2 צפייה בגלריה
בנו ריינהורן
בנו ריינהורן
בנו ריינהורן בבית המשפט, ארכיון
(צילום: יריב כץ)
מאמן הכדוריד שביצע עבירות מין בעשרות נשים ונערות - הולך לכלא: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ד') 14 שנות מאסר בפועל על בנו ריינהורן, שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מין באינטרנט ב-27 נשים, בהן 24 קטינות - וכן ניסיונות לעבור עבירות מין ב-38 צעירות נוספות.
השופטים - ראש ההרכב גלעד נויטל והשופטות טלי חיימוביץ' ולימור ביבי - פסקו בנוסף כי על ריינהורן יוטל גם מאסר על תנאי, פיצוי לנפגעות העבירה בסך של 262,500 שקלים וחילוט והשמדה של כל המדיה המגנטית שנתפסה בידיו.

ריינהורן הודה בכתב אישום מתוקן שכלל 30 אישומים, מתוכם 8 אישומים של אינוס וירטואלי או מעשה סדום וירטואלי בנסיבות אינוס, וכן בעבירות של מעשים מגונים מקוונים, יצירת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, החזקת חומרי תועבה, וכן גניבת זהות (עבירה של התחזות כאחר).
על פי כתב האישום שבגינו הורשע, ריינהורן נהג להתחזות ברשת לסוכנת דוגמנות, באמצעות חשבונות פיקטיביים שפתח באינסטגרם. הוא יצר קשר עם עשרות קטינות, ופיתה אותן במרמה להתכתב עמו, באינסטגרם ובוואטסאפ, ובהמשך לעבור "אודישן" לצורך קבלתן כ"דוגמניות" לסוכנות.
ריינהורן, בדמותו הפיקטיבית, שאותה נהג לשנות מדי מספר חודשים, דרש מהנערות שישלחו לו תמונות וסרטונים שלהן, תחילה בלבוש חלקי ומאוחר יותר בעירום מלא, ובחלק מהמקרים תוך ביצוע מעשים מיניים בעצמן. כדי לרכוש את אמונן הוא השתמש בשפה התואמת את גילן, ושיתף אותן בפרטים כוזבים, כמו למשל הבטחות לשלוח להן מתנות, לשתפן בתוכניות טלוויזיה מובילות, ובקליפים של אמנים ידועים.
2 צפייה בגלריה
בית המשפט השלום והמחוזי בתל אביב
בית המשפט השלום והמחוזי בתל אביב
"פגיעה קשה ומשמעותית". בית המשפט המחוזי בתל אביב
(צילום: נדב אבס)
עו"ד שירי רום, שניהלה את ההליכים מטעם הפרקליטות, ביקשה להטיל עליו 16 שנות מאסר בפועל. הסנגורים, עורכי-הדין חיים יצחקי ויגאל דותן, עתרו למאסר בפועל של שנים בודדות בלבד.
בגזר הדין ציין השופטים כי: "מעשיו הרבים של הנאשם העולים מתוך כתב האישום הם קשים, פוגעניים וזאת במיוחד לאור קורבנות העבירה - קטינות רכות בשנים, שהסכמתן לעשיית מעשים מיניים ושליחת תצלומיהן בעירום וסרטונים של אקטים מיניים שביצעו בעצמן, נלקחה במרמה תוך התחזות לאחר. העבירות שבהן הורשע הנאשם פוגעות בנפשן של הקטינות ומעוותות את תפיסתן על אודות יחסים אינטימיים בין המינים. נוסף על כך, עולה מתוך האישומים כי ריינהורן שוחח עם הקטינות על תכנים מיניים בוטים במיוחד, שאינם תואמים לגילן ובשלותן, ובחלק מהמקרים אף תכנים מיניים מעוותים. בנסיבות אלה מידת הפגיעה בערכים החברתיים עקב מעשיו של הנאשם היא קשה ומשמעותית".
במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו את "התחכום הרב שבמעשיו של ריינהורן, ואת העובדה שהתנהל אחריו 'מצוד' במשך כמה חודשים. הוא יצר חשבונות אינסטגרם שונים, באמצעותם התכתב עם הקטינות, והשתמש בשרתי Proxy בזמן שגלש באינטרנט, כדי להקשות על איתור כתובת ה-IP המשויכת אליו. כמו כן השתמש באמצעים נוספים, כיצירת מספרים וירטואליים, הרצת תוכנה המוחקת כל העת את התכנים שנוצרים ומתועדים במחשבו, וכן דפדפן TOR לגלישה ב"רשת האפלה". מעצרו קטע את רצף מעשיו הפליליים ומנע את הסיכון בפני פגיעות מיניות נוספות".