בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (יום ב') שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה העיד זה היום השישי מטעם התביעה על תיק 4000. החקירה עסקה בלחץ לכאורה שהפעילה סביבת נתניהו לרכישת האתר על ידי אנשי עסקים שונים, בהם ג'יימס פאקר (עד בפרשת 1000), וכן בשורת מקרים שאירעו לקראת בחירות 2013, ובהם העביר זאב רובינשטיין, המקורב לבני הזוג נתניהו, בקשות סיקור שנגעו בעיקר למפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט. עוד העיד ישועה על סיקור נתניהו באתר לקראת החתימה שנדרשה מראש הממשלה ושר התקשורת לאישור המכירה של אתר הלוחות "יד2".
במסגרת תיק 4000 מואשם נתניהו בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בגין חלקו בפרשת וואלה-בזק. עד המפתח ישועה ממשיך בעדותו לתאר את מערכת היחסים בינו לבין מי שהיו בעלי השליטה בבזק, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים שהעניקו לנתניהו סיקור אוהד ומוטה בתמורה להטבות רגולטוריות לעסקיהם. ynet העביר עדכונים מעדות ישועה, דקה אחר דקה.
הדיון היום עסק בין השאר באירועים הבאים. ב-18-17 בינואר 2013: דרישות בעניין העלאת פרסומים בנוגע לתמיכת נפתלי בנט בציפי לבני ושלי יחימוביץ'.
ב-19-17 בינואר 2013: דרישות להעלות כתבה על עבודתה של רעייתו של נפתלי בנט במסעדה לא כשרה.
ב-19-18 בינואר 2013: דרישה לפרסם כתבה על כך שהליכוד זכה בעתירה להסרת שלטים ומודעות שפרסמה מפלגת "הבית היהודי".
ב-19-17 בינואר 2013: דרישה להעלות פרסום על התבטאות של אלדד יניב הקורא להצביע לבנט אם לא מצביעים לשמאל.
19 בינואר 2013: דרישה להעלות פרסום על השתתפות אביו של נפתלי בנט בהפגנות נגד יצחק רבין. הדרישה נגנזה לבקשתו של רובינשטיין.
19 בינואר 2013: דרישה להסיר פרסום על כך שליברמן אמר שנתניהו יקבל בבחירות 40 מנדטים (השניים התמודדו יחד במסגרת הליכוד ביתנו).
14 בנובמבר 2013: דרישה לתיקון כתבה הנוגעת לשרה נתניהו ולהורדת מלל מתוכה הנוגע לבזבזנות המיוחסת לה ולמני נפתלי.
13 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה, הבוקר על הדוכן
(צילום: יואב דודקביץ )
13 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ'
הנאשם שאול אלוביץ' בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יואב דודקביץ )
13:21 – התחקיר ב"הארץ". ישועה: הייתי מתואם עם ניר חפץ העדות עוברת לתחקיר שפורסם ב"הארץ" ב-29 באוקטובר 2015, ובו טענות ראשונות לקשר שבין ראש הממשלה, שאול אלוביץ', האינטרסים של בזק והסיקור בוואלה, הרבה לפני שהחלו חקירות פליליות בעניין.
התובעת עו"ד יהודית תירוש: מה זכור לך סביב הכתבה הזאת? ישועה: "הייתה פנייה באוקטובר מטעם גידי וייץ (עיתונאי הארץ) גם אליי, גם לעורכים במערכת, גם לאבי אלקלעי ולגורמים בבזק ובלשכת ראש הממשלה, שהם עומדים להוציא כתבה שדנה בשורה של נושאים שקשורים לסיקור בוואלה וסיקור מוטה לראש הממשלה, ועל הנושא של החלטות רגולטוריות.
"ניסחנו תשובה. הייתי מתואם עם ניר חפץ מטעם הלשכה ועם שאול אלוביץ', ומתואם לבקשת שאול גם עם הדובר הפרטי שלו, מוטי שרף, וגם עם דובר בזק גיא הדס. ניסחנו תגובה ונתנו אותה. פגשתי גם יומיים לפני את וייץ והתפרסמה הכתבה".
