עימות על הפרק

60 שעות נותרו לפתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת, ובמהלך השבת עלתה מחדש האפשרות לעימות - כמוהו לא התקיים בישראל כבר 22 שנה: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הזמין את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לעימות היום בערב.
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד יש עתיד
יאיר לפיד יש עתיד
לפיד. קרא לעימות
(צילום: AFP)

"מגיע לציבור הישראלי תשובות. אמרת שאני היריב שלך - מול היריב מתייצבים", אמר לפיד. הוא הסכים לערוך את העימות באולפן ynet, שם נתניהו נשאל השבוע אם יסכים לעימות והשיב: "רק כשלפיד יגיד שהוא רץ לראשות הממשלה".
עימות לא התקיים בסופו של דבר, ובמסיבת עיתונאים שלפיד ערך הערב אמר לפיד: "שמעתי את כל התירוצים של נתניהו למה הוא ברח מהעימות שהצעתי לו. הכול תירוצים. הוא מפחד. שלושה חודשים הוא שם אותי על שלטי חוצות, עשה סרטונים 'איפה לפיד?', דיבר עליי ללא הרף, ואז הצעתי לו לבוא לעימות, והוא נבהל ונעלם. עוד לא מאוחר. ההצעה בעינה עומדת. בוא לעימות".
בינתיים, מפלגת "תקווה חדשה" דרשה כי כל עימות, אם יתקיים, ייערך רק בהשתתפות כל המועמדים לראשות הממשלה ובכללם גדעון סער ונפתלי בנט. הם איימו בפנייה לוועדת הבחירות המרכזית כדי לאכוף זאת.

הטענה של נתניהו על חוק הלאום

חוק הלאום שאושר בכנסת ב-2018 הוביל למחאות גדולות, בין היתר של ערבים ודרוזים, אבל על רקע הניסיון לגייס קולות מהחברה הערבית טען לפתע ראש הממשלה בריאיון לעיתון "כל אל-ערב": "הוא עלה עקב סכנת המהגרים הבלתי-חוקיים מאפריקה שהציפו את ישראל, לא קשור לאזרחים הערבים".

ישראלי נהרג בתאונת סקי בגאורגיה

מאיר ליטמנוביץ, בן 43, נהרג במפולת שלגים באתר הסקי גודאורי שבגאורגיה. הותיר אחריו ילד בן 3 ואישה בהיריון. יחד עמו היו 4 חברים שלא נפצעו.
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחר גופתו של מאיר ליטמנוביץ ז"ל
חיפושים אחר גופתו של מאיר ליטמנוביץ ז"ל
החיפושים אחר גופתו של מאיר ליטמנוביץ
(צילום: report.ge)

אחרי הרצח הכפול: ירי ללא הבחנה בקלנסווה

פחות מיממה אחרי הרצח של מוחמד חטיב וליית נסרה, האש חזרה לרחובות קלנסווה: אלמונים ירו אמש על בתים ומכוניות, ואדם אחד נפצע קל עד בינוני. ראש העיר קלנסווה, עבד אל באסט סלאמה, אמר ל-ynet לאחר היריות: "המשטרה נכשלה. ניקח את העניינים לידיים ונחפש חברות אבטחה פרטיות".

ילדה נהרגה בתאונה, נערה מתה בנחל האסי

בת 4 נהרגה היום מפגיעת רכב ביישוב תל שבע שבנגב. בן דודה, שככל הנראה נהג במכונית, יצר קשר עם המשטרה והודיע שיגיע לתחנה.
אתמול נהרג זיאד חטיב, תושב עראבה, בתאונה בכביש 784 בגליל. חטיב יצא להחליף פרטים לאחר תאונת דרכים קלה, עמד בשוליים - ונדרס למוות.
בנחל האסי הסמוך לקיבוץ ניר דוד איבדה אתמול נערה בת 17 את הכרתה כתוצאה מהתקף אפילפסיה וטבעה למוות. הנערה שהתה במקום כחלק ממפגש של עמותה עבור צעירים עם מוגבלויות שהגיעו להיפגש עם צעירי הקיבוץ, ובמשטרה בודקים מדוע נכנסו לנחל בשטח הקיבוץ למרות האיסור. מנהל העמותה שהביאה את הצעירים למקום נחקר במשטרה.

הנפילות של ביידן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מעד אתמול בזמן שעלה על המטוס הנשיאותי משדה התעופה הצבאי אנדרוז בדרכו לאטלנטה. הנשיא, בן 78, נפל שלוש פעמים בעת עלייתו למטוס. בבית הלבן מיהרו לומר שמצבו של הנשיא טוב, והאשימו את הרוח. "היא הייתה חזקה במיוחד, הנשיא בסדר גמור", אמרה דוברת בבית הלבן.

בלי צופים זרים באולימפיאדה

הוועדה המארגנת של אולימפיאדת טוקיו הודיעה היום רשמית כי בפעם הראשונה בהיסטוריה זרים לא יורשו להיכנס למדינה על מנת לצפות במשחקים האולימפיים. ההחלטה, שממשלת יפן והוועד האולימפי הבינלאומי קיבלו במשותף, נועדה למנוע כניסה של מוטציות הקורונה ליפן. המשחקים אמורים להיערך הקיץ, באיחור של שנה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אינסטינקט בסיסי"
מתוך "אינסטינקט בסיסי"
שרון סטון ב"אינסטינקט בסיסי"
(צילום מסך)

ההאשמות של שרון סטון

שרון סטון, מהשחקניות הבולטות בקולנוע האמריקני בשנות ה-90, חשפה בספר שהיא כותבת וטרם פורסם כי מפיקים עימם עבדה ביקשו ממנה לשכב עם שחקנים שכיכבו לצדה כדי "לטפח כימיה על המסך".
קטעים מהספר פורסמו במגזין "ואניטי פייר". סטון, בת 63, סיפרה באחד מהם על הסצנה המפורסמת מחדר החקירות בסרט "אינסטינקט בסיסי", וחשפה כיצד המפיקים הניעו אותה להסיר את תחתוניה במהלך הצילומים - תוך שהם מרמים אותה.