משפט נתניהו: מנכ"ל "וואלה" לשעבר, אילן ישועה, עלה היום (ג') לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים - ביום השביעי לעדותו במסגרת שלב ההוכחות בתיק 4000 שבו נאשם ראש הממשלה בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בגין חלקו בפרשת וואלה-בזק.
חקירתו הראשית של ישועה מטעם התביעה הסתיימה היום, והחקירה הנגדית שתוכננה להתחיל מחר נקבעה רק לתחילת חודש מאי בעקבות בקשת דחייה של הסנגורים של בני הזוג אלוביץ'. בבקשתם המקורית ביקשו דחייה בת חודש, אולם השופטים קבעו כי עדותו של ישועה תתחדש ב-3 במאי, יום ב', ובהמשך גם ב-4 במאי. את בקשת הדחייה נימקו הסנגורים ב"ראיונות עד" שקיימה הפרקליטות עם ישועה. ynet העביר עדכונים שוטפים מהדיון, דקה אחר דקה.
9 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: רפי קוץ )

13:00 - החקירה הראשית הסתיימה. החלטה לגבי מועד החקירה הנגדית "בהמשך היום" חקירתו הראשית של מנכ"ל וועדה לשעבר אילן ישועה, העד הראשון בשלב ההוכחות במשפט נתניהו, הסתיימה. עם סיומה ביקשו עורכי הדין המייצגים את הזוג שאול ואיריס אלוביץ' דחייה של חודש בחקירה הנגדית של ישועה.
9 צפייה בגלריה
יהודית תירוש
יהודית תירוש
התובעת תירוש. "אין הצדקה לדחיית החקירה הנגדית"
(צילום: גיל יוחנן)
9 צפייה בגלריה
עו"ד ז'ק חן
עו"ד ז'ק חן
עו"ד ז'ק חן
(צילום: מוטי קמחי)
התובעת יהודית תירוש: "הוא נחקר ארוכות בחקירה וזה היה הבסיס לעדות הזו. הפערים שחבריי מדברים אליהם בין עדותו לדברים שמסר במשטרה, אנו לא רואים את הדברים כך, אבל ממילא פערים הם לא הצדקה לדחייה של החקירה הנגדית. יש חשיבות לשמיעה רציפה של העדות. אין הצדקה לחרוג מסדרי דין רגילים - משפט בו עד מעיד ומיד אח"כ מתחילה חקירתו הנגדית". סנגורו של אלוביץ', ג'ק חן: "בנסיבות האלו שנוצרו אנחנו לא מוכנים". השופטת רבקה פרידמן פלדמן: "נשלח לכם החלטה בהמשך היום לגבי מועד הדיון הבא (תחילת החקירה הנגדית)".
12:38 - התפוצצות הפרשה. ישועה: "שמו אותי במסדרון בלהב, כנראה רצו ששאול יראה אותי" לקראת סיום החקירה הראשית עלה לדיון יום התפוצצות הפרשה. "אמרו לי שאני צריך להגיע לנקודה מסוימת ואספו אותי ללהב, חיכיתי בתוך חדר", סיפר מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה.
התובעת יהודית תירוש: "בימים של החקירה הגלויה איזו מעורבות הייתה לך בחקירה?"
9 צפייה בגלריה
אילן ישועה ושאול אלוביץ'
אילן ישועה ושאול אלוביץ'
"שמו אותי במסדרון בלהב, כנראה רצו שהוא יראה אותי"
(צילום: רפי קורץ, יואב דודקביץ)
ישועה: "בבוקר של תחילת החקירה הגלויה או הפריצה אמרו לי שאני צריך להגיע לנקודה מסוימת ואספו אותי ללהב, חיכיתי בתוך חדר. שמו אותי במסדרון כנראה רצו ששאול יראה אותי. למחר היו לי ארבעה עימותים - אחד עם שאול אלוביץ', אחד עם איריס אלוביץ', אחד עם ניר חפץ, ואחד עם סטלה הנדלר (מנכ"לית בזק דאז)".
