פשע שנאה ביישוב הבדואי כמאנה שבגליל: אלמונים ניקבו הלילה (בין חמישי לשישי) צמיגים של 20 מכוניות, ריססו סמלי מגן דוד וכתובות "די להתבוללות" ביישוב שרבים מבניו משרתים בצבא ובכוחות הביטחון. המשטרה פתחה בחקירה בסיוע השב"כ, ובמועצה המקומית - המורכבת מיישובים יהודיים וערביים - גינו את המעשה.
4 צפייה בגלריה
תג מחיר בכפר כאמנה
תג מחיר בכפר כאמנה
כתובת שרוססה בכפר
4 צפייה בגלריה
תג מחיר בכפר כאמנה
תג מחיר בכפר כאמנה
צמיגי רכב שנוקבו
אחד מתושבי היישוב סיפר כי הנזק נגרם במהלך הלילה ורק בבוקר התושבים גילו על כך. "לא חשבתי שזה יגיע אלינו", אמר. "אלה מעשים חמורים שאסור לעבור עליו בשתיקה. אוזלת היד של המשטרה מאפשרת לפושעים האלה להמשיך באותה הדרך".
חוקרי המשטרה הגיעו למקום בליווי צוות לזיהוי פלילי והחלו באיסוף ממצאים בשטח. במקום הוקם חפ"ק בפיקוד המשטרה וחוקרים מהיחידה לפשיעה לאומנית מנהלים את חקירה. בהודעה שפרסמה המשטרה נאמר כי היא "רואה בחומרה ומוקיעה כל פשע שנאה לאומני". כמו כן, נמסר כי היא "תפעיל את כל האמצעים שברשותה בשילוב גורמים נוספים לאיתור זהות החשודים ולהבאתם לדין".
4 צפייה בגלריה
תג מחיר בכפר כאמנה
תג מחיר בכפר כאמנה
אחד הרכבים שצמיגיהם נוקבו
ראש מועצת משגב, דני עברי, וסגנו אחמד סועאד, פרסמו הודעת גינוי משותפת. "כאלף משפחות גרות על הר כמון. חצי יהודים וחצי ערבים. כולם תושבי המועצה האזורית משגב המעורבת. הר כמון הוא הר מעורב. עבריינים, גזענים חשוכים, פורעי חוק שניסו להפר את השקט והשיתוף בין יהודים לערבים - לא יצליחו. טרוריסטים מכל הסוגים לא יכתיבו לנו את חיינו", כתבו השניים.
הפעיל החברתי והפוליטי מחמוד סואעד, תושב כמאנה, סיפר כי לדעתו החשודים לא מהאזור. "כמאנה הוא יישוב קטן ושקט", אמר. "התושבים לא הרגישו בדבר חריג בלילה, אופי המקרה דומה למקרים קודמים שהיו בעוד יישובים. המשטרה חוקרת אבל התושבים לא חושבים שהיא תעשה את כל מה שביכולתה כדי להגיע לפושעים. בעבר היו מקרים בלי שאיש נעצר".
יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ציין כי מדובר בבוקר יום השנה לטבח דין יאסין. בבוקר זה "תושבי כפר כמאנה התעוררו לצמיגים מנוקבים ולכתובות שנאה גזעניות. מול עשור של הסתה ממשלתית נגד האזרחים הערבים, על כל אזרח דמוקרטי בישראל להקשיב לקורבנות העבר ולפעול למיגור האלימות הגזענים בהווה".
4 צפייה בגלריה
תג מחיר בכפר קאסם
תג מחיר בכפר קאסם
פשעי "תג מחיר" בחודש שעבר. כפר קאסם
מארגון תג מאיר, הנלחם בפשעי שנאה, נמסר כי "פשע השנאה בכפר כמאנה הוא מעשה טרור מגונה, שמצטרף לפשעי שנאה דומים ומזעזעים בתקופה האחרונה. מביש כי מדינת ישראל לא יודעת להגן על התושבים הערבים שלה המותקפים על ידי פעילי טרור יהודי".
בשנים האחרונות כמה מקרים דומים קרו ביישובים ערביים, מוסלמים, נוצרים ובדואים בגליל, ובהם עכברה, ג'יש (גוש חלב) ומנשיית זבדה. רק בחודש שעבר אלמונים ניקבו את צמיגיהם של עשרות כלי רכב בכפר קאסם. כמו כן הם ריססו סמלי מגן דוד ואת הכתובת "לגרש או להרוג". בעבר כבר היו פשעי שנאה בכפר קאסם, אך מעולם לא נעצרו חשודים.