למרות שמהבוקר (שלישי) המסעדות אמורות היו להיסגר בעקבות המגבלות החדשות שאישרה הממשלה, רבות מהן נפתחו כרגיל. זאת על רקע הכאוס במגעים למתווה שיאפשר את פתיחתן בכל זאת, והדיון בנושא בוועדת הקורונה של הכנסת. לאחר מכן החליטה הוועדה לבטל את החלטת הממשלה לסגור את המסעדות, ובינתיים הן יורשו להמשיך לפעול לפי המגבלות הקודמות - עם עד 20 סועדים בפנים ולא יותר מ-30 סועדים בחוץ.
יותם דוקטור, מבעלי המסעדות "האחים" ו"אייבי" בתל אביב, הוא אחד המסעדנים שהחליטו להשאיר את המסעדות פתוחות עוד לפני החלטת הוועדה. "שמים אותי בסיטואציה בלתי אפשרית", הוא אמר ל-ynet. "מבקשים ממני לסגור את המסעדה שלי ולשלוח 180 עובדים הביתה לאבטלה. אנחנו לא נמשיך עם הפתיחה-סגירה הזאת ללא שום פיצוי".
3 צפייה בגלריה
מסעדה תל אביב
מסעדה תל אביב
"לא נמשיך עם פתיחה-סגירה ללא פיצוי". מסעדה בתל אביב
(צילום: AFP)
"אני מתכוון להשאיר פתוח ושהמשטרה תעצור אותי", הוסיף דוקטור. "זה עניין עקרוני - זאת פקודה בלתי חוקית בעליל, ואני מרגיש שאני אשלם את המחיר האישי שלי עבור העובדים שלי ועבור כולם. זה קו אדום".
על רקע הדברים, המסעדנים יקיימו הערב בשעה 19:30 הפגנה בכיכר פריז שליד מעון ראש הממשלה בירושלים תחת הכותרת "זו לא הסעודה האחרונה", בדרישה לגיבוש מתווה פיצויים לענף. במסגרת המחאה יחלקו המסעדנים מנות אוכל בחינם למי שיגיע למקום, כדי "לאותת שדווקא בתקופה קשה כזו, הכי חשוב לשמור גם על הערבות ההדדית ולדאוג לאחר", לדבריהם.
גם אסף בריט, מבעלי מסעדת "התחתית" בתל אביב, השאיר את העסק פתוח. "אני אשאר פתוח, כי המציאות של החלטות שרירותיות והשליפה מהמותן ללא כל מדדים היא בלתי מתקבלת על הדעת. לבוא להגיד עכשיו 'אל תסגרו, תעבדו בטייק אווי ומשלוחים אבל לא להושיב - זה מבחינתי גזר דין מוות", הוא הסביר.
3 צפייה בגלריה
"אם למדינה לא אכפת - לי לא אכפת". קפה קדוש
"אם למדינה לא אכפת - לי לא אכפת". קפה קדוש
"אם למדינה לא אכפת - לי לא אכפת". קפה קדוש
(צילום: אלי מנדלבאום)
בריט הוסיף: "אני לא מתכוון לדמם בלי מלחמה, אני כבר לא חייל של אף אחד. סגרתי ב-14 במרץ אחרי שהודיעו לי לסגור ופתחתי ב-27 במאי - לא יכול להיות ששוב יחליטו לסגור בלי מתווה פיצויים ובלי מתווה חזרה לעבודה, כשאני צריך לשלוח שוב את העובדים שלי לחל"ת".
בעלי קפה "קדוש" בירושלים איציק קדוש פתח גם כן ואמר: "מבחנתי זה פקודה בלתי חוקית בעליל. אני חייב לדאוג לעובדים שלי, לספקים, לשלם את כל הדברים. אם למדינה לא אכפת - לי אכפת, אני ממשיך להישאר פתוח".
ראובן ממסעדת "מעיין הבירה" בחיפה שיקף את הבלבול שחשים בעלי המסעדות. "אני חושב שהממשלה עצמה לא יודעת מה קורה, אף אחד לא יודע מה קורה. אמרו לנו שבחמש המסעדות נסגרות, אולי בעשר ידונו אם יפתחו או לא יפתחו. אנחנו במצב שאנחנו לא יודעים מה קורה במדינה. אני לא יודע כמה עובדים להביא, כמה סחורה להזמין. הם מעמידים אותנו במצב שאנחנו ממשיכים להפסיד כסף". משה משה, מבעלי "קראנץ' BEEF" בכיכר פריז בעיר הוסיף: "מהמדינה לא קיבלתי כמעט עזרה. יש להם מן משוואות כאלה שדואגות שלא תקבל את הכסף שמגיע לך. אתה ממש צריך לחפש, להפוך עולמות ולנהל מלחמות".

3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
שוב פעלה נגד החלטת הממשלה. ח"כ יפעת שאשא ביטון
(צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת)
למחאת המסעדנים התווספו בעלי אולמות אירועים שהקימו היום מיצג מחאה תחת הכותרת "הסעודה האחרונה" שבמסגרתו קיימו ארוחה מול הכנסת. "זו הסעודה שמסמלת את סופו של הענף. האוצר מציע מתווה שלא ישמור את הראש שלנו מעל המים", אמר בעלי אולם "קסנדאו" בפתח תקווה אורי פוטשניק.
הצו שהטילה הממשלה על סגירת המסעדות למעט משלוחים וטייק אווי נכנס לתוקפו הבוקר בשעה 05:00. בשל היעדר הסכמות בין הממשלה לוועדה על מתווה מוסכם להמשך פעילות המסעדות, החליטה יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון להביא להצבעה את החרגת המסעדות מהצו. בתום הדיון החליטה הוועדה לבטל את התקנות שאישרה הממשלה. שבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול שלושה שהתנגדו.
במהלך הדיון התפתח עימות בין שאשא ביטון ליו"ר הקואליציה ממפלגתה מיקי זוהר. "אנחנו מקבלים נתונים הבוקר של 1,800 נדבקים, ופה מתנהלים כאילו הכול בסדר". שאשא ביטון הגיבה: "אני לא מרשה להגיד שאנחנו מתנהלים פה כאילו הכול בסדר".
זוהר, שביקש להדיח את יו"ר הוועדה עוד לאחר ההחלטה לפתוח את חדרי הכושר בניגוד לעמדת הממשלה, המשיך בביקורת על שאשא ביטון: "האופוזיציה גוררת את יו"ר הוועדה ומושכת אותה באף. אתם עושים פה נזק אדיר לציבור הישראלי. יהיה נכון להתעלם מרעשי הרקע ולקבל החלטות עם מנהיגות דומיננטית בתוכה ולא בפופוליזם".
עוד אמר זוהר: "אני מצפה ממך לקבל את ההחלטות ברמה המקצועית וממליץ להתנגד להחלטה בניגוד להחלטת הממשלה. אני לא מאיים על אף אחד. כולם אמרו שאנחנו נדיח את יפעת שאשא ביטון מתפקידה, והיא כן יושבת פה".
מנכ"ל איגוד המסעדות והברים שי ברמן בירך על החלטת הוועדה: "ביטול צו הסגירה למסעדות הוא הצעד המתבקש נוכח ההחלטות ההזויות של ממשלת ישראל. אנחנו רוצים להודות ליו"ר הוועדה, שפעלה לפי צו מצפונה ולא לפי תכתיבים מנותקים מהמציאות של ממשלת ישראל, ולמען ביטחונם הבריאותי והכלכלי של אזרחי ישראל".