6 צפייה בגלריה
רמזי אבו מיאלה
רמזי אבו מיאלה
רמזי אבו-מיאלה

רמזי אבו-מיאלה, חולה קורונה בן 26 משכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים, התמוטט הבוקר (יום ה') בביתו והובהל לבית החולים הדסה הר הצופים - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר שנלחמו על חייו. לפי המשפחה, הצעיר לא סבל ממחלות רקע והוא כנראה לא חוסן. "בשעות הבוקר הוא חש כאבים בחזה ופונה לבית חולים", אמרו קרוביו. הסיבה למותו טרם התבררה.
.
6 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
(צילום: עמית שאבי)
צוות מד"א שהוזעק לביתו ביצע בו החייאה אינטנסיבית שנמשכה בחדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה. למרות מאמצי ההחייאה הממושכים נאלץ הצוות לקבוע את מותו של אבו-מיאלה. בבית החולים נודע כי המשפחה כולה בבידוד ובבדיקה מיידית שנערכה נמצא חיובי לקורונה.
בתוך כך, אתמול אובחנו 4,298 נדבקים חדשים בנגיף ושיעור החיוביים עמד על 5.9% מתוך יותר מ-75 אלף בדיקות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. מספר החולים קשה והמונשמים מוסיף לרדת - 770 חולים קשה מאושפזים בבתי החולים, מהם 249 מונשמים. כמו כן, עד כה יותר מ-3.2 מיליון ישראלים התחסנו במנת החיסון השנייה.
6 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בירושלים
חיסוני קורונה בירושלים
חיסון לקורונה בירושלים
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
יעילות חיסוני קורונה
יעילות חיסוני קורונה
נתונים על יעילות חיסוני קורונה
(באדיבות קופת חולים כללית)
הבוקר נודע כי המחקר שפרסמה בשבוע שעבר קופת החולים כללית בנוגע ליעילות החיסון, הפך למחקר הראשון בעולם שעבר ביקורת עמיתים והתפרסם בכתב עת מדעי. המחקר הראה כי שבוע לאחר קבלת המנה השנייה לחיסון יעילות של 94% במניעת הדבקה תסמינית ויעילות של 92% במניעת מחלה קשה. את המחקר ערך מכון כללית למחקר, וסייעו לו חוקרים מאוניברסיטת הרווארד.
לצד זאת, אתמול, לפי דו"ח אמ"ן, המשיך מקדם ההדבקה במגמת העלייה ועמד על 0.9. בדו"ח נכתב אתמול כי "מקדם ההדבקה מראה עלייה מחודשת בימים האחרונים, אם כי עודנו קטן מ-1".
כמו כן, שלשום אישרה הממשלה הטלת עוצר לילי בימי חג פורים מהיום עד ראשון בבוקר, בשעות 05:00-20:30. ההכרזה לא כוללת את הלילה שבין ראשון לשני, מוצאי שושן פורים, שבו מציינים את החג בירושלים - ועל כן הותירה הממשלה מעין פרצה לקיום מסיבות והתקהלויות אסורות.
6 צפייה בגלריה
מסיבת פורים ברוטשילד
מסיבת פורים ברוטשילד
מסיבת פורים ברוטשילד, רגע לפני הסגר הלילי
עם זאת, אתמול התקיימו מסיבת רחוב בתל אביב. כ-300 בני אדם השתתפו אמש במסיבת פורים המונית בסמטאות של שוק הכרמל בתל אביב. הם פוזרו על ידי המשטרה, אך בהמשך חגגו ורקדו מאות בני נוער גם ברוטשילד.
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הביע הבוקר זעם על קיום מסיבות הרחוב: "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - הזינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו. עוד לא מאוחר מדי. כדי להמשיך ביציאה מהסגר צריכים שני דברים: להקפיד ביתר שאת על ההנחיות וללכת להתחסן. אין שום הצדקה לפעולה אחרת".

בתדרוך שנערך אתמול בבית החולים שיבא בנוכחות ראש הממשלה, שרי הבריאות וביטחון הפנים, וכן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בכירים במערכת הבריאות וראשי קופות החולים אמר ניצב שבתאי כי ברחבי המדינה יוצבו יותר מ-250 מחסומים ו-2,500 ניידות ייפרסו בכבישים.
"משטרת ישראל תיערך בסוף השבוע לפי החלטת הממשלה בפריסה ארצית נרחבת", אמר שבתאי. "נפעיל את כל המשאבים המשטרתיים העומדים לרשותנו, ובמסגרת זאת נפעיל מחסומים בפריסה ארצית בין הערים. הנחיתי את אגף החקירות לפעול ולפתוח במקביל לקנסות הליכים פליליים נגד כל אלה שמארגנים את כל ההתקהלויות הלא חוקיות. אנחנו פונים לציבור בבקשה לגלות אחריות ציבורית".