עלה לשבעה מספר ההרוגים בישראל מתחילת סבב הלחימה מול רצועת עזה, עם מותו של עידו אביגל בן החמש שנפצע מוקדם יותר באורח אנוש מפגיעת רקטה בבניין בשדרות. שני אמו, נפצעה קשה והיא מורדמת ומונשמת. מהירי נפצע קשה גם נעם אברג'יל (6), בן דודו של עידו. עדי, אמו של נעם ואחותה של שני, נפצעה קל. הפגיעה אירעה אחרי השעה 19:00, אז נורו מטחים כבדים בזה אחר זה לגוש דן, לשפלה ולערים בדרום.
במקביל, נמשכות המהומות בערים המעורבות. בלוד נמשכות ההתפרעויות למרות שהעוצר נכנס לתוקף, בבת ים החלו התפרעויות אנשי "לה פמיליה", ובטבריה, בחיפה ובעכו לא שקט. יהודי כבן 30 נפצע אנוש בניסיון לינץ' בעכו. בבת ים, נהג ערבי כבן 30 הוצא מרכבו על ידי מתפרעים שניפצו את שמשות רכבו ליד הטיילת, והוכה בניסיון לינץ'. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב קשה. לא נראתה נוכחות משטרתית במקום בזמן.

עדכונים אחרונים:

  • ביידן: שוחחתי עם נתניהו, מקווה שהעימות ייגמר בקרוב
  • פורסם שמו של הילד שנהרג מפגיעת רקטה בשדרות: עידן אביגל, בן חמש
  • פיגוע בשומרון: ירי לעבר עמדה צבאית, 2 חיילים נפצעו; המחבל נוטרל
  • ערבי הותקף ונפצע קשה באור עקיבא. בבת ים: ראש העיר נפצע קל מאבנים
  • כביש החוף נחסם עקב מהומות ליד ג'סר א-זרקא, ערבים מיידים אבנים על מכוניות בפורדיס
  • 14 פצועים בעימותים בלוד, אחד מהם במצב בינוני; המפכ"ל הגיע לעיר
  • בתום ישיבת הקבינט: אושרה עליית מדרגה בתקיפות צה"ל בעזה, כפי שהציע הרמטכ"ל
  • יהודי נפצע אנוש בלינץ' בעכו, ערבי הוכה בלינץ' בבת ים ונפצע בינוני
  • גם היו לא יתקיימו לימודים בערי השרון, המרכז והדרום

דקה אחרי דקה

00:11 - גנץ: "הקרע הפנימי מאיים עלינו, הוא מסוכן לא פחות מהטילים של חמאס" שר הביטחון בני גנץ התייחס לעימותים בערים המעורבות בין אזרחים יהודים לערבים ואמר כי "הערב הזה יותר מתמיד הקרע הפנימי מאיים עלינו. הוא מסוכן לא פחות מהטילים של החמאס". גנץ הוסיף: "אסור שננצח בקרב בעזה ונפסיד במערכה על הבית. התמונות הקשות מהערים ומהרחובות הערב הן קריעת הישראליות. האלימות המזעזעת בבת ים, עכו, לוד וערים נוספות הופכת את הבטן ושוברת את הלב של כולנו".
00:07 - שייח ג'ראח: עשרה נעצרו בחשד להפרת סדר וגרימת נזק לכלי רכב סמוך לשכונה המשטרה עצרה עשרה בני אדם בחשד להפרת סדר ולגרימת נזק באזור שכונת שייח ג'ראח, סמוך לצומת שמעון הצדיק בירושלים. מאות מתפרעים במקום השתתפו במהומות ובגרימת נזק למספר כלי רכב. המשטרה במקום פועלת לפיזורם, החשודים הועברו לחקירה. שני חרדים שהיו במזרח העיר נפצעו באורח קל.
18 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: EPA)
00:00 - מרכז שיטור קהילתי הוצת בחורה, נעצרו 5 חשודים ביידוי אבנים ברהט מתפרעים בדואים הציתו מרכז שיטור קהילתי ביישוב חורה שבנגב. לא היו נפגעים וטרם נעצרו חשודים במעשה. במקביל, המשטרה עצרה חמישה חשודים ביידוי אבנים והבערת צמיגים בכביש 310 ובכביש 264 בכניסה לרהט.