13 צפייה בגלריה
תחקיר הארץ וואלה בנימין נתניהו אוקטובר 2015 גידי וייץ
תחקיר הארץ וואלה בנימין נתניהו אוקטובר 2015 גידי וייץ
תחקיר "הארץ" על יחסי וואלה, בזק ונתניהו
13 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
ניר חפץ. תגובה מתואמת
(צילום: מוטי קמחי)
על הכתבה הוסיף ישועה: "כל האופי של ההתנהלות בשנתיים האחרונות יוצא בעצם החוצה בצורה ברורה ובוטה. העיתונאים הרגישו עם זה רע מאוד. הכותרת 'אתר החדשות הפופולארי בשירות נתניהו', זה פגע בהם ויצר אצלי כמנכ"ל הרגשה רעה מאוד. קראו לי הקומיסר הפוליטי של וואלה. כתבה קשה. הייתה פנייה ליועמ"ש לבדוק את היחסים שתוארו בכתבה".
ישועה: "פניתי לעורכי הדין של וואלה עם מיילים ביני לבין ניר חפץ, אבי אלקלעי ושאול. אמרתי להם שאני מוטרד מהאפשרות שיש פה עבירה. נאמר לי שזכותו של בעל עיתון לא להרגיז את ראש הממשלה"
לדברי ישועה, הכתבה הטרידה אותו: "אחריה הייתה הפוגה מסוימת בסיקור המוטה, אבל די מהר דברים חזרו לסורם. זו פעם ראשונה שהיה רשום 'תן וקח'. החלטתי להתייעץ עם עורכי הדין של וואלה. פניתי לעורכי הדין רלי לשם וטליה גרסטל. אספתי קבצים של מיילים ביני לבין ניר חפץ, אבי אלקלעי ושאול והעברתי לעורכי הדין. אמרתי להם שאני מוטרד מהאפשרות שיש פה עבירה. נאמר לי שזכותו של בעל עיתון לא להרגיז את ראש הממשלה. תשתדלו לא לעשות את הדברים האלה".
התובעת תירוש מקריאה את תגובת ישועה לכתבה ב"הארץ", הכוללת הכחשה גורפת של הנטען. ישועה מסביר בתגובה: "ברור שהיה סיקור מוטה. זו הייתה תגובה מתואמת בין כמה דוברים הקשורים לאירועים. אני מתואם לחלוטין עם הבוס שלי".
13:01 - "איזה רוע לב? זה וואלה סלבס" התביעה עוסקת בהתערבות בידיעה מ-3 בנובמבר 2014 במדור הרכילות של האתר, "וואלה סלבס", שבו יוחסה בזבזנות לשרה נתניהו אחרי שביקרה במספרה יוקרתית. ישועה ביקש מהעורך ינון מגל להתערב בטקסט, והוסיף כי "זה רוע לב".
עו"ד תירוש: למה אמרת לינון מגל להתערב באייטם הזה? ישועה: "התערבתי כי התבקשתי. הטקסט שלי 'זה רוע לב' נכתב בציניות. כמו במקרים אחרים, אני נכנס למסכת בקשות הזויות שאתערב כמנכ"ל בתוך ערוץ של סלבס. אז רשמתי בציניות למגל 'תקן את הטקסט העוין, זה רוע לב'. איזה רוע לב? זה וואלה סלבס".
בהמשך כתב ישועה למגל: "כן, ראיתי, תעיף את זה. אין ברירה". מגל: "טוב". בשלב זה כתב ישועה לרובינשטיין: "בוצע לגבי הגברת".
העדות עברה לנושא הכתב המדיני אמיר תיבון ולהתכתבויות בין ישועה ואלוביץ' על הכוונה להזיזו מתפקידו ועל כך שישועה עובר על כל הכתבות שלו מראש, אחרי שאחת מהן עלתה תחת הכותרת: "כשלון של ראש הממשלה". ישועה ציין, "חשבתי שהוא מטובי העיתונאים בוואלה".
עו"ד תירוש: כתבת "זו כתבה אחרונה שלו שעולה בלי שאני עובר. אני מדרדר את זה" (ממיקום בולט באתר). הוא (תיבון) צריך ללכת אבל אני צריך לעשות את זה בחכמה)". למה שוחחת עם בועז סטמפלר (ממערך המדוברות של נתניהו)? ישועה: "כי הוא פנה אליי והתלונן על כתבה של אמיר תיבון שמדברת על הסכם הגרעין והכישלון של ראש הממשלה".
