3 צפייה בגלריה
דני דנון
דני דנון
דני דנון
(צילום: AP)
דני דנון, לשעבר שגריר ישראל לאו"ם, פרסם היום (רביעי) ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו תהה מדוע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא מתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ששוחח עם שורה ארוכה של מנהיגים. דנון אף צירף את מספר הטלפון של לשכת ראש הממשלה בירושלים.
"הנשיא ביידן", כתב דנון, שאינו מחזיק באף תפקיד רשמי בימים אלה, וצירף תמונה של נתניהו וביידן, "התקשרת למנהיגים מקנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, דרום קוריאה ורוסיה. האם לא הגיע הזמן לשיחה גם עם מנהיג ישראל - בת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב? מספר הטלפון של ראש הממשלה הוא: 972-2-6705555+".
3 צפייה בגלריה
ציוץ טוויטר של דני דנון
ציוץ טוויטר של דני דנון
הציוץ של דני דנון
שלשום, בתשובה על שאלת ynet מהו ההסבר לכך שטרם שוחח עם ביידן, אמר נתניהו: "שוחחתי עם ביידן מיד לאחר ניצחונו. הוא מצלצל לראשי מדינות לפי הסדר המקובל עליו. הוא לא הגיע למזרח התיכון עדיין".
נתניהו הוסיף: "הוא יצלצל. אין לי שום ספק בזה. הברית שלנו עם ארה"ב איתנה. לא נסכים על כל דבר אבל הברית שלנו איתנה".
יצוין כי חלפו שלושה שבועות מאז שביידן נכנס לבית הלבן, אך הוא עוד לא מצא זמן להתקשר לנתניהו, בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהתקשר אליו שלושה ימים לאחר שנכנס לבית הלבן ב-2016.
בישראל קיימת מחלוקת האם ביידן מבייש את נתניהו או שפשוט צריך להתרגל לזה שהנשיא החדש הוא לא טראמפ ושאפשר לשכוח מהקרבה האינטימית בין שני המנהיגים. בזמן כהונת טראמפ זכתה ישראל ליחס יוצא דופן בכל קנה מידה. עכשיו נבחר ממשל שההבטחות שלו לציבור היו בתחום המאבק בקורונה, תיקון הנזקים לכלכלה לעסקים, מאבק בשינויי האקלים והתחרות עם סין.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גורמים בוושינגטון העבירו איתותים ורמזים לירושלים שלפיהם ברגע שהנשיא ביידן יתחיל בשיחות עם מנהיגי המזרח התיכון - הם ייתנו לנתניהו את הכבוד להיות המנהיג הראשון. יש הטוענים שהממשל החדש נותן לנתניהו להזיע בכוונה. הם יודעים שיש לו בחירות בקרוב ולא משתוקקים לעזור לו, במיוחד על רקע משקעי העבר. ההתבטאויות הישראליות נגד חזרה להסכם הגרעין ודברי הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי לא ממש תרמו לבניית האמון.
עם זאת, חשוב להדגיש שישראל וארה"ב מקיימות שיחות בדרגי עבודה בנושא הסכם הגרעין עם איראן ונושאי מזרח תיכון שבהן ירושלים מציגה את הדאגות שלה. השיחות האלה מתקיימות רק בזום בגלל מגבלות הקורונה. האמריקנים עוד לא החליטו אם להתחיל לקיים פגישות פנים אל פנים.