שר הבריאות יולי אדלשטיין הכריז אחר הצהריים (ראשון) כי אם לא תהיה החמרה בתחלואה בקורונה, בעוד תשעה ימים תבוטל לחלוטין החובה לעטות מסכות בחללים סגורים במרחב הציבורי. עם זאת, לפי שעה עדיין תהיה חובה לעטות מסכות בבתי הספר.
"אחרי דיונים שקיימנו הגענו לכלל מסקנה, שכמו שאנחנו תמיד אומרים בזהירות, אם לא תהיה שום הרעה במדדים ובתמונה של התחלואה, אנחנו בעזרת השם ב-15 ביוני נבקש לבטל גם את חובת עטיית המסכה. אנחנו מבקשים בינתיים לשמור על עטיית המסכה עד שנגיע ליום הזה", אמר אדלשטיין בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות ולגופים השותפים על תרומתם למאבק בנגיף הקורונה שנערך בתיאטרון ירושלים, ובו השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
4 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין בטקס ההוקרה
יולי אדלשטיין בטקס ההוקרה
יולי אדלשטיין בטקס ההוקרה
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
"ככה נראית תמונת ניצחון". נתניהו
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
בינתיים עדיין עם מסכות. נתניהו ואדלשטיין
(צילום: EPA)
לפני 14 חודשים נכנסה לתוקף החובה לעטות מסכה על הפה והאף בכל יציאה מהבית, במטרה למנוע את התפשטות מגפת הקורונה. לאור הירידה בתחלואה בקורונה בזכות מבצע החיסונים, לפני כחודשיים בוטלה החובה לעטות את המסכות באוויר הפתוח, אך נותרה על כנה החובה לעטות מסכה בחללים סגורים במרחב הציבורי, כגון חנויות ותחבורה ציבורית. כעת צפויה להתבטל כליל החובה לעטות מסכה במקומות ציבוריים, אחרי שבשבוע שעבר הוסרו הגבלות התו הירוק והתו הסגול.
חובת עטיית המסכות לא תבוטל לפי שעה בבתי הספר מכיוון שהילדים עדיין לא מחוסנים. אך גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי בסופו של דבר תוסר גם החובה לעטות מסכות בכיתות.
עוד אמר אדשלטיין בטקס: "מסביב לעולם יהום הסער, ואנחנו יכולים לומר כאן במדינת ישראל כפי שגם קראנו השבת בפרשת השבוע, אכן ארץ זבת חלב ודבש. במשך למעלה משנה התמודדנו עם המגפה שלא נראתה כמותה מאה שנה. אנחנו במערכת הבריאות יחד עם כלל מדינת ישראל שכללנו את היכולות שלנו והפכנו למדינה המחוסנת הראשונה בעולם. מסתכלים מסביב ורואים שהחיים מתנהלים, הכול פתוח, החיים תוססים, אתה רואה משק שחוזר לצמוח, חיי חברה, חיי תרבות, ספורט, ויחד עם זה הצניחה במספרים ממשיכה. זאת מציאות שלא שיערנו שניתן להגיע אליה. מיטב המומחים אמרו שלא ניתן, אבל הגענו".
ראש הממשלה נתניהו שב והתגאה בנאומו בטקס במבצע החיסונים של ישראל. "כך נראית תמונת ניצחון, מאות ישראלים יושבים באולם סגור עם מסכות ונהנים. חזרנו לחייך - מהצעירים ביותר עד למבוגרים ביותר. ישראל מחייכת כי ישראל מנצחת".
4 צפייה בגלריה
בדרך להפוך להיסטוריה. ישראלים עם מסכות בירושלים בתקופת הסגר השני
בדרך להפוך להיסטוריה. ישראלים עם מסכות בירושלים בתקופת הסגר השני
בדרך להפוך להיסטוריה. ישראלים עם מסכות בירושלים בתקופת הסגר השני
(צילום: AFP)
נתניהו הוסיף: "הניצחון של ישראל הושג בזכות הרבה מאוד דברים, אבל בזכות שני דברים יסודיים. החיסונים היקרים שהבאנו לארץ, והחלוקה שלהם בתוך מדינת ישראל. מאז שאירוע הקורונה החל לפני שנה ורבע היה ברור שרק דבר אחד יוציא אותנו מהקורונה, והוא החיסונים. אני מבקש להודות למדענים שפיתחו את החיסון הזה במהירות שיא וקיצצו בבירוקרטיה והביאו חיסון מציל חיים. אנחנו כולנו חבים להם תודה עצומה".
נתניהו ציין את הרחבת מבצע החיסונים החל מהבוקר גם לילדים בני 12 עד 16. "זו בשורה ענקית למדינת ישראל. זה מבטיח חסינות עדר רשמית", אמר.
לפי העדכון האחרון של משרד הבריאות שנמסר בבוקר, בכל מדינת ישראל ישנם 230 חולי קורונה פעילים בלבד. בבתי החולים מאושפזים 72 חולים - מצבם של 37 מוגדר קשה, מתוכם 25 מונשמים. בשבוע שעבר אובחנו מדי יום 15 חולים חדשים בלבד בממוצע. 6,418 ישראלים מתו במגפת הקורונה.