10:57 – מכירת יד2: "תדאג שזה באמת ירד כי זה גורם נזקים" הדיון עובר לנושא מכירת הלוח "יד2": ב-14 במאי 2014 חתם נתניהו על היתר העברת שליטה בחברה הבת של "וואלה", שהפעילה את אתר המכירות. החתימה אפשרה את השלמתה של עסקת המכירה מקבוצת בזק לתאגיד תקשורת גרמני, בתמורה לכ-800 מיליון שקל, שהוזרמו לקופתה של קבוצת בזק שבשליטת אלוביץ'. "זו הייתה עסקה פנומנלית, היה רווח של 700 מיליון שקל", אמר ישועה.
אלוביץ', נטען, עמד קודם לכן בקשר עם נתניהו ועם גורמים בסביבתו על מנת להאיץ את החתימה על ההיתר הנדרש גם על ידי שר התקשורת דאז גלעד ארדן. אישור העברת השליטה באופן מואץ היה בעל חשיבות רבה לאלוביץ' ולבזק, שכן עיכוב עלול היה להביא לכך שהרוכש הגרמני ייסוג מן העסקה או ידרוש שינוי בתנאיה.
עו"ד תירוש לישועה: אתה כותב "הגדול קיבל קונצרט והילד קיבל עזרה מינון מגל". תסביר. ישועה עונה: "הגדול זה ראש הממשלה וקונצרט זה סיקור מוטה. הילד זה גלעד ארדן"
התובעת יהודית תירוש שאלה מי הוביל את העסקה וישועה עונה: "אני". עו"ד תירוש: "מה הייתה עמדתו של אלוביץ' ביחס לעסקה? ישועה: "בהתחלה לא האמינו (אלוביץ' ובנו אור) ביכולת לקבל את רמת המחירים שדיברנו עליה". עו"ד תירוש: מה קיבלת עבור העסקה? ישועה: "בונוס של 15 מיליון שקל. היו יעדים וקיבלתי בונוס על ביצועים. היעדים לגבי וואלה היו לאורך השנים די דומים, יעדים פיננסיים של רווח תפעולי. השאר היה יעדי רייטינג. 10 אחוז הייתה הערכה של הדריקטוריון". עו"ד תירוש: מי עוד היה מעורב בזה? ישועה: "מנכל יד 2". עו"ד תירוש: מה הוא קיבל? ישועה: "עשרה מיליון שקל".
13 צפייה בגלריה
העורך דאז ינון מגל. "תלוי בו - בסרקסטיות"
העורך דאז ינון מגל. "תלוי בו - בסרקסטיות"
העורך דאז ינון מגל. "תלוי בו - בסרקסטיות"
(צילום: צביקה טישלר)
תירוש מציגה תכתובות בין אלוביץ לישועה שבהן נכתב בין היתר ש"הכל תלוי בינון". היא שואלת את ישועה באיזה ינון מדובר ולמה הכל תלוי בו.
ישועה: "ינון מגל (עורך האתר דאז). הכל תלוי בינון - מדברים בהקשר של מכתב שצריך להחתים את ראש הממשלה. זו סרקסטיות וש(מערכת האתר) צריכה להתנהג יפה. מי שצריך לחתום על המכתב זה ראש הממשלה ושר התקשורת, ואני קצת חששתי מהדם הרע בין שאול לגלעד ארדן".
ב-4 במאי 2014, עשרה ימים לפני חתימת נתניהו, כתב ישועה בקבוצת ווטסאפ: "לא אסלח ללוין ולארדן על מה שעושים לנו. צריך להשיג קלוז'ר. בשעות באחרונות התעללו בי. מנוולים, אין לי מילה אחרת". אלוביץ' כתב בתגובה: "הוא טס ואחתים אותו קודם".
בבית המשפט הסביר ישועה: "באופן טבעי, כשמוכרים חברה בערך גבוה, מוכרים גם את המנכ"ל והסמנכ"ל, וחשבתי שהם מנסים לטרפד את העסקה. אחר כך שאול אומר שראש הממשלה טס והוא יחתים אותו לפני".
