לא רק בתל אביב: עשרות מסיבות פורים פוזרו אמש (רביעי) ובמהלך הלילה. זאת, כיממה בלבד לפני כניסתו לתוקף של הסגר הלילי שאישרה הממשלה מוקדם יותר השבוע כצעד למניעת התפשטות הקורונה בחג הפורים.
לפי נתוני המשטרה, עד כה סוכלו 31 מסיבות פורים על סמך מידע שהגיע לידי השוטרים. כמו כן, אתמול זימנה המשטרה לחקירה חשודים שהתכוונו לארגן מסיבות על מנת למנוע את קיומן. לפי הנתונים, 33 חשודים נחקרו והוזהרו. המשטרה מסרה כי תמשיך לפעול כדי לאתר מסיבות מחתרתיות במהלך החג.
4 צפייה בגלריה
מסיבת פורים ברוטשילד
מסיבת פורים ברוטשילד
מסיבת פורים בתל אביב, אמש
בראשון לציון השוטרים פיזרו שתי מסיבות במהלך הלילה וקנסו כ-70 משתתפים ואת בעלי המקום. השוטרים הגיעו ללופטים שבהם התקיימו המסיבות בעקבות דיווחים שקיבלו על רעש. באחת המסיבות יידו המשתתפים בקבוקים לעבר השוטרים וניסו להימלט. אחד המבלים שסירב להזדהות עוכב לתחנת המשטרה ושוחרר לאחר חקירה.
כמו כן, בקיבוץ גבעת חיים שבשרון אותרה מסיבה שהתקיימה בלול. השוטרים מצאו במקום כ-100 מבלים, חלקם לא עטו מסכות ונקנסו על כך. מארגן המסיבה נקנס על סך 5,000 שקלים.
גם במושב בני דרור באזור השרון אותרה מסיבה שהתקיימה בניגוד להנחיות. עשרות חוגגים נקנסו בשל אי עטיית מסכה ובעל המקום שבו נערכה המסיבה זומן לשימוע בנוכחות קצין משטרה.
באזור הדרום פוזרה מסיבת טבע ביער לכיש בהשתתפות עשרות צעירים. חלקם החלו לברוח כשהשוטרים הגיעו למקום. 18 צעירים עוכבו ונקנסו בשל הפרת הנחיות משרד הבריאות. מארגן המסיבה והתקליטן עוכבו לחקירה.

מוקדם יותר אמש כ-300 בני אדם השתתפו במסיבת פורים המונית בסמטאות של שוק הכרמל בתל אביב. הם פוזרו על ידי המשטרה, אך בהמשך חגגו ורקדו מאות בני נוער גם ברוטשילד. הבליינים בשוק הכרמל רקדו עם משקאות אלכוהוליים, ללא מסכות ומבלי ששמרו על הריחוק החברתי. הברים בשכונת כרם התימנים נפתחו בחודש האחרון במתכונת של טייק אוויי, והאזור הצפוף הפך אמש במהרה למסיבה המונית.
סגן דוברת המשטרה, סגן-ניצב אסי אהרוני, אמר הבוקר באולפן ynet כי המשטרה נערכת לאכיפת הסגר הלילי ולאכיפת התקהלויות גם בבתים פרטיים. "נאכוף גם במגזר החרדי", הוא אמר.

אהרוני הוסיף כי "אני גם לא מבין את ההתנהלות של הציבור כי באמת מדובר באנשים ברי דעת ששומעים כמוני וכמוך על הנגיף שעדיין נמצא פה, שפוגע באוכלוסייה הצעירה, שומעים את גורמי הבריאות שמדברים על הווריאנטים שפוגעים בצעירים; לקיים מסיבות כאלה זה סוג של התאבדות".
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין זעם על קיום המסיבות: "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - הזינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו. עוד לא מאוחר מדי. כדי להמשיך ביציאה מהסגר צריכים שני דברים: להקפיד ביתר שאת על ההנחיות וללכת להתחסן. אין שום הצדקה לפעולה אחרת".
4 צפייה בגלריה
שר הבריאות אדלשטיין
שר הבריאות אדלשטיין
אדלשטיין. "הזינוק בתחלואה על מצפון החוגגים"
(צילום: שחר גולדשטיין)
4 צפייה בגלריה
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
פרופ' אש. "האחריות בידי הציבור"
(צילום: הדר יואביאן)
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, מיהר גם הוא לגנות את המסיבות בתל אביב, ומסר: "אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות, ועל שמירה על בריאות כולנו, בכדי לנצח את מגפת הקורונה המסוכנת, ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות. האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים".
בתדרוך שנערך אתמול בבית החולים שיבא בנוכחות ראש הממשלה, שרי הבריאות וביטחון הפנים, וכן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בכירים במערכת הבריאות וראשי קופות החולים אמר ניצב שבתאי כי ברחבי המדינה יוצבו יותר מ-250 מחסומים ו-2,500 ניידות ייפרסו בכבישים.

"משטרת ישראל תיערך בסוף השבוע לפי החלטת הממשלה בפריסה ארצית נרחבת", אמר שבתאי. "נפעיל את כל המשאבים המשטרתיים העומדים לרשותנו, ובמסגרת זאת נפעיל מחסומים בפריסה ארצית בין הערים. הנחיתי את אגף החקירות לפעול ולפתוח במקביל לקנסות הליכים פליליים