3 צפייה בגלריה
 חיטוי במוסדות החינוך בעכו
 חיטוי במוסדות החינוך בעכו
חיטוי כיתה בעכו
( צילום: דוברות עיריית עכו)
החלטת קבינט הקורונה הבוקר (יום ה') כי תלמידי א'-ד' ישובו ללמוד ביום ראשון במשך ארבעה ימים בשבוע בקפסולות בחצאי כיתות, הציתה זעם בקרב מנהלים שטוענים כי אינם ערוכים לכך. "מנהלי בתי הספר חייבים לפחות עוד יומיים-שלושה כדי להתארגן", התריעה דליה פרץ, יו"ר תא מנהלי בתי הספר היסודיים בהסתדרות המורים. "במצב הקיים, כשמודיעים ברגע האחרון ועדיין לא ברור האם הכול ישתנה שוב, ישמשו בתי הספר כבייביסיטר".
לעיון במתווה שאושר לחצו כאן

חוזרים ללימודים - הכרעת הקבינט

  • מיום ראשון, 1 בנובמבר - לימודים בכיתות א'-ד'
  • ארבעה ימי לימוד לפחות בשבוע
  • כיתות א'-ב' ילמדו בקבוצות קבועות ונפרדות של עד מחצית מכמות התלמידים
  • כיתות ג'-ד' ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בכיתה
  • ילדי גן וכיתות א'-ב' שמשתתפים בצהרון ישהו באותה כיתה אורגנית
  • קבוצת הצהרון לא תעלה על 28 תלמידים
לדברי פרץ, קיים מחסור בכוח אדם שיאייש את הקפסולות - מה שיגרום לכך שמנהלים ייאלצו לאייש אותן גם עם כוח אדם לא מתאים. "יש מנהלים שאמרו שהם ייאלצו לעבור על החוק ולשבץ מורים ביותר משלוש כיתות", היא הוסיפה. "המערכת לא מוכנה. יש בעיות רבות ומורכבות. אמרו לנו שמורים יכולים להיכנס לשלוש כיתות בלבד, אבל זה לא אפשרי. יש מורים שעובדים בשני בתי ספר. מהיכן נגייס כוח אדם מתאים?".
פרץ המשיכה ואמרה כי "ביום ראשון תנסה מערכת החינוך להציג תמונה ורודה עם פתיחת בתי הספר, אבל בפועל המנהלים זועמים ומתוסכלים נוכח הקשיים ביישום המתווה". יו"ר תא מנהלי בתיה"ס היסודיים בהסתדרות המורים ציינה כי לאורך הבוקר פנו אליה "מאות מנהלים מיואשים בשל תנאי הפתיחה שנכפו עליהם, ברקע הבלבול והשינויים התכופים של מתווי החזרה המנותקים מהמציאות בשטח".
"קיבלנו את מתווה החזרה לבית הספר ברגע האחרון ונדהמנו לראות שהוא מנותק ובלתי ניתן ליישום", הדגישה פרץ. "אנחנו שמחים על כך שהילדים יחזרו ללימודים, אבל בתנאים הללו יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקיים לימודים באופן מיטבי. השטח זועק וזועם. מעמידים את המנהלים במצב בלתי אפשרי מול ההורים שעומדים בצד ומחכים לחזור למקומות העבודה. אנחנו מותשים וטרוטי עיניים. זה לא נורמלי ולא אנושי. במצב שנכפה עלינו, אין לנו אפשרות לתת מענה מיטבי מבחינה רגשית-חברתית-לימודית בימים הראשונים".
3 צפייה בגלריה
דיאנה ובנה אלון
דיאנה ובנה אלון
דיאנה קורזינר ובנה אלון

הנהגת ההורים הארצית: "אין הליך ברור. זה ביזיון. כאוס"