13 צפייה בגלריה
יהודית תירוש
יהודית תירוש
התובעת עו"ד רונית תירוש
(צילום: גיל יוחנן)
ב-7 במאי כתב אלוביץ' בקבוצת הווטסאפ: "מישהו חייב לדבר עם דנה (היועמ"שית של משרד התקשורת) ואם אין תשובה חייבים להגיש את הבקשה לשני השרים באופן מיידי".
בהמשך כותב אלוביץ' לישועה: זמין? ישועה: יירד תוך חצי שעה. אלוביץ': תדאג שזה באמת ירד כי זה גורם נזקים.
בהמשך הוסיף: אני עדיין דורש מהגדול לחתום לפני טיסתו. ישועה: אולי כדאי להסביר שכל יום שעובר מסכן את העסקה. חסר לגדול (נתניהו) שלא יספק הסחורה אחרי כל מה שעשינו בשבילו. אלוביץ': הוא חותם בשנייה.
התובעת תירוש שאלה בבית המשפט מה נעשה עבור נתניהו וישועה ענה: "הסיקור המוטה". עו"ד תירוש: למה אתה אומר לו את זה? ישועה: "זה נראה משהו שטבעי ואנושי שכל אחד אחר היה חותם עליה, מיד אבל פה התרשמנו שמתחילים להיות עיכובים. זו עסקה לגיטימית שלא הייתה צריכה רגולציה. דווקא למי שאנחנו מספקים לו סיקור מוטה - אנחנו מקבלים את ההיפך".
13 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה. "התרשמנו שמתחילים עיכובים"
(צילום: יואב דודקביץ )
לישועה הוצגה הודעת סמס שלו לאלוביץ': "שוחחתי עם ל', הכל בטיפול, יהיה משהו חזק עוד מעט בראשית. מעלה מה של' ירצה כולל מאמרי דעה".
עו"ד תירוש: מי זה לירן דן ומה זה חומרים שעליו דיברו הגדולים? ישועה: "שאול דיבר כנראה עם ראש הממשלה ורוצים לעשות כתבה חיובית. לירן דן היה ראש מערך ההסברה הלאומית אצל ראש הממשלה". עו"ד תירוש: מי אלה הגדולים? ישועה: "הבוס שלי והבוס שלו, שאול אלוביץ והבוס שלו". עו"ד תירוש: עד כמה, אם בכלל, אתה מנסה לרצות את לירן דן? ישועה: "אני רוצה שהוא יהיה שבע רצון". עו"ד תירוש: אתה כותב "תעדכן אותו שיראה מה עושים בשבילו". על מי אתה מדבר? ישועה: "ראש הממשלה". עו"ד תירוש: למה אתה מבקש את זה? ישועה: כי זו הנורמה. כבר שנה וחצי זה מיועד לו. שני הבוסים מדברים בינהם ואני מקבל הנחייה. לרצות. ככה אנחנו עובדים עם המייצגים של ראש הממשלה".
בהתכתבות נוספת שהוצגה בדיון, מ-11 במאי, ימים לפני החתימה של נתניהו, כותב ישועה לאלוביץ': ״יש חדש עם המכתב?". אלוביץ': לא יודע, בודקים עם הילד (גלעד ארדן) . ישועה: למה אני לא מופתע? אני כל יום עושה קמפיין בשביל ההוא ובסוף זו התמורה". אלוביץ': זה לא קשור אליו.
13 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' בבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן)
בהתכתבות נוספת שואל ישועה את אלוביץ' אם לדבר עם עו"ד נוגה רובינשטיין המייצגת את הרוכשים בעסקת יד 2: אלוביץ': תמתין. אסור שהיא תדע על המסלול האחורי. ישועה: לא תדע על המסלול, רק תביא את המכתב בכל מחיר או שאני מאושפז עם התקף לב.
בדיון הסביר ישועה: "הבנתי שראש הממשלה חתם ולכן רציתי לדבר עם נוגה כי הבנתי שזה נתקע שם, ואז שאול מזכיר פעם ראשונה את המסלול האחורי - שזה מה שיש בין משרד ראש הממשלה לבין ארדן". עו"ד תירוש: בהמשך אתה כותב "הגדול קיבל קונצרט והילד קיבל עזרה מינון מגל". תסביר. ישועה: "הגדול זה ראש הממשלה וקונצרט זה סיקור מוטה. הילד זה גלעד ארדן".
