כמה מאות מפגינים חסמו הערב (שבת) לזמן קצר את כביש 65 ליד אום אל-פחם במחאת הזדהות עם תושבי מזרח ירושלים ומסגד אל-אקצא. בירושלים נערכת המשטרה לאפשרות שהעימותים יתחדשו בעיקר באזור שער שכם שהיה מוקד המחאה בימים האחרונים.
המפגינים באום אל-פחם קראו "ניאבק יחד איתכם" ומחו נגד מה שהגדירו כ"יחס אלים" של המשטרה כלפי תושבים. ביום ראשון ייצאו 27 אוטובוסים מאום אל-פחם להשתתף בתפילה במסגד אל-אקצא.
1 צפייה בגלריה
מפגינים בעיר אום אלפחם כהזדהות עם תושבי מזרח ירושלים ומסגד אלאקצא
מפגינים בעיר אום אלפחם כהזדהות עם תושבי מזרח ירושלים ומסגד אלאקצא
מפגינים באום אל-פחם כהזדהות עם תושבי מזרח ירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעימותים בתום דיון הערכת מצב שקיים בקריה: "שמענו את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים". באשר להסלמה בדרום, אמר נתניהו: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש".
האירועים האלימים בירושלים הגיעו אמש גם לשטחים וגם במעבר קלנדיה ובקבר רחל נרשמו עימותים בין פלסטינים לשוטרי משמר הגבול. כוחות הביטחון ספגו אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים, והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. דובר מג"ב אמר ל-ynet כי המהומות במוקדים אלה הן "זליגה של האירועים האלימים מירושלים" לשטחי יהודה ושומרון.

בירושלים העימותים הורגשו אמש לא רק בשער שכם לאחר שהמשטרה אסרה על הישיבה במדרגות בטענה שמדובר בהתקהלות – על אף שאין מגבלה דומה לכך בערים אחרות. עימותים נרשמו בשכונות הסמכות למרות שהיו בהם רק מעט יהודים בשל כניסת השבת.
אמש הותקף גבר שהלך בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים על ידי קבוצת צעירים ערבים. אחד התוקפים התנפל עליו עם שוקר חשמלי, בעוד שהשאר בעטו ותקפו אותו באגרופים והשליכו עליו עגלת קניות. ברשתות החברתיות נטען כי מדובר באדם חרדי – אך נכון לשעה זו זהותו טרם התבררה, ולא ידוע מה מצבו הרפואי.