמן? "לא לא. בבחירות 2018 דרעי קרא לי 'שטן'. שמעתי גם התבטאויות בצד השני, אבל אני מגנה בתוקף את האמירה של ליברמן".