4 צפייה בגלריה
יונתן היילו
יונתן היילו
יונתן היילו
(צילום: אורי דוידוביץ')
סוף עצוב לפרשה שהסעירה את המדינה: יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו וזכה לשחרור מוקדם מהכלא, נמצא היום (שני) ללא רוח חיים בים, בין חוף פולג לחוף לגונה שבנתניה. נסיבות מותו ייבדקו, ובין השאר ייבדק אם שם קץ לחייו.
אחותו של היילו סיפרה כי המשפחה ממתינה לתשובה מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר לגבי נסיבות המוות. סנגורו אלון אייזנברג אמר כי מדובר ב"יום עצוב ונורא".




היילו הורשע לפני כעשור ברצח ירון איילין שאנס וסחט אותו, ונידון ל-20 שנות מאסר. הוא זכה לתמיכה ציבורית רחבה שהובילה, לצד מאבק משפטי ממושך שהוביל עו"ד אייזנברג, לשינוי ההרשעה לעבירה מופחתת של הריגה ולהפחתת העונש ל-12 שנות מאסר.


ביוני 2016, 65 חברי כנסת חתמו על מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין ובו ביקשו לחון את היילו. בסוף יולי 2018 התכנסה ועדת השחרורים בכלא רימונים והחליטה על שחרורו עוד באותו היום. חודשים ספורים אחרי ששוחרר, הסתבך שוב. הוא הפר כמה פעמים את תנאי השחרור שלו, והסכנה שיצטרך לשוב לכלא ריחפה באוויר. הוא רב עם אחד משכניו, ונטען כי "שתה אלכוהול, ניפץ בקבוקים על הרצפה והניח פתקים מאיימים על דלת בית השכן".
4 צפייה בגלריה
חוף פולג שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו
חוף פולג שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו
האזור שבו אותרה גופתו של היילו
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
יהונתן היילו בועדת השחרורים
יהונתן היילו בועדת השחרורים
יונתן היילו בוועדת השחרורים
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
ללא קרדיט מגלעד מורג
ללא קרדיט מגלעד מורג
עו"ד אלון אייזנברג
הרשות לשיקום האסיר התנערה אז מהיילו בעקבות הפרות תנאי השחרור, והוועדה החליטה להחזיר אותו לכלא לשנה נוספת. לבסוף ריצה היילו תשעה חודשים במאסר.
בריאיון ל-ynet לפני כשבועיים, חמישה חודשים לאחר ששוחרר בשנית מהכלא, אמר היילו: "אני מאוד מודה לאלו שהפגינו בשבילי, לנשיא ולכל האנשים שעזרו ותמכו. מודה מהלב. אני רוצה הפעם באמת להחזיק את עצמי בידיים, להיות בן אדם. סך הכול עברתי דברים קשים מאוד. הייתי רוצה עוד הזדמנות שיקום או לעבור לקיבוץ. נשארו לי עוד שנתיים וחצי כאסיר ברישיון, הייתי מאוד רוצה שאנשים ייתנו לי מסגרת לעבוד ולתפקד בה".

היילו סיפר אז על ההסתבכות השנייה שלו: "היה לי מאוד קשה, לא ציפיתי שאחזור, כבר התחלתי עבודה ולנסות להתרגל לחיות בחוץ. הייתי מאוד-מאוד מתוסכל. ישבתי שמונה שנים שלא עברו לי בקלות, עברתי המון סבל, אבל שמונת החודשים האלה היו קשים משמונה השנים.
"כשסגרו עליי את הדלתות נהייתי מבולבל, מתוסבך, לא ידעתי מה לעשות, והתחילו המחשבות האובדניות. חתכתי את הידיים, חתכתי את עצמי כמה פעמים", סיפר. "בסופו של דבר אמרתי, 'אין מה לעשות, אם החזקתי שמונה שנים, נחזיק גם את התקופה הזו'. אמרתי לעצמי שכשאני אשתחרר אתפוס את עצמי בידיים, ואעשה הכול כדי למצוא שיקום".
ספיר סלוצקר עמראן וכרמן אלמקייס עמוס, שעומדות בראש תנועת "שוברות קירות" שהובילה את המאבק לשחרורו של היילו וליוו אותו במשך שנים, אמרו: "תנועת שוברות קירות כואבת והמומה מפטירתו בטרם עת של יונתן היילו, שאותו ליווינו במאבק לשחרורו במשך חמש שנים. ליונתן הגיע סוף טוב יותר. הוא כל כך חיכה להשתחרר מהכלא ולהתחיל חיים חדשים, וכולנו קיווינו שיוכל סוף-סוף לקבל תמיכה ועזרה בשיקום, אבל זה לא קרה. המוות שלו אינו מקרה פרטי, אלא תעודת עניות לחברה בישראל על היחס שלה לשורדי תקיפה מינית ולאסירים משוחררים. המוות של יונתן זו טרגדיה גדולה שהיה ניתן למנוע. תנחומים גדולים למשפחתו".

במצבי מצוקה, יש מי שמקשיב:

אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו: דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים:
סה"ר - סיוע הקשבה ברשת
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - 1201
עמותת "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו: 03-7487771