23:55 - נתניהו: לא מעניין אם הדם רותח, אתם לא יכולים לקחת ערבי ולנסות לעשות בו לינץ' ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים האלימים ברחבי הארץ בימים האחרונים, ובין היתר לניסיונות הלינץ' באזרחים: "מה שקורה בערי ישראל בימים האחרונים הוא בלתי נסבל. ראינו פורעים ערבים פוגעים באזרחים ומציתים בתי כנסת. זו אנרכיה. דבר לא מצדיק את זה, וגם לא לינץ' של ערבים ביהודים. אנחנו נחזיר את השלטון והמשילות לערי ישראל בכל מקום. לאזרחי ישראל אני אומר – זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. אתם לא יכולים לבוא ולקחת אזרח ערבי פשוט ולנסות לעשות בו לינץ'".
18 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
23:30 - ביידן: שוחחתי עם נתניהו, מקווה שהעימות ייגמר בקרוב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על-רקע ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל. "לישראל יש זכות להגן על עצמה כשאלפי רקטות עפות אל השטח שלה. הציפייה שלי שזה ייסגר מוקדם מאשר מאוחר", אמר ביידן.
23:29 - צה"ל תקף והשמיד את מבנה הבנק הלאומי הממשלתי בנוסיראת שברצועת עזה
23:27 - פורסם שמו של הילד שנהרג מפגיעה בבניין בשדרות: עידן אביגל, בן שש
23:22 - פיגוע בשומרון: שני חיילים נפצעו, המחבל נוטרל שני חיילים נפצעו באורח בינוני בפיגוע ירי לעבר עמדה צבאית בשומרון. המחבל חוסל על-ידי לוחמים במקום. על-פי דיווח ראשוני, המחבל יצא מרכב עם אקדח וירה לעבר העמדה שאותה איישו לוחמים. הם השיבו אש - וחיסלו אותו.
18 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחוות גלעד
זירת הפיגוע בחוות גלעד
זירת הפיגוע בחוות גלעד
(צילום: הצלה ללא גבולות)
23:16 - סער על המהומות בבת ים, עכו ולוד: "אנחנו בסכנת גלישה למלחמה בין אזרחים"
23:10 - בנט על הלינץ' בערבי בבת ים: "מראות מעוררי חלחלה. אסור לקחת את החוק לידיים" יו"ר ימינה נפתלי בנט גינה את הלינץ' שביצעו מתפרעים יהודים בעובר אורח ערבי בבת ים: "המראות האיומים הערב בבת ים מעוררי חלחלה. זוהי לא דרכנו. פגיעה בחפים מפשע זהו מעשה לא יהודי, לא מוסרי, לא אנושי". בנט הדגיש: "אני קורא לכולם - גם בשעות קשות אלו, אין לקחת את החוק לידיים. עצרו. עכשיו". גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' גינה בחריפות את הלינץ' בבת ים: "מזועזע ומתבייש עד עמקי נשמתי".
18 צפייה בגלריה
יהודי נפצע אנוש בלינץ' בעכו
יהודי נפצע אנוש בלינץ' בעכו
יהודי נפצע אנוש בלינץ' בעכו
23:05 - יהודי נפצע בינוני מירי בלוד גבר יהודי בן 30 נפצע באורח בינוני מירי בהפרות סדר ברחוב אבא הלל סילבר בלוד. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין.
23:00 - באור עקיבא: ערבי הותקף ונפצע קשה. בבת ים: ראש העיר נפצע קל מאבנים
22:40 - כביש החוף נחסם עקב מהומות ליד ג'סר א-זרקא
22:29 - 14 פצועים בעימותים בלוד, אחד מהם במצב בינוני; מפכ"ל המשטרה הגיע לעיר 14 בני אדם נפגעו במהומות בעיר לוד. אחד מהם נפצע באורח בינוני והשאר במצב קל. כולם פונו לבית החולים אסף הרופא בצריפין. על רקע קולות ירי במקום, הגיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לעיר.
22:05 - בתום ישיבת הקבינט: אושרה עליית מדרגה בתקיפות צה"ל בעזה, כפי שהציע הרמטכ"ל
21:51 - הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון
21:48 - צה"ל: נכון ל-20:00 והחל מ-06:00 זוהו כ-180 שיגורים מעזה לישראל. כ-40 נפלו בשטח הרצועה. עשרות רקטות יורטו
לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות
21:45 - יהודי נפצע קשה בלינץ' בעכו; ערבי הוכה בלינץ' בבת ים ונפצע בינוני.
