2 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של אביגדור ליברמן במפעל פיניציה בירוחם
הצהרה לתקשורת של אביגדור ליברמן במפעל פיניציה בירוחם
אביגדור ליברמן
(צילום: הרצל יוסף)
ביקורת חריפה נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעקבות אמירה בעייתית שהשמיע נגד החרדים, ולפיה "ישלח אותם על מריצה למזבלה טובה".
הדברים נאמרו כשליברמן נשאל בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" אם ישתף פעולה עם החרדים לאחר שבנימין נתניהו כבר לא יכהן כראש ממשלה. ליברמן השיב בנימה משועשעת: "אין דבר כזה. את החרדים יחד עם ביבי - על מריצה אחת למזבלה טובה".
האמירה עוררה סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות, וגררה ביקורת חריפה וקריאות להתנצלותו של ח"כ ליברמן.
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
"ליברמן ירד מהפסים". ליצמן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה אמר: "איווט האיום אינו הראשון שמציע לעלות אותנו על עגלות ומריצות ולשלוח אותנו למזבלה טובה. היו שאיימו לפניו, ואף עשו זאת. כבר לא מדובר בגזענות גרידא של אויב מטורף, אלא באיום ממשי ובקריאת קרב מסכנת חיים". הוא קרא למשטרה והפרקליטות לחקור אותו "בעוון הסתה חמורה והתרת דמם של יהודים חרדים".
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן תקף גם הוא: "יצר השנאה ודחף ההסתה שמניעים את איווט גורמים לו לרדת מהפסים לשיח של ביבים ודברי נבלה. יראה הציבור וישפוט האם לקושש כמה קולות, מצדיק איבוד בלמי ההיגיון והשכל. מביש ומעורר רחמים. קורא ליועמ"ש לממשלה לבדוק זאת, נוכח הסתה פרועה ומסוכנת המעודדת פגיעה בציבור, ומנוגדת לכאורה לחוק ולנוהלי הבחירות".
סגן השר מאיר פרוש הגיב: "נדמה שהגיע השלב שבו צריך להכניס גורמים מקצועיים לתמונה. אני לא שולח יהודי חלילה למזבלה, אבל ביקור באברבנאל לא יזיק לו".
לאחר הביקורת פרסם ליברמן פוסט בפייסבוק שבו סירה להתנצל או לחזור בו מהדברים. "היכולת של נציגי הציבור החרדי בכנסת, עסקני ש"ס ויהדות התורה להלין ולהזיל דמעות של תנין היא פשוט פנומנלית. אחרי שאף אחד מראשי הציבור החרדי לא גינה, לרבות ראש הממשלה שפשוט התעלם מסרטון 'הכלבים' ומהקריאה לחיילת בצה"ל שיקסע, הם באים בטענות על כך ש'ליברמן משתלח' בהם".