12:16 - ישועה: לא היה הסכם ביני לבין החוקרים. קיבלתי זימון במייל ובאתי מנכ"ל "וואלה" לשעבר סיפר בעדותו על הרגע בו זומן לחקירה ברשות לניירות ערך שחקרה את תיק בזק, ממנו התפתח בהמשך תיק 4000. כזכור, ישועה אינו חשוד בפרשה. "הייתי בארצות הברית בביקור אצל הבן שלי שעת לילה מאוחרת קיבלתי שיחת טלפון מחסוי עניתי אמרה לי מישהי 'אני מהרשות לניירות ערך. אני רוצה להזמין אותך לחקירה'. קיבלתי זימון למייל". התובעת יהודית תירוש: "ידעת, אם ידעת, על שיח באותה עת של חוקרי רשות ניירות ערך עם עורכי דינך במקביל לזימונך?". ישועה: "לא היה שום שיח". התובעת: "ככל שתעלה טענה שעשו איתך הסכם שאם תיתן דברים לא תועמד לדין מה תגיד על זה?". ישועה: "לא היה דבר כזה. קיבלתי מייל ובאתי".
9 צפייה בגלריה
שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ'
ישועה התבקש לעדכן את החוקרים בפגישותיו עם אלוביץ', ולשמור על סודיות החקירה
(צילום: גיל יוחנן)
לטענת ישועה, החוקרים ביקשו ממנו לעדכן אותם בכל מפגש עם אלוביץ', והוא עשה זאת. "היו לדעתי שני אירועים כאלה", אמר. התובעת: "בתקופת חקירתך כמה זכור לך אירוע שהתרחש סמוך לישיבת דריקטוריון?" ישועה: "ביקשו ממני שכל קשר עם שאול אני אעדכן. הייתי צריך לשמור על סודיות החקירה. לכן הייתי צריך לעדכן מראש שצריכה להיות ישיבה. עדכנתי שהייתה, והייתה פניה של שאול אליי". התובעת: "מה היה בפנייה של אלוביץ' אליך?" ישועה: "הוא שאל אותי אם נחקרתי ואם קראו לי לחקירה, אמרתי 'לא'. היו לדעתי שני אירועים כאלו של ישיבות שהוא דיבר איתי ובאחת הוא שאל שאלה שקשורה 'אם אני זוכר מה אני צריך להגיד, ואם מחקתי'".
11:20 - תכתובת וואטסאפ: "משתדלים לעשות המיטב למען האבא, האמא והבן" תכתובת וואטסאפ בין אילן ישועה לבין איריס אלוביץ' הוצגה, ובה כותבת אלוביץ' לישועה ש"הילד" מתלונן כל הזמן "תלונות אוויליות", כלשונה. התובעת תירוש שאלה את ישועה במי מדובר, וזה השיב כי מדובר בבנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו.
ישועה: "ממש מחפש בנרות להתלונן. כמה שלא נפרגן הוא מחפש ומרעיל". אלוביץ': "מה שחשוב - שניר ורן (דוברי ראש הממשלה אז - ג"מ) יידעו ויעבירו לבוסים שלהם שיש שיתוף פעולה מלא". משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו עבור האבא, האמא והבן".
התובעת שאלה את ישועה במי מדובר, והוא השיב כי מדובר בבני משפחת נתניהו.
11:14 - ניר חפץ התרברב שהוא 'עורך' ידיעות באתר. אלוביץ': "דביל" בדיון הוזכרה אמירתה של אלוביץ' על יועצו של ראש הממשלה דאז, וכיום עד המדינה ניר חפץ. חפץ צוטט כמי שאמר ש"כל ידיעה בוואלה אני 'עורך'". הציטוט פורסם על ידי חיים לוינסון, אז ב"הארץ". איריס אלוביץ' אמרה לישועה: "איזה דביל, הוא תוקע לו גול עצמי".
ישועה מסביר: "אבירם אלעד, שהוא העורך הראשי, טען שחפץ מסתובב ואומר לכולם שכל ידיעה בוואלה הוא עורך. לוינסון פרסם את זה. הם מדברים על זה שהוא לא דיסקרטי".
