התפרעויות מתקיימות הערב (חמישי) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים זה הערב בשישי ברציפות, על רקע הכוונה לפנות משפחות ערביות מהשכונה. עשרות בני אדם מיידים אבנים וחפצים. כוחות גדולים של המשטרה ומג"ב נמצאים באזור וחוצצים בין יהודים לערבים. שבעה אנשים נעצרו בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים.
מוקדם יותר היום הקים ח"כ איתמר בן גביר ("הציונות הדתית") אוהל בשכונה והציב בו שלט "לשכת חבר הכנסת איתמר בן גביר". המתפרעים יידו אבנים וחפצים לעבר האוהל.
6 צפייה בגלריה
עימותים והתפרעויות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
עימותים והתפרעויות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
ההתפרעויות בשכונת שייח ג'ראח
6 צפייה בגלריה
עימותים והתפרעויות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
עימותים והתפרעויות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
מיידים אבנים וחפצים לעבר "הלשכה" שהקים בן גביר
במקביל דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, פרסם הודעה שבה התייחס למתיחות בשייח ג'ראח. "אנו משבחים את אנשינו בירושלים ובגדה המערבית ומתחייבים לעמוד לצדם בכל זמן", אמר. "אנו קוראים לאנשינו בירושלים ובגדה למרוד בציונים, לחדש את פיגועי הדריסה והדקירה במחסומים ולירות ללא היסוס בכל הרחובות שבהם נמצאים החיילים ועדרי המתנחלים".
אבו חמזה הוסיף: "ההתעוררות בירושלים ופיגוע הירי במחסום זעתרה (צומת תפוח) משקפים עד כמה העם שלנו מחובר למקומות הקדושים. לא נפסיד את ירושלים - ולא משנה כמה זמן יחלוף. אנחנו עוקבים דקה אחר דקה אחרי מה שקורה בירושלים ולא נאפשר לתוקפנות להימשך. אנו מזכירים לצבא ולמתנחלים הפחדנים שכל צעד נפשע מתווסף לחשבון שאותו הם ישלמו, וביוקר. הזמן יוכיח זאת באמצעות הרובים שלנו ומשגרי הרקטות".
מארגון "תג מאיר", שנאבק בפשעי שנאה וגזענות, נמסר בעקבות המהומות כי "איתמר בן גביר, כהניסט מוצהר, מחרחר ריב ומדון בין יהודים וערבים. על משטרת ישראל למנוע את הפרובוקציות של בן גביר העלולות להבעיר את ירושלים".
6 צפייה בגלריה
שייח ג'ראח
שייח ג'ראח
דיון נוסף בבית המשפט נקבע לשבוע הבא. העימותים בשייח ג'ראח, מוקדם יותר השבוע
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
שייח ג'ראח
שייח ג'ראח
(צילום: רויטרס)
העימותים בשייח ג'ראח נמשכים מאז סוף השבוע שעבר על רקע המחאות נגד ההחלטה לפנות משפחות ערביות מהשכונה. בהפגנות בימים האחרונים משתתפים פלסטינים וערבים ישראלים מאזורים שונים בארץ. בהפגנות שנערכו אתמול בערב נעצרו חמישה משתתפים.
לפי הכרעת בית המשפט המחוזי בירושלים, שמבוססת על חוק הסדרי משפט ומנהל משנת 1970, תושבים פלסטינים שמתגוררים זה עשרות שנים בשכונה נדרשו לפנות את בתיהם לטובת תושבים יהודים. המקרה הנוכחי מתייחס לשמונה משפחות, שבע מהן ערערו לעליון.
היום נערך בעליון דיון נוסף בעניין ובסיומו השופטת דפנה ברק-ארז קבעה דיון נוסף ליום שני ב-11:30. הדיון יתנהל מול הרכב של שלושה שופטים, כשלברק-ארז יצטרפו גם השופטים נעם סולברג ויצחק עמית. מאחר שמדובר בדיון בהרכב של שלושה, הוא עשוי להיות הדיון הסופי שבו תתקבל ההכרעה בעניין פינוי המשפחות. בדיון קודם השופטת נתנה אפשרות לשני הצדדים (נציגי המשפחות ונציגים של העמותות היהודיות) למצוא פתרון עד היום ללא התערבות בית המשפט, אך הם לא הגיעו להסכמה ולכן יתקיים הדיון בעליון ביום שני. כיום מתגוררות בשייח ג'ראח כ-20 משפחות יהודיות, והן מתכוונות להרחיב את היישוב היהודי.
ח"כ איתמר בן גביר מסר: "הגעתי הערב לשכונת שמעון הצדיק, אחרי שכל השבוע תקפו פה יהודים רק כי הם יהודים והמשטרה לא עשתה כמעט דבר. אני שמח שבזכות הגעתנו לכאן המשטרה התחילה לעבוד, אבל אם המשטרה לא תטפל במחבלים ביד קשה, אנחנו נהיה פה עד שיהיה כאן שקט".