ברוט ושני פקחי עירייה נוספים נפצעו קל בגופם מקסדות ואבנים שהושלכו לעברם ומטופלים כעת במקום.
כעת כוחות המשטרה כן נמצאים במקום.
21:37 - כלי טיס של צה"ל תקפו שני משגרים שהיו מוכנים לשיגור רקטות מיידי לעבר שטח ישראל
21:21 - ניידת משטרה הוצתה בלוד
21:18 - דיווח: מצרים תפתח את מעבר רפיח כדי לפנות פצועים מעזה לסיני
21:16 - שני הרוגים פלסטינים בתקיפת בית בשכונת סג'אעיה שבמזרח העיר עזה
21:13 - מהומות בעכו: אזרח שהותקף באבנים נפצע אנוש
21:09 - ניידת הוצתה בלוד, עימותים גם בחיפה ובטבריה
20:57 - מטח לאשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה
20:51 - אזעקה באשקלון
20:44 - הג'יהאד האסלאמי איים לירות לעבר ישראל בשעה 21:00
ארגון הג'יהאד האסלאמי איים לירות מטח רקטות בשעה 21:00. אמש ירה הארגון בשעה זו מטח כבד לעבר גוש דן. במקביל, הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לירי המטח האחרון לעבר שדרות, שבו נפצעו כמה בני אדם, בהם ילד באורח אנוש.
20:39 - נתניהו בקבינט: דחינו הצעות להפסקת אש
ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את חברי הקבינט המדיני-ביטחוני כי ישראל דחתה הצעות להפסקת אש עם חמאס. הקבינט התבקש לאשר תוכניות תקיפה לימים הקרובים. בכיר ישראלי אמר כי "אם חמאס יתקפל - זה לא יימשך". מוקדם יותר דווח כי בכיר בחמאס אמר לסגן שר החוץ הרוסי כי ארגונו יהיה מוכן לנצור את האש במקרה שישראל תסכים גם כן.
20:31 - צבע אדום בשדרות
20:28 - מהומות בבת ים בצעדת תומכי "לה פמיליה"
מהומות פרצו בטיילת בעיר בת ים בצעדה של תומכי ארגון "לה פמיליה". בתיעוד מהמקום נראו עשרות בני אדם כשהם צועקים "מוות לערבים" ומנפצים זגוגיות של עסקים בבעלות ערבים. המשטרה מסרה כי המשתתפים בתהלוכה התכוונו להגיע ליפו כדי להתעמת עם תושבי המקום. שוטרים החלו להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות.



20:18 - צה"ל תקף מהאוויר חוליה שהתכוונה לשגר רקטות. הפלסטינים: 4 נהרגו
דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית פעילים של הג'יהאד האיסלאמי במחנה נוסיראת שבצפון-מרכז רצועת עזה. ארבעה פלסטינים נהרגו. מצה"ל נמסר כי החוליה הותקפה בזמן הכנות לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל.
19:50 - ילד בן 5 במצב אנוש, עוד שישה נפצעו
שבעה בני אדם נפצעו במטח שנורה לעיר שדרות. אחד מהם הוא ילד בן 5 שנפצע באורח אנוש, וצוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה. מלבדו, נפצעו אישה כבת 40 וילד בן 6 באורח בינוני והשאר נפצעו באורח קל. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים ברזילי באשקלון.
19:25 - מד"א מדווח על שלושה פצועים קשה מפגיעה בבניין בשדרות
19:19 - מטח כבד לעבר השפלה ודרום אזור המרכז - בין היתר לוד, רחובות, ראשון לציון, אשדוד, אשקלון והנגב המערבי.
19:03 - צה"ל תקף כלי רכב עם חוליית משגרי נ"ט של הג'יהאד האסלאמי
18:15 - שר הביטחון הודיע על הפעלת משק לשעת חירום לפי הודעת משרד הביטחון, בהמשך לאישור הממשלה להכרזת שר הביטחון על הארכת מצב מיוחד בעורף, הודיע גנץ על הפעלה של משק לשעת חירום (מל"ח). "ההכרזה על מל"ח, נועדה לאפשר רציפות תפקודית של המשק, ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסייה", נמסר.
