ניסיון פיגוע ביום המתוח שאחרי ההודעה על ביטול הבחירות ברשות הפלסטינית: מחבל פלסטיני ניסה לפני הצהריים (יום ו') לדקור שוטר וחייל בצומת אפרת שבגוש עציון - ונורה.
לפי המשטרה, סמוך לשעה 10:40 הגיע מחבל מכיוון צומת בית לחם לצומת אפרת, אוחז בידו בקבוק זכוכית שבור, והחל להתקדם לעבר השוטרים וחייל שעמדו בצומת ועסקו בהכוונת תנועה.
עוד נמסר כי "שוטר תנועה שזיהה את המחבל מתקדם לעברו, ביצע נוהל מעצר חשוד, צעק לעברו לעצור - אך זה המשיך בהליכה מהירה לעבר השוטר (תוך) שהוא אוחז בידו ומניף בקבוק זכוכית". בשלב זה השוטר ירה במחבל ופצע אותו. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קשה. הרקע לאירוע נבדק.
1 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע בצומת אפרת
זירת ניסיון הפיגוע בצומת אפרת
המחבל על הקרקע אחרי שנורה בצומת אפרת
ניסיון הפיגוע מגיע בעת רגישה במיוחד ביהודה ושומרון, פחות מחצי יממה לאחר שהנהגת אש"ף הודיעה על דחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, שאמורות היו להתקיים בחודש הבא.
בנאום שנשא בכינוס ההנהגה ברמאללה, הטיל הנשיא הפלסטיני אבו מאזן את האשמה על ישראל, בטענה כי סיכלה אותן בעצם אי-מתן אישור לקיימן במזרח ירושלים. הוא ספג ביקורת ממתנגדיו, ובראשם חמאס, שסבורים שסוגיית ירושלים היא רק תירוץ לביטול הבחירות בשל החשש של פתח שרץ בכמה רשימות מתחרות מהפסד לחמאס, שמתמודד ברשימה מאוחדת אחת.
בחמאס איימו השבוע כי ישראל תישא באחריות ביטול הבחירות בירושלים.