חמישה חודשים אחרי שיצא בפעם השנייה משערי בית הכלא, העניק יונתן היילו ריאיון ל-ynet שבו סיפר על הסיבה שבגללה חזר לכלא ואמר: "אני מאוד רוצה שיעזרו לי להתחיל מחדש". אתמול (ב') נמצא היילו ללא רוח חיים בים בין חוף פולג לחוף לגונה בנתניה.
היילו, שהרג לפני כעשור את ירון איילין שאנס אותו, סיפר בריאיון לפני שבועיים וחצי כי הוא מנסה לשוב לחיים רגילים אחרי השחרור מההסתבכות הפלילית השנייה. היילו סיים את מאסרו הראשון אחרי שמונה שנים בכלא, וחודשים ספורים לאחר מכן נשלח שוב למאסר של שמונה חודשים בעקבות מריבה עם שכן והפרת תנאי השחרור מהמאסר הראשון.
3 צפייה בגלריה
יונתן היילו
יונתן היילו
"מאוד רוצה שיעזרו לי להתחיל מחדש". היילו בריאיון האחרון
( צילום: אורי דוידוביץ )

"השכן שלי הציק לי, הוא גר צמוד אליי בקרוואן ועשה רעש", אמר היילו בריאיון שהתקיים כאמור לפני כמה שבועות. "ביקשתי ממנו כמה פעמים שלא ירעיש כי הייתי צריך לקום בבוקר לעבודה. אמרתי לו שהוא מפריע לי לישון, והוא ענה לי 'אני צעיר, אני רוצה ליהנות'. הוא לא הקשיב לי".
"יום אחד נכנסתי לבית שלו ושברתי לו בקבוקי שתייה", המשיך היילו לשחזר. "הוא היה מעשן ושותה, אז באתי והפכתי הכול. לא נגעתי בו פיזית. ואז הוא הגיש תלונה למשטרה. השופט לא רצה להכניס אותי לבית הסוהר, ואמר שיסייע בשיקום, אבל לא מצאנו מקום, אז חזרתי לכלא רימונים".

"בקיבוץ אהבו אותי"

בתיאור שנמסר לוועדת השחרורים, שאחראית על אסירים ברישיון כמו היילו, נטען כי הוא "שתה אלכוהול, ניפץ בקבוקים על הרצפה והניח פתקים מאיימים על דלת בית השכן". הרשות לשיקום האסיר התנערה מהיילו בעקבות הפרות תנאי השחרור, והוועדה החליטה להחזיר אותו לכלא לשנה נוספת. "אם לא היה את השכן הזה, כל זה לא היה קורה, כי בקיבוץ אהבו אותי", סיפר היילו. "אני מצטער מאוד על מה שקרה, חשוב לי להגיד את זה גם לשכן".
היילו עוד לא הספיק להתאקלם בקיבוץ שאליו נשלח אחרי סיום המאסר הראשון וכבר מצא את עצמו מאחורי הסורגים. "היה לי מאוד קשה, לא ציפיתי שאחזור, כבר התחלתי עבודה ולנסות להתרגל לחיות בחוץ. הייתי מאוד מאוד מתוסכל. ישבתי שמונה שנים שלא עברו לי בקלות, עברתי המון סבל, אבל שמונת החודשים האלה היו קשים משמונה השנים".
3 צפייה בגלריה
חוף פולג שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו
חוף פולג שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו
האזור שבו אותרה גופתו של היילו
(צילום: יאיר שגיא)
"כשסגרו עליי את הדלתות נהייתי מבולבל, מתוסבך, לא ידעתי מה לעשות, והתחילו המחשבות האובדניות. חתכתי את הידיים, חתכתי את עצמי כמה פעמים", סיפר. "בסופו של דבר אמרתי, 'אין מה לעשות, אם החזקתי שמונה שנים, נחזיק גם את התקופה הזו'. אמרתי לעצמי שכשאני אשתחרר אתפוס את עצמי בידיים ואעשה הכול כדי למצוא שיקום".
אחרי שמונה חודשים בבית הסוהר, היילו שוב יצא לחופשי. בעקבות ההפרות הקודמות, הרשות לשיקום האסיר סירבה הפעם לפקח עליו, ולכן הוא ביקש סיוע. "אני עדיין אסיר ברישיון, גר בנתניה עם אחותי, וצריך לעבור שיקום. כרגע אני על הפנים מבחינה בריאותית, הייתי כמה ימים בבית חולים והשתחררתי. אני לא עובד, רוב הזמן בבית שבו אני גר עם אחותי, ופעמיים בשבוע מבקר במשרד הרווחה".
- אנשים יגידו, למה שיעזרו לך שוב? קיבלת כבר הזדמנות שנייה. "אני מאוד מודה לאלו שהפגינו בשבילי, לנשיא, ולכל האנשים שעזרו ותמכו. מודה מהלב. אני רוצה הפעם באמת להחזיק את עצמי בידיים, להיות בן אדם. בסך הכול עברתי דברים קשים מאוד. הייתי רוצה עוד הזדמנות שיקום או לעבור לקיבוץ. נשארו לי עוד שנתיים וחצי כאסיר ברישיון, הייתי מאוד רוצה שאנשים ייתנו לי מסגרת לעבוד ולתפקד בה".
היילו הוסיף: "מה אני עושה עכשיו? מקבל 1,600 שקלים וגר עם אחותי. הייתי רוצה שיעזרו לי למצוא דירה משלי, להיות בקיבוץ אחר, להתחיל מחדש. לחזור לחיים הרגילים זה קשה, זה מבלבל".
- אתה מפחד שתמצא את עצמך שוב בכלא? "לא. הפעם אני באמת מחזיק את עצמי בידיים מאוד חזק".
3 צפייה בגלריה
ללא קרדיט מגלעד מורג
ללא קרדיט מגלעד מורג
עו"ד אייזנברג
היילו יוצג על ידי עורך הדין אלון אייזנברג.

במצבי מצוקה, יש מי שמקשיב:

אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים:
סה"ר - סיוע הקשבה ברשת
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - 1201
עמותת "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו: 03-7487771
פורסם לראשונה: 21:37, 30.11.20