1 צפייה בגלריה
פרסום סגר שלישי תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
פרסום סגר שלישי תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
(צילום: רויטרס)
הסגר השלישי שנכנס לתוקף משפיע מהיום (ב') על מערכת החינוך שעובדת באופן מלא בגני ילדים ובכיתות א'-ד' - גם ביישובים אדומים וכתומים. לעומת זאת, תלמידי ה'-י"ב לומדים במוסדות החינוך ביישובים ירוקים וצהובים. תלמידים ביישובים אדומים וכתומים לומדים מרחוק. במשרד החינוך הורו להמשיך להפעיל את מערכת החינוך על פי החלטת הרמזור שעודכנה לאחרונה לפני עשרה ימים - למרות שמאז נרשמה עלייה בתחלואה, ויישובים שהוגדרו ירוקים או צהובים - הפכו לאדומים וכתומים. במפה שלפניכם תוכלו למצוא מי נותרו בבית ויראו את המורה רק בזום:
הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' מתקיימים כאמור בכל היישובים במתכונת רגילה (כולל בערים אדומות וכתומות). הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ממשיכים אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים (כולל בערים אדומות וכתומות). מסגרות הצהרונים ממשיכות לפעול במתכונת רגילה. כיתות ה'-י"ב פועלות רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים מתקיימים הלימודים מרחוק. במקומות שבהם מתקיימים לימודים בכיתות י"א-י"ב יתאפשר מעבר תלמידים בין שתי קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין ארבע קבוצות. הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים ואיש צוות חינוך. לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכל המערכת.

במשרד החינוך הורו להמשיך להפעיל את מערכת החינוך על פי מפת הרמזור שעודכנה לאחרונה לפני עשרה ימים. פיקוד העורף הורה לראשי הרשויות לבדוק את הגדרתן במפת הרמזור ולקבוע בהתאם אם ימשיכו להפעיל את מערכת החינוך היום או שהתלמידים ילמדו בלמידה מרחוק.
גורמים בשלטון המקומי אמרו כי ברוב הישובים חלה עלייה בתחלואה, בהתאם למצב התחלואה בכל הארץ ובעקבות כך ישנם גם ישובים שעל פי המפה שעודכנה לפני עשרה ימים היו ירוקים או צהובים והיום אמורים להיות מוגדרים כתומים או אדומים, אך יפעלו לפי הוראת פיקוד העורף להיצמד למפת הרמזור האחרונה. עוד נאמר כי נכון לשעה זו הנחייה זו תקפה להיום בלבד והיום צפוי דיון מחודש במפת הרמזור.



כך לדוגמה, עיריית מודיעין מכבים רעות הודיעה אמש לתושביה כי למרות העלייה בתחלואה, הלימודים יתקיימו הבוקר כסדרם. "משרד הבריאות ופיקוד העורף הודיעו שרק בערים ירוקות וצהובות יוכלו להתקיים לימודים בבתי הספר עבור כיתות ה'-י'. נסביר, כי הרמזור מסתמך על צבע העיר בשבוע שעבר, כאשר העיר הוגדרה ירוקה. היום יתעדכן הרמזור מחדש. כפי שאנחנו מדווחים לכם מדי יום, ישנה עלייה בתחלואה בעירנו, ועל כן, נעדכן אתכם לגבי המשך הלימודים עבור כיתות ה'-י' מיום שלישי", נמסר לתושבים.

380 מחסומים ליליים: ישראל שוב בסגר

קצת יותר מחודשיים אחרי סיום הסגר השני, נכנסה אתמול מדינת ישראל לסגר שלישי שנועד להפחית את העלייה בשיעור הנדבקים בנגיף הקורונה. בלילות יוצבו 380 מחסומים ברחבי הארץ, וביום יהיו 21 מחסומים מדלגים שיבדקו באקראיות נהגים בדרך.

הסגר יימשך לפחות שבועיים, אך צפוי להתארך אם מספר הנדבקים היומי לא יירד אל פחות מ-1,000 ומקדם ההדבקה R יישאר גבוה מ-1. בינתיים נכנס אתמול בבוקר מבצע החיסונים לשבוע השני שלו. לפי התקנות, ניתן יהיה לצאת יותר מקילומטר מהבית, בין היתר, לצורך טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או מסגרת חינוכית שפעילותם מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית מילה, בכפוף למגבלת ההתקהלות.
במסגרת הסגר כל עסקי המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו במלואם. כך למשל, גם הקניונים והשווקים הסיטונאיים. עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים. גם הפעם חנויות לממכר מזון, היגיינה, אופטיקה, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית, תישארנה פתוחות ויקבלו קהל. כך גם בתי המרקחת ברחבי המדינה.
כמו בסגרים קודמים, מותר לצאת יותר מקילומטר בשביל ספורט יחידני, כל עוד היציאה היא רגלית ולא באמצעות רכב. מקומות שמשמשים לאימוני ספורט יוכלו להיפתח לטובת אימון או תחרות של ספורטאים מקצועיים בלבד.
הבוקר מסר משרד הבריאות כי 379 אלף בני אדם התחסנו עד כה בישראל והקצב מתחיל לעלות. אתמול התחסנו כמעט 100 אלף בני אדם.