גם ההורים שותפים לתחושות של אנשי החינוך. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, אמר: "ההורים מבולבלים וכבר לא יודעים אם לצפות למתווה חדש. שיגעו אותם. נותרתי ללא מילים מהתנהלות משרד החינוך. זה לא סביר ואף חסר אחריות".
עוד אמר שיף, כי "בשל חוסר הוודאות, קשה להכין את הילדים לחזרה ללימודים כדי לא לאכזב אותם. הכול נעשה בשליפה וללא ניהול. אין הליך ברור ועקבי. זה ביזיון. כאוס".
דיאנה קורזינר, אם לשלושה מרחובות שבנה הבכור אלון לומד בכיתה א' - בירכה על ההחלטה להחזיר את הילדים ללימודים, אך גם היא הביעה תסכול ובלבול: "זו תחושה קשה מאוד. מצד אחד, אחרי תקופה כל כך ארוכה בבית, אני רוצה להכין את הילד לחזרה לבית הספר, אך מצד שני אני חוששת שזה יידחה שוב והוא יתאכזב". היא סיפרה כי בנה "מחכה לחזור לכיתה, לחברים וללימודים. זה מאוד חסר לו".
3 צפייה בגלריה
עודד בן יעקב
עודד בן יעקב
"התגעגעתי לחברים ולביה"ס". עודד בן יעקב
עינת גבריאלי, תושבת גבעתיים, הביעה גם היא כעס על אופן קבלת ההחלטות: "קבינט הקורונה קובע דבר אחד, ועדת החינוך לא מאשרת ודורשת דבר שני, ארגון המורים מתנגד לכל וכל הגופים האלו לא מתואמים. בינתיים, אין יציבות ואין ודאות. לנו, ההורים, נמאס מהזיג-זג הזה בקבלת ההחלטות.
"כולם שכחו שבאמצע יש ילדים וילדות שכמהים לחזור לשגרה נורמלית, למסגרת, ללימודים ולחברים. אני שמחה שכיתות א'-ד' חוזרות ללמוד, אבל על השמחה מעיבה עננה כי נראה שאת כיתות ה'-ו' שוב שכחו מאחור והם לא יחזרו ללמוד בקרוב". מנגד, הביע בנה של גבריאלי, עודד, קורת רוח מהחזרה ללימודים: "סוף סוף. התגעגעתי לחברים ולבית הספר".

יפה בן דויד באולפן ynet: "יהיה בלגן גדול ביום ראשון"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הזהירה הבוקר בריאיון לאולפן ynet מפני "בלגן גדול ביום ראשון". היא דיברה בשעה שקבינט הקורונה אישר את מתווה החזרה ללימודים.
דבריה של מזכ"לית הסתדרות המורים באים בשעה ששרי הממשלה התווכחו על האופן שבו יחזרו ללמוד - ומיליוני ילדים, הורים ואנשי הוראה עדיין היו שרויים בבלבול. "אני לא מבינה איך מישהו ממערכת החינוך עוד לא הפך שולחן. זה לא שפוי, זה הזוי", תקפה בן דויד.
"אנחנו הולכים לישון עם מתווה אחד וקמים עם אחר. ההתנהלות הזויה וקלוקלת", הדגישה מזכ"לית הסתדרות המורים. "עכשיו אומרים לנו שיהיו ארבעה ימי לימודים בשבוע בקפסולות, אבל אין הנחיות והמנהלים לא יכולים להכין את המערכות כדי לפתוח את הלימודים. אנחנו מבקשים שיקבלו החלטה. היו צריכים לריב לפני כן ולא לחכות לרגע האחרון".
לדבריה, "אמרו לנו שמורים יוכלו ללמד בשלוש קפסולות, אבל השכל הישר אומר שעדיף צוות קבוע שלא יעבור בין קפסולות. כנראה שכל הזמן מסתכלים דרך החור שבגרוש. מהמרים בכסף על חיי ילדים ומורים".
בן דויד המשיכה והתייחסה לתוכנית של כ-150 רשויות לפתוח את הלימודים ביום ראשון הקרוב למשך חמישה ימים בשבוע: "אנחנו עובדי מדינה וכפופים למשרד החינוך. אני חייבת לומר שיש לי שיח עם שר החינוך יואב גלנט וכולנו מתוסכלים. גם הוא. הוא מוציא מתווה איקס ומעל ראשו מוציאים עוד מתווה".