2 צפייה בגלריה
גאזי זועבי
גאזי זועבי
גאזי זועבי
צעיר חולה קורונה קרס בביתו, ומת בבית החולים: שעות אחרי שמקרה כזה אירע במזרח ירושלים, הוא התרחש אמש (ה') גם בנצרת. בבית החולים האנגלי בעיר נקבע מותו של תושב העיר גאזי זועבי, חולה קורונה בן 23, שהתמוטט בפתאומיות בביתו והגיע לבית החולים לאחר מאמצי החייאה של מד"א, כאשר מצבו מוגדר אנוש.
בבית החולים אמרו כי המשיכו במאמצי ההחייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותו. מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, אמר כי "המטופל לא סבל ממחלות רקע והיה צעיר. זו תזכורת כואבת נוספת לכך שנגיף הקורונה פוגע קשות גם בצעירים ובבריאים. אני וכל צוות בית החולים האנגלי כואבים את כאב המשפחה ומחזקים את ידיה".
2 צפייה בגלריה
רמזי אבו מיאלה
רמזי אבו מיאלה
רמזי אבו מיאלה
עוד באותו יום, אתמול בבוקר, התמוטט בביתו רמזי אבו-מיאלה, חולה קורונה בן 26 משכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים. הוא הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר שנלחמו על חייו.
לפי המשפחה, הצעיר לא סבל ממחלות רקע וכנראה לא חוסן. "בשעות הבוקר הוא חש כאבים בחזה ופונה לבית חולים", אמרו קרוביו. בבית החולים נודע כי המשפחה כולה בבידוד ובבדיקה מיידית שנערכה הוא נמצא חיובי לקורונה. בשני המקרים, סיבת המוות עדיין אינה ידועה.
כבר שבועות ארוכים שמומחי הבריאות מתריעים מכך שהתחלואה בקרב צעירים הולכת וגוברת, בין היתר בעקבות התפשטות הווריאנט הבריטי של הנגיף, שמידבק הרבה יותר מהזן הרגיל והפך לדומיננטי בישראל. גם מבצע החיסונים השפיע והביא לירידה בשיעור של בני ה-60 ומעלה מבין החולים שמצבם קשה. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום, 38 ילדים ונערים עד גיל 18 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 4 במצב אנוש ומונשמים. נער נוסף במצב קשה. בנוסף, 48 נשים בהריון מאושפזות. שש מהן במצב אנוש, שתיים מחוברות ל"אקמו".

מוקדם יותר אתמול פורסם מחקר החושף את השפעת המוטציה הבריטית על התחלואה בארץ. לפי המחקר של מכון כללית למחקר, במהלך ינואר נרשמה עלייה חדה של 70% בסיכון לתחלואה קשה בקרב לא מחוסנים.
"הנתונים שלנו מספקים הסבר אפשרי מדוע בשבועות הראשונים של השנה לא נצפתה ירידה חדה כמצופה במספר החולים הקשים החדשים מדי יום, למרות העמקת מבצע החיסון והיעילות הרבה של החיסונים", אמר פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר וראש מערך החדשנות בכללית. "לפי התוצאות שבידינו, חלק מהירידה הכוללת בחולים הקשים בכל הגילאים עקב ההתחסנות נצפתה באיחור והיקף מוגבל מהצפוי - בשל עליה חדה מקבילה בשיעורי התחלואה הקשה מבין הנדבקים בקרב הלא מתחסנים בכל קבוצות הגיל - עליה של כ-70% ביחס לתקופה של עד לפני חודש".
פורסם לראשונה: 22:36, 25.02.21