בפעם הרביעית בשבוע האחרון הוצת לפנות בוקר (יום ד') כלי רכב משטרתי בגליל העליון. מדובר במכונית של קצין המתגורר בשכונת בימת תל חי בקריית שמונה, והפעם עלו העבריינים מדרגה וגם השליכו רימון שגרם נזק למכונית שחנתה בסמוך. במשטרה מעריכים כי המציתים קשורים לארגוני פשיעה בתחום גביית דמי חסות על רקע פעילות המבוצעת נגדם בתקופה האחרונה.
בלילה שבין יום חמישי לשישי האחרון הוצתו שתי ניידות, בסמוך לבתיהם של קציני משטרה בצפת ובחצור הגלילית. בתחילת השבוע הוצתה מכוניתו של קצין המתגורר ביסוד המעלה. עד כה לא נעצרו חשודים בהצתות.
בנוסף להצתות אירעו לאחרונה – ככל הנראה על אותו רקע - פריצות לחדרי החקירות בתחנות המשטרה בצפת וטבריה. כמו כן נורו יריות לעבר בנקים ביישובים ערביים בצפון וכן לעבר בתי עסק במתחם ביג בכרמיאל.
במשטרה מאשרים לראשונה באופן רשמי כי מדובר בהצתות. נמסר כי הרקע הוא המאבק בתופעת סחיטת דמי חסות ביישובי הצפון, שכלל מעצרים, עיקולים ותפיסות רכוש של עבריינים.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה הוצתה בשכונת תל חי בקריית שמונה
ניידת משטרה הוצתה בשכונת תל חי בקריית שמונה
כלי הרכב המשטרתי שהוצת הבוקר בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, אמר בתגובה כי מדובר ב"מאבק אמיתי בארגוני הפשיעה. זה לא מאבק שאנחנו מנהלים מהטריבונה ומוחאים כפיים. זו זירת איגרוף וכולם נפגעים. יש לנו דרך ומטרה - לחסל את ארגוני הפשיעה. מי שחושב שיש מרשם לתקופה קצרת מועד - טועה. זה מאבק ארוך, עם הרבה צלקות ומכות בכנף.
"אנחנו נחושים ורואים את הקצה. הוגש כתב אישום בפרשת הירי על הבנקים. מי שסבור שהירי המאסיבי על סניפי בנק בצפון נבע מחוסר שביעות רצון משירותי הבנקאות, טועה. הירי על הבנקים כסמל מדינה היה להעביר מסר למשטרה מארגוני הפשיעה - תרדו מהגב שלנו. אנחנו לא נרד מעל הגב של אף אחד".