10:15 – "נתניהו מפעיל לחץ שפאקר ירכוש את וואלה" על אפשרות המכירה לפאקר (לו חלק בפרשת המתנות, תיק 1000) אמר ישועה: "אלוביץ' אמר לי שפאקר הופנה על ידי ראש הממשלה בנוגע לאפשרות שהוא יקנה את וואלה, ומי שיצור איתי קשר זה עו"ד יעקב נאמן המנוח, והוא יוביל את הקשר. שאול לא מעוניין וגם פאקר לא מעוניין, אבל ראש הממשלה מפעיל עליו לחצים לקנות את האתר".
עו"ד תירוש: מה שאול אמר לך על פאקר? ישועה: "שאול מנחה אותי להתנהג כאילו אנחנו עושים תהליך רציני של ניסיון מכירה לפאקר, אבל בעצם לגרום לזה שהאתר לא יימכר. השיח היה שנקשה עליהם לקנות את האתר. עד אותו שלב לא ידעתי עליו הרבה, איש עסקים מאוסטרליה".
תירוש מציגה לו רצף של הודעות מ-20 בינואר 2014. הוא כותב לאלוביץ': "אני רואה עכשיו שתאריך ההגעה של ג’יימס זה בתחילת השבוע הקרוב, אשלח לך נוסח הלילה". אלוביץ' עונה: "כבר אין מה לעשות, מאוחר לדחות, ניאלץ להתנהג בחכמה. צריך להרוויח זמן, קשה לי להאמין שהם יסכימו להכל". ישועה: "הכי גרוע זה שישלמו את המחיר הנדרש". אלוביץ: "אבל אני צריך להגיע להישגים לפני".
עו"ד תירוש מבקשת מישועה להסביר את ההתכתבות, והוא עונה: "יש פה הדגמה של מה שאמרתי. ראש הממשלה רוצה שפאקר יקנה את אתר וואלה. פאקר לא ממש רוצה. שאול אומר לי להתנהג חכם ולנסות לדחות. הוא מסביר שראש הממשלה חתם לו היום, אבל הוא עדיין צריך את האתר והוא לא יכול למכור אותו. אני אומר שבמקרה הכי גרוע ישלמו את המחיר אבל הוא אומר שהוא צריך להגיע להישגים".
13 צפייה בגלריה
ג'יימס פאקר. לחץ לריכשה
ג'יימס פאקר. לחץ לריכשה
ג'יימס פאקר. לחץ לריכשה
(צילום: רויטרס)
עו"ד תירוש: מה הייתה הבנתך כשהוא אומר לך שהוא צריך להגיע להישגים? ישועה: "שהם יגיעו להחלטות רגולטורית בבזק, שראש הממשלה צריך לחתום". עו"ד תירוש: כשהוא אומר "הוא חתם היום אבל יש עוד חשבון ארוך לנהל"? ישועה: "הצורך שלו לקבל הטבות רגולטוריות".
התכתבות שמוצגת בדיון בין אלוביץ' לישועה מ-22 בדצמבר 2013 מציגה את ההתנהלות סביב ניסיון המכירה של האתר:
ישועה: יעקב נאמן התקשר רצה לוודא אם קיבלנו תשובה... אמר שפנה אל האוסטרלי בבקשה לחזור עם תשובה. אלוביץ': אל תרוץ איתם מדי מהר אני רוצה לבחון את התנהגותם. ישועה: ברור, אני לא פניתי, הוא פנה ואמר שכתב אליהם שזה לא בסדר שלחצו ועכשיו לא חוזרים... אעדכן וכל מהלך שלי יהיה בתיאום איתך.
אילן ישועה בעדותו: "מיליארדר אוסטרלי לא רוצה לקנות את האתר, אנחנו לא רוצים למכור, וראש הממשלה רוצה. זה מרגיש סרט"
בהמשך כותב ישועה: הטירוף חוזר...יעקב התקשר עכשיו. הוא בא אלי מחר בארבע ועושים ועידה עם האוסטרלי. אלוביץ': אתה cool. ישועה: ברור. ניסיתי לדחות בכמה ימים. הוא התעקש על מחר והתעקש לבוא למשרד שלי. יעקב מספר שהאוסטרלי סיפר לו שלא חזר כי בנו התגרש והיה טרוד בכך.