9 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
חפץ התרברב שהוא 'עורך' בוואלה. "דביל, תקע לו גול עצמי"
(צילום: מוטי קמחי)
11:01 - איריס אלוביץ': "הסוף קרוב", ישועה: "הלוואי" התובעת תירוש: "איריס אומרת 'הסוף קרוב' ואתה עונה לה - 'הלוואי, מה הכוונה?" ישועה: "אני מקווה ואומר הלוואי שהסוף לכל מכבש הלחצים הזה והסיקור המוטה ייפסק. אנחנו נמצאים בימים של טירוף באותם ימים. היא (איריס) מסבירה ש'ברגע שאתה תסיים עניינים מסוימים, נפסיק את הלחץ עליך'. לאורך כך(כל) הדרך היה נרטיב כזה שזה רק לתקופה מסוימת". התובעת תירוש: "מה זה דברים מסוימים?" ישועה: "ברגע שבם יקבלו מראש הממשלה הטבות רגולטוריות".
9:57 - ב"וואלה" מתקשים למנות עורך ראשי. "אלוביץ' הבין שנתניהו מתנגד" התובעת תירוש: "בהמשך השיחה איריס דנה איתך על אפשרות הבאת ערן טיפנברון. אתה שואל על הבאת טיפנברון, מדוע הוא לא הובא בסופו של דבר ככל הידוע לך?" אילן ישועה: "היא אומרת ש'בדקנו את זה וביבי אמר לא'. היינו צריכים לאשר ואיריס אמרה לי לא להביא אותה. גם לאבירם אלעד הזוג נתניהו התנגד. שאול אמר שהוא הבין מביבי שלא להביא אותו". התובעת: "איריס אומרת לך 'אתה מנקה עיתונאים פרובלמטים' - מה הכוונה?" ישועה: "אלו אנשים שקיבלו 'כרטיס אדום' מראש הממשלה או רעייתו שכתבו משהו או שלילי או שהובן כשלילי, אז הם צריכים לצאת".
9 צפייה בגלריה
איריס אלוביץ'
איריס אלוביץ'
"מוכנה למכור את נשמתי לשטן בשביל בזק". איריס אלוביץ'
(צילום: אורן בן חקון)
9:22 - איריס אלוביץ' לישועה: "מוכנה למכור את נשמתי לשטן" עם פתח הדיון השמיעה התובעת יהודית תירוש, ראש צוות תיק 4000, שיחה בין ישועה לאיריס אלוביץ' מנובמבר 2016, שבה היא מספרת לישועה על המחיר שהיא משלמת בעבור ההתעסקות סביב משפחת נתניהו ודרישותיה. "זה עולה לי בבריאות, אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן, אני מוכנה לזה", אמרה.
ישועה: "כשאמרה הקבוצה התכוונה לבזק". לאחר מכן ציינה איריס אלוביץ' בהקלטה: "אתה עושה משהו ואתה חוטף. הם לא רואים את כל הכתבות, אבל הילד שלהם כל היום בדיגיטל".
איריס התייחסה בשיחה לניסיון להכשיר את אבירם אלעד לעורך הראשי. דבר מינויו הביא למשבר ביחסים בין הזוג אלוביץ' לזוג נתניהו. לטענת ישועה, אלוביץ סיפר כי "היה ניסיון גדול להכשיר אותו כדי ששרה וביבי יאשרו לו להיות עורך ראשי".
פרקליטתה של איריס אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר טענה לאחר השמעת ההקלטה כי התובעת תירוש עצרה את ההקלטה "רגע לפני שאיריס מדברת על כותרות אובייקטיביות".
9 צפייה בגלריה
בעז בן צור סניגורו של נתניהו בדיון תיקי האלפים
בעז בן צור סניגורו של נתניהו בדיון תיקי האלפים
בעז בן צור, סנגורו של נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
בדיון אתמול ישועה המשיך לתאר את מערכת היחסים בינו לבין מי שהיו בעלי השליטה בבזק, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים שהעניקו לנתניהו סיקור אוהד ומוטה בתמורה להטבות רגולטוריות לעסקיהם.
החקירה עסקה בלחץ לכאורה שהפעילה סביבת נתניהו לרכישת האתר על ידי אנשי עסקים שונים, בהם ג'יימס פאקר (עד בפרשת 1000), וכן בשורה של מקרים שאירעו לקראת בחירות 2013, ובהם העביר זאב רובינשטיין, המקורב לבני הזוג נתניהו, בקשות סיקור שנגעו בעיקר למפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט. עוד העיד עד המפתח על סיקור נתניהו באתר לקראת החתימה שנדרשה מראש הממשלה ושר התקשורת לאישור המכירה של אתר הלוחות "יד2".
פורסם לראשונה: 09:04, 20.04.21