18:04 - אלוף פיקוד דרום: להיערך לאש בכל חלקי הארץ מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אמר בתדרוך לתקשורת: "אנחנו מסתכלים כרגע קדימה, לא נוקבים בזמן, לא נוקבים בימים בלוח הזמנים. אנחנו צריכים להיות ערוכים לאש שעלולה להתרחש בימים, בשעות הקרובות בכל חלקי הארץ".
לדברי טולדנו, "לא הופתעו מיכולת האש של ארגון הטרור חמאס ואני בטוח שגם האזרחים לא. אנחנו יודעים את זה, חמאס בחר בתגרנות פעם אחר פעם וחשב שיש לו יכולת לייצר הטרדות מסוג זה, ובכן, מדינת ישראל וצה"ל החליטו לצאת למערכה ואנחנו נעשה את זה בצורה מפוכחת, מושכלת, כדי להשיג פגיעה קשה". לכתבה המלאה
18:00 - פיקוד העורף מפרסם את ההנחיות המעודכנות כמו שהוכרז אמש, עד יום שישי ב-14:00 ייאסר על קיום לימודים בערי השרון, המרכז והדרום - מקו נתניה ודרומה.
17:43, 17:48, 18:04 - עוד אזעקות צבע אדום בעוטף עזה
17:30 - צבע אדום בשער הנגב
17:13 - גורמים בקבינט: המערכה רחוקה מסיום, מה שלא נעשה עכשיו - נצטרך לעשות בהמשך גורמים בקבינט אמרו שהמערכה שמתנהלת ברצועת עזה עוד רחוקה מסיום. "מה שלא נעשה עכשיו נצטרך לעשות בעוד חצי שנה-שנה. ישראל לא תפסיק ואין לה שום עניין להפסיק".
17:00 - הותר לפרסום: עומר טביב, לוחם צה"ל, הוא ההרוג בפיגוע הנ"ט מצפון לרצועה הותר לפרסום כי ההרוג בפיגוע ירי הנ"ט מצפון לרצועת עזה בשעות הבוקר הוא לוחם צה"ל בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, סמל-ראשון עומר טביב (21), תושב המושב אליקים שבתחומי המועצה האזורית מגידו. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה בפיגוע ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בהמשך הגיע אל בית החולים פצוע נוסף מהתקרית, ומצבו הוגדר קל-בינוני.
16:48 - צבע אדום בנתיב העשרה
16:42 - חשש לירי נ"ט: בשדרות נחסמו רחובות שמובילים לגבעות שצופות לרצועת עזה מחסומים הוצבו ברחובות בעיר שדרות המובילים לגבעות שצופות לרצועת עזה מחשש לירי נ"ט או צלפים. גם שלטים הוצבו במקום.
18 צפייה בגלריה
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
סמל ראשון עומר טביב שנהרג מפגיעת נ"ט
18 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: EPA)
16:39 - הנשיא ריבלין לעמיתיו: "אין מדינה בעולם שהייתה מאפשרת מתקפה כזו על אזרחיה" נשיא המדינה ראובן ריבלין החל לקיים סבב שיחות מדיניות עם עמיתיו בנוגע להסלמה בדרום. עד כה, שוחח הנשיא עם נשיאי גרמניה, אוסטריה ובולגריה, ועם נשיא המועצה האירופית. בשיחותיו, הדגיש ריבלין כי אין מדינה בעולם שהייתה מאפשרת מתקפה ברוטאלית כזו על אזרחיה, וכי ישראל תמשיך לתקוף את מקורות האש המכוונת כלפי אזרחים חפים מפשע כל העת. הנשיא גם הבהיר כי לישראל ברורה המעורבות האיראנית בירי מעזה. "עיננו פקוחה גם בצפון, אל השלוחה הצפונית של איראן באזורנו - חיזבאללה", אמר הנשיא.
16:36 - דיווח: מצרים מתכננת לשגר משלחות לישראל ולעזה כדי לקדם רגיעה רשת החדשות "אל-ערבייה" דיווחה כי מצרים צפויה לשלוח שתי משלחות של אנשי ביטחון - אחת לתל אביב ואחת לעזה, כדי לקדם רגיעה בין הצדדים. לפי הדיווח, מצרים ביקשה משני הצדדים לנצור את האש במטרה להתחיל בתיווך ביניהם.