בהמשך כותב ישועה לאלוביץ': ג'יימס מודיע שהוא יגיע. אלוביץ': הוא בטח יעבור מסאז' לפני בירושלים. ישועה: אני מרגיש בסרט. אלוביץ': לצערי זו המציאות.
בדיון היום הסביר ישועה: "ראש הממשלה רוצה שג'יימס יקנה, ג'יימס לא ירצה, ולכן הוא צריך לעבור 'מסאז' בירושלים. זו מטאפורה ללחץ של ראש הממשלה שיופעל עליו". עו"ד תירוש: למה אתה מרגיש בסרט? ישועה: "מיליארדר אוסטרלי לא רוצה לקנות את האתר, אנחנו לא רוצים למכור, וראש הממשלה רוצה. זה מרגיש סרט". עו"ד תירוש: ב-20 בדצמבר 2016 סיפרת על פגישה לילית עם איריס ושאול אלוביץ', וסיפרת על עוד פגישות בסמוך לזה בינואר 2017. מה דובר באותן הפגישות על פאקר? ישועה: "בפגישות האלה נאמר שבמידה שעולה השם של פאקר, חשוב לומר שלא ראש הממשלה הפנה את פאקר אלינו, אלא שזו הייתה יוזמה של יעקב נאמן".
10:07 – "עו"ד דוד שמרון – איש קשר לרכישה ע"י אדלסון" ישועה נשאל על המגעים למכירת האתר וואלה ועל מעורבתו בכך לאורך השנים, וענה: "היו שלושה אירועים שבהם היו מהלכים או פגישות סביב קונים פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש את וואלה. אחד בסוף 2013 בהקשר של הקונה שלדון אדלסון (אז בעלי ישראל היום). השני היה בסוף 2013 ביוזמה למכור את האתר לג'יימס פאקר. האירוע האחרון היה בסוף 2014 או ב-2015, ואז קישרתי לנציג של לארי האריסון".
עו"ד תירוש: עם מי היו המגעים עם אדלסון? ישועה: "עו"ד דוד שימרון (מקורבו וקרוב משפחתו של בנימין נתניהו)". עו"ד תירוש: מי ביקש ממך להיפגש עם שימרון? ישועה: "הפניות היו משאול אלוביץ' שחיבר אותי לאנשים האלה בצורות שונות". עו"ד תירוש: מה היה המחיר שהציעו? ישועה: "סביב ה-400 מיליון. חשבתי שזה מחיר די גבוה כי היה מדובר בוואלה בלבד".
13 צפייה בגלריה
תביעת לשון הרע
תביעת לשון הרע
מעורבות בתיווך למכירת וואלה? עו"ד שמרון
(צילום: יריב כץ)
9:55 - "תראה את הראשית בוואלה, הגדול חייב לך הרבה" ב-1 בדצמבר הועברה לאלוביץ' דרישה להסיר כתבות העוסקות בהוצאות הגבוהות במעון ראש הממשלה. הדרישה הועברה באמצעות רובינשטיין ונתניהו, נטען, היה מעורב בה. הדרישה נענתה. ב-16 בדצמבר הועברה דרישה לפרסום כתבה על בדיקה שעורך מבקר המדינה בעניין הוצאות בית הנשיא.
תירוש לישועה: "אתה כותב לאלוביץ, 'תראה את הראשית בוואלה, הגדול חייב לך הרבה'. ואז אתה כותב לזאב: 'תראה הראשית בוואלה, כמו שביקשת'. והוא עונה לך: 'רואה אח שלי ומדווח'. מי זה הגדול?". ישועה: ראש הממשלה".
אירוע אחר מתייחס ל-28-26 בינואר 2014: דרישה להסיר פרסום העוסק בעניינים אישיים של יאיר נתניהו. ראש הממשלה, נטען, היה מעורב בדרישות ואלה טופלו על ידי אלוביץ'.
