חמישה שבועות אחרי ניסיון הפיגוע בשגרירות ישראל בהודו, בניו דלהי הגיעו למסקנה כי בניגוד למה שחשדו מלכתחילה - כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן עומד מאחורי פיצוץ המטען שהונח כנקמה על חיסול קאסם סולימני בינואר אשתקד ומוחסן פחריזאדה לפני כחצי שנה.
לפי דיווח שפורסם הבוקר (שני) בעיתון "הינדוסטאן טיימס", החשד התקבע לאחר שארגוני סיכול הטרור המרכזיים בהודו גיבשו רשימה של חשודים וחקרו אותם. את המטען הניחו פעילים שיעיים מקומיים, שהותירו רמזים מטעים בזירה כדי להוביל את חוקרי הפיצוץ דווקא לדאעש. העיתון ההודי ציין כי החקירה, בהובלת סוכנויות המודיעין ההודיות, מתנהלת בשיתוף מומחים מהמוסד הישראלי.
3 צפייה בגלריה
חיילים הודים הודו פיצוץ ליד שגרירות ישראל  ניו דלהי כלי רכב ניזוק נזקים נזק
חיילים הודים הודו פיצוץ ליד שגרירות ישראל  ניו דלהי כלי רכב ניזוק נזקים נזק
כוחות הביטחון ההודיים ליד שגרירות ישראל
(צילום: EPA)
בשגרירות האיראנית סירבו להגיב לדיווח, אך בהודו נערכים להתעמת עם טהרן על בחירתה לנהל את מאבקה בישראל על אדמותיה של מדינה זרה, שלמרות הלחץ הבינלאומי עדיין מטפחת את קשריה עם איראן.

הפיצוץ בהודו - כתבות נוספות

חוקרי התקרית שבחנו מכתב ממוען לשגריר הישראלי ד"ר רון מלכא שהיה בזירה, הגיעו למסקנה כי לפי סגנון הכתיבה והאיות של השמות שהופיעו בו, מחבריו היו איראניים. מלכא, שבמכתב כונה "טרוריסט ממדינה טרוריסטית", הוא הדמות הדיפלומטית המאובטחת ביותר בהודו - ולפי הדיווח ההודי מערך האבטחה כולל גם סוכני מוסד.
לפי גורם המעורה בחקירה, מתכנני הפיצוץ דאגו להותיר "ראיות" באפגניסטן כדי לעכב את ההגעה לאחראים האמיתיים, וכי הנחת המטען תוכננה בקפידה ונעשתה לאחר סיור מקדים בזירה. "המטען לא היה עוצמתי, לא היה כאן תכנון לפגוע בבני אדם", אמר מומחה לסיכול טרור ששוחח עם העיתון. "אולי זה כי האיראנים לא רוצים להסתבך עם מדינה ידידותית כמו הודו, אבל המסר הועבר, והאיום הוא ממשי".