16:28 - בעקבות הנחיות חדשות: הושבתה פעילות אסדת הגז תמר שמול חופי ישראל חברת שברון מסרה כי השביתה את פעילות האסדה בהתאם להנחיות חדשות שהתקבלו ממשרד האנרגיה. ממשרד האנרגיה נמסר כי "השר יובל שטייניץ הורה להפסיק את פעילותה של אסדת הגז אתמול, על מנת לנקוט במשנה זהירות ולאחר שנועץ עם גורמי ביטחון ועם מומחים במשק האנרגיה. במקביל ננקטו צעדים שונים כדי להבטיח את המשך אספקת הגז לתחנות הכוח למפעלי תעשייה ברחבי הארץ, ולא צפויה שום הפרעה לאספקת החשמל בישראל". במשרד הבהירו כי אין קשר בין ההחלטה לבין טענת חמאס על ירי לכיוון האסדה.
18 צפייה בגלריה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת  צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
(צילום: AFP)
16:11 - נדחתה בקשת השחרור המיידי של החשודים בירי בפורעים ערבים בלוד ביהמ"ש המחוזי בלוד דחה את בקשת השחרור המיידי של שלושת היהודים החשודים בירי בפורעים ערבים בלוד. לבקשת המשטרה, השלושה יישארו במעצר עד מחר. באירוע נורה למוות מוסא חסון.
16:03 - נתניהו על חיסול חברי "המטה הכללי" של חמאס: "נכה בהם מכות שלא חלמו עליהן" נתניהו אמר בביקור בבית החולים וולפסון בחולון כי "לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של החמאס, כולל את מח"ט עזה וגם אחרים, וזו ההתחלה. אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהן".
15:58 - הזרוע הצבאית של חמאס: ירינו לעבר אסדת הגז מול חופי אשקלון הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי ירתה לעבר אסדת הגז מול חופי אשקלון.
15:57 - אזעקות בעוטף עזה
15:34 - פורסמו פרטי בכירי חמאס שחוסלו על ידי צה"ל המקורבים למוחמד דף שחוסלו על ידי צה"ל הם מח"ט העיר עזה, ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים של חמאס, ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס וראש מחלקת המהנדסים במערך הייצור של חמאס. בנוסף נהרגו שני פעילים בכירים נוספים, ועוד עשרה פעילים ממערך הייצור והמו"פ. לכתבה המלאה
18 צפייה בגלריה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
(צילום: AFP)
15:32 - צה"ל תקף רכב ובו חוליית משגרי נ"ט של ארגון חמאס מגדוד סג'עייה
15:21 - חמאס: ירינו 15 רקטות לדימונה
15:16 - אזעקות בבאר שבע וברחבי הנגב
15:10 - גורם מדיני: ישראל מסרבת להפסקת אש וממשיכה בתקיפות גורם מדיני בירושלים אמר כי ישראל מסרבת להפסקת אש עם חמאס וממשיכה בתקיפות. עוד אמר כי ישראל סיכלה שורה ארוכה של בכירים והקריסה מגדלים ברצועת עזה, למרות כל הניסיונות שנעשו מצד חמאס למנוע זאת.
14:53 - הזרוע הצבאית של חמאס: שיגרנו כעת 50 רקטות לעבר אשדוד הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי שיגרה 50 רקטות לעבר אשדוד. קודם להודעה נשמעו אזעקות רבות בין היתר באשדוד, אשקלון, עוטף עזה, בני עייש וגדרה.
14:52 - אזעקות באשדוד וגדרה
14:33 - גנץ האריך בשבועיים את תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף שר הביטחון בני גנץ פנה לממשלה בבקשה להאריך את תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף בשבועיים נוספים, ביישובים במרחק של עד 80 קילומטר מרצועת עזה. משרד הביטחון מסר כי הצעד הגיע על רקע הכוונה להרחבת המערכה של צה"ל, והערכת המצב הביטחונית.