לישועה מוצגת הודעה מרובינשטיין: "צפה לטלפון מהחבר". עו"ד תירוש: למי הכוונה? היא מוסיפה: "שאול אלוביץ כותב לך "מחר הוא אמור לחתום לך על האישור להנפקה". מה אתה מתבקש לעשות? ישועה: "אני מבין שצריך למנוע בכל מחיר את האייטם על הבן, בנושא חברה של הבן של ראש הממשלה שמתנשקת, לא להעלות את הכתבה. הקונטקסט הכללי של הסיקור מול הטבות רגולטריות היה ברור לי, גם אם לא ידעתי איזה הנפקה".
9:20 - תיקיית קבצים "נפתלי זיג זג" בדיון מתמקדת עו"ד יהודית תירוש, ראש צוות תיק 4000 בפרקליטות, בשורת אירועים שהתרחשו לקראת בחירות 2013, ובמסגרתן הפנה נציג משפחת נתניהו, זאב רובינשטיין, דרישות סיקור לאלוביץ', וזה העביר אותן למנכ"ל האתר ישועה. היא הציגה לישועה הודעה שבה כתב אלוביץ' "הודעה מ'החבר', הוא יושב ומסתכל על וואלה... חשוב לו ולה בהיסטריה".
חלק מההודעות כללו בקשות לסיקור באתר שליליות נגד בנט ואשתו. באחת מהן כתב אלוביץ' לישועה: "החומר שהעברתי לך אחה"צ חשוב ביותר. בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא כשרה (העברתי את התמונה שלה ושם תיאור המסעדה והתפריט של השרצים) והיא אישה דתיה".
13 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם אשתו גילת
נפתלי בנט עם אשתו גילת
נפתלי וגילת בנט. קבצים מיוחדים
(צילום: טל שחר)
עו"ד תירוש: ב-17 בינואר 2013 אלוביץ' העביר לשאול מייל שהיה במקור מזאב רובינשטיין. יש כאן אוסף של צרופות (קבצים מצורפים) עם "נפתלי זיג זג". למה העברת את המייל? ישועה: "יש פה רצף של הודעות שאני מקבל. זו תחילת הימים של הפעלת הניהול השוטף שלנו וזה מה שקרה בשלושת הימים האלה. אני מקבל קבצים והוראות".
לפי הראיות, ישועה העביר את הצרופות לינון מגל (עורך האתר באותה תקופה), לירון מרוז (המשנה לעורך האתר באותה תקופה) ואבירם אלעד (ראש אגף החדשות). הוא כותב להם: "חומר שנשלח אליי בעילום שם על בנט.... אם יש פה משהו עיתונאי אז תנצלו... אבל בדקו טוב כי זה בטוח מגמתי... אם אין בזה עניין ציבורי אז זרקו לפח".
כמו בדיונים קודמים, טוען סנגורו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, שמדובר בחומרים חדשים ולא מוכרים. הוא מתנגד לשאלותיה של התובעת תירוש.

השבוע השלישי בעדות ישועה

השבוע צפויים שלושה ימי דיונים בתיקי האלפים, בכולם צפוי להעיד ישועה. בשבוע שעבר המשיך לספר ישועה על לחץ כבד, לטענתו, של בני הזוג אלוביץ עליו, על מנת להיטיב סיקור עם ראש הממשלה ובני משפחתו. הוא אמר כי התבקש על ידי אלוביץ' או מתווכים ודוברים של ראש הממשלה לשנות כתבות, או לתת להם תעדוף באתר "וואלה".
את שלב ההוכחות פתחה לפני כשבועיים התובעת הראשית במשפט, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ליאת בן ארי, בכך שייחסה לנתניהו בניסיון "לסחור" בכוחו השלטוני. ראש הממשלה הגיב בהצהרה שבה טען כי "הפרקליטות במסע ציד", וכי "מדובר בניסיון הפיכה שלטוני".
הפרקליטות חילקה את העדים במשפט מטעמה לכמה קבוצות. לאחר ישועה, בקבוצת העדים הראשונה צפויים להעיד מטעם התביעה בין היתר בכירים לשעבר ב"וואלה", מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר דרור שטרום, עד המדינה ניר חפץ ששימש בעבר כיועץ למשפחת נתניהו ועד המדינה שלמה פילבר, בעבר מנכ"ל משרד התקשורת שנחשב גם הוא למקורב אז לנתניהו.
פורסם לראשונה: 09:06, 19.04.21