14:24 - נתניהו: יש התפתחויות קשות, נגיב בעוצמה ראש הממשלה בתום הערכת מצב: "הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה - לא אפרט כאן". 13:59 - צה"ל ושב"כ חיסלו בכירים במטכ"ל של חמאס הותר לפרסום כי צה"ל ושב"כ חיסלו בכירים ב"פורום המטה הכללי" של חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס. מצה"ל נמסר כי הבכירים נחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית בארגון מוחמד דף.
13:56 - אזעקות באשדוד ובאשקלון
13:47 - צה"ל תקף שתי חוליות של משגרי נ"ט בעזה כלי טיס של צה״ל תקפו שתי חוליות של משגרי נ"ט בעזה. "צה״ל ימשיך להגיב בעוצמה כנגד כל ניסיון פגיעה בלוחמי צה״ל ובאזרחי ישראל", נמסר עוד מצה"ל.
13:26 - צה״ל תקף משגר רקטות שהיה מכוון לאשדוד ואשקלון צה״ל תקף משגר רקטות של חמאס, שהיה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר עוד שהוא ממשיך במאמץ לסיכול חוליות טרור ושיגור רקטי.
13:12 - כלי טיס של צה"ל תקף חוליית שיגור כטב"מ נפץ דובר צה"ל מסר כי הותקפה חוליית כטב"מ נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור.

18 צפייה בגלריה
צה״ל תקף חוליית שיגור כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חמאס
צה״ל תקף חוליית שיגור כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חמאס
צה״ל תקף חוליית שיגור כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חמאס
(צילום: דובר צה"ל)
13:00 - מכולת נפגעה בנתיב העשרה
18 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה במכולת בנתיב העשרה
פגיעה ישירה במכולת בנתיב העשרה
פגיעה ישירה במכולת בנתיב העשרה
12:58 - נתניהו הגיע לעכו שם יקיים הערכת מצב ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לתחנת המשטרה בעכו, שם יקיים הערכת מצב בעקבות האירועים בעיר יחד עם ראש העיר עכו, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.
12:49 - אזעקות רבות בכל רחבי עוטף עזה אזעקות צבע אדום רבות נשמעות בכל רחבי עוטף עזה, בין היתר ביד מרדכי, נתיב העשרה וארז.
12:24 - הסיקור בעולם הערבי: "נתניהו רק חיכה לטיל כדי לפתוח במתקפה" הרמדאן יסתיים היום והמוסלמים נערכים לעיד אל-פיטר, אבל הלחימה בין ישראל לפלסטינים ניצבת בראש הכותרות: "עזה היא המגן של ירושלים". בקריקטורות: נתניהו כאיש-פרא כותש את הרצועה – והימין הקיצוני מאיים להטביע את ישראל. על שער עיתון המקורב לחיזבאללה מרוח האוטובוס שנשרף בחולון, בערוץ המזוהה עם הארגון: מגישה עם הכיתוב "חרב ירושלים" לכתבה המלאה
12:02 - מ-13:00: תחודש תנועת הרכבות בין ת"א ללוד והרכבות לב"ש מ-13:00 תחודש תנועת הרכבות בקטע המסילה שבין ת"א ההגנה ולוד, שנסגר אמש, ותחודש תנועת הרכבות לבאר שבע. כמו כן תחודש התנועה בקו הפרברי בנימינה-ת"א-רחובות-אשדוד.
התחנות הבאות תיפתחנה: ב"ש מרכז, ב"ש צפון האונ', קריית גת, להבים רהט, קריית מלאכי יואב, מזכרת בתיה, רמלה, כפר חב"ד, לוד גני אביב. זמנית תופסק פעילותו של קו כרמיאל-ב"ש, והנוסעים מ/אל כרמיאל ואחיהוד שיעדם או מוצאם דרומית לתחנת חיפה חוף הכרמל יחליפו רכבות בחיפה. זמנית לא תחודש התנועה בקווים בית שמש-נתניה, וראשל"צ-לוד הראשונים.
18 צפייה בגלריה
צבא ישראל
צבא ישראל
ירי ישראלי בגבול עזה
(ציום: EPA)
11:59 - כדורגל: חצי גמר הגביע בין מכבי חיפה למכבי ת"א נדחה שר הספורט חילי טרופר הודיע כי חצי גמר גביע המדינה בכדורגל בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, שהיה אמור להתקיים מחר באצטדיון בלומפילד - נדחה בעקבות ההסלמה הביטחונית ברחבי הארץ.
11:29 - נקבע מותו של אחד הפצועים מתקרית הנ"ט אחד הנפגעים מירי טיל הנ"ט מצפון רצועת עזה לעבר ישראל מת מפצעיו. שניים נוספים נפצעו קשה ופונו לקבלת טיפול. הם פונו תחת אש בעקבות מטח של רקטות לאזור לאחר התקרית. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ברצועה. לכתבה המלאה
11:03 - הפלסטינים מדווחים על שישה הרוגים בחיסולים בעזה 6 בני אדם נהרגו בשני חיסולים בעזה - בתקיפת רכב בצפון הרצועה ובתקיפת אופנוע בדרומה.
10:54 - אזעקות באזור תקרית הנ"ט בעוטף עזה אזעקות בעוטף עזה לאחר תקרית ירי הנ"ט מעזה בה נפצעו שני ישראלים אנוש ואחד קשה.
10:49 - מנכ"ל מד"א: שני פצועים אנוש ואחד קשה באירוע הנ"ט בגבול עזה אלי בין מסר ששני ישראלים נפצעו אנוש ואחד קשה מפגיעת טיל נ"ט ששוגר מצפון רצועת עזה.
18 צפייה בגלריה
צה"ל מפנה פצועים תחת אש באירוע נ"ט בנתיב העשרה
צה"ל מפנה פצועים תחת אש באירוע נ"ט בנתיב העשרה
צה"ל מפנה פצועים תחת אש באירוע נ"ט בנתיב העשרה
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
18 צפייה בגלריה
יואב זיתון מדווח מהשטח
יואב זיתון מדווח מהשטח
כתבנו יואב זיתון מדווח מהשטח
(צילום: נדב אבס)
10:42 - צה"ל: טיל נ"ט שוגר מעזה לכיוון ישראל, הפרטים בבדיקה טיל נ"ט שוגר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. דובר צה"ל מסר עוד כי הפרטים בבדיקה.
10:34 - מקורות פלסטינים: שני ניסיונות חיסול התרחשו בעזה, יש נפגעים שני ניסיונות חיסול בדקות האחרונות - תקיפת רכב בצפון הרצועה ותקיפת רוכב אופנוע בדרומה.
10:31 - הותר לפרסום שמה של ההרוגה בראשל"צ: לאה יום טוב, בת 63 לאה יום טוב, בת 63, נהרגה אתמול מפגיעת רקטה בשכונה במערב ראשון לציון. לכתבה המלאה
10:29 - בנט: "החמאס צריך לשלם מחיר יקר, הליכוד נכשל ומוליך לאסון" בנט התייחס לראשונה להסלמה הביטחונית ולפרעות ברחבי הארץ וקרא לממשלה "לא לסיים את הסבב הנוכחי בעזה לפני שחמאס משלם מחיר יקר". הוא הוסיף כי "הליכוד הפך ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון".
18 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: EPA)
10:12 - הוסר החשש לחדירה בעוטף עזה הוסר החשש לחדירה שבגינו התבקשו תושבים בעוטף עזה להישאר במרחבים מוגנים.
10:11 - הדולר מזנק, הבורסה נפתחה בירידות שערים על רקע המצב הביטחוני, הדולר ממשיך בריצה כלפי מעלה ומתקרב הבוקר לשער של 3.30 שקלים. סמוך לשעה 10:00 נסחר הדולר סביב 3.294 שקלים, עלייה של יותר מרבע אחוז נוסף לעלייה של יותר מאחוז אתמול. במקביל: הבורסה בת"א נפתחה בירידות שערים, מדד ת"א 35 יורד ב-0.92% ומדד ת"א 125 ב-0.77%. ת"א בנקים ות"א נפט וגז יורדים במעל ל-1.3%.
10:01 - רשמית: גמר גביע המדינה בכדורסל נדחה איגוד הכדורסל הודיע כי גמר גביע המדינה שהיה אמור להיערך מחר בהיכל טוטו בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון נדחה למועד מאוחר יותר בעקבות הלחימה בעזה.
18 צפייה בגלריה
הנזקים בלוד לאחר המהומות
הנזקים בלוד לאחר המהומות
הנזקים בלוד לאחר המהומות
(צילום: רויטרס )
09:47 - חשש לחדירה מגבול עזה: תושבי שדרות והאזור הונחו להסתגר בבתים תושבי שדרות וכן תושבי מועצה אזורית חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב הונחו להסתגר בבתים, לנעול דלתות וכן להיכנס למרחבים מוגנים. זאת בשל חשש מחדירה מעזה. מוקדם יותר תקף צה"ל בית של בכיר חמאס בעזה ששימש כמחסן אמצעי לחימה.
09:33 - מטוסי קרב תוקפים יעדים בצפון רצועת עזה חיל האוויר חידש את תקיפותיו ברצועת עזה ומטוסי קרב תוקפים כעת יעדים בצפון הרצועה.
09:18 - צה"ל תקף בית של בכיר בחמאס - והורה לתושבי העוטף להישאר במרחבים מוגנים דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף את ביתו של בכיר חמאס צאלח דהמאן, ששימש כמחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור. ‏בעקבות הפגיעה, תושבי העוטף מתבקשים לשהות במרחבים מוגנים באופן מיידי.
18 צפייה בגלריה
הריסות בעזה
הריסות בעזה
הריסות בעזה
(צילום: AFP)
09:10 - אוחנה על מעצר תושב לוד החשוד שירה למוות בערבי: "לו הייתי מחליט - היה משוחרר" השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר כי המעצר של היהודי שירה למוות בערבי בלוד לפני יומיים ושל חבריו "הוא נורא. גם אם יש דברים שהציבור עדיין לא יודע, אזרחים שומרי חוק הנושאים נשק הם מכפיל כוח בידי הרשויות, לניטרול מיידי של איום וסכנה". הוא הוסיף כי ‏מעצר או שחרור אינם נתונים להחלטתו ואמר כי "‏לו כך היה - היו משוחררים. טוב תעשה מערכת האכיפה אם כך תנהג״.
09:07 - ניסיון חטיפת נשק בבקעה: קצין מג"ב סייע לחייל שנאבק עם המחבל קצין מג"ב שהיה בדרכו לבסיס זיהה במהלך נסיעה בצומת נבי מוסא חייל צה"ל שנאבק עם פלסטיני בידיים בתחנת האוטובוס. ממג"ב נמסר כי הקצין עצר את רכבו בתחנה במהירות וזיהה שהחייל רוסס בגז מדמיע על ידי המחבל שאף ניסה לחטוף את נשקו. הקצין השתלט על החשוד יחד עם החייל ובכך מנע את ניסיון חטיפת הנשק. החייל פונה לטיפול עם פציעות קלות והמחבל נעצר והועבר לחקירה.
18 צפייה בגלריה
הנזקים בלוד לאחר המהומות
הנזקים בלוד לאחר המהומות
הנזקים בלוד לאחר המהומות
08:27 - אזעקה בכרם שלום שבמועצת אשכול
08:15 - צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש שחצה מעזה לישראל לוחמי ההגנה האווירית של צה"ל יירטו כלי טיס בלתי מאויש אשר חצה מרצועת עזה לשטח ישראל. כך נמסר מדובר צה"ל.
08:05 - מאות מתפללים התפרעו ויידו אבנים בהר הבית, 7 נעצרו כוחות הביטחון עצרו שבעה חשודים ביידוי אבנים במהלך הפרות סדר בהר הבית. במהלך תפילת הבוקר הגיעו למקום אלפי מתפללים, ביניהם מאות רעולי פנים שבשלב מסוים התפרעו ויידו אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה במקום.
08:02 - המפכ"ל הורה על עיבוי משמעותי של כוחות משטרה בערים מעורבות עם הכרזת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על "אירוע חירום אזרחי" בלוד, הורה המפכ"ל יעקב שבתאי על עיבוי משמעותי של כוחות משטרה בלוד ובעוד מספר ערים מעורבות. מצב "אירוע חירום אזרחי" מקנה לשוטרים בשטח חופש פעולה רחב יותר בעיר שבה הוכרז מצב זה. שבתאי אמר כי "אנו עדים למצב שלא ראינו בעבר בערים מעורבות וזה כולל אלימות קשה על רקע לאומני, פגיעה בסמלי דת וגם נסיונות לפגוע בשוטרים ולסגור צירי תנועה מרכזיים".
פורסם לראשונה: 12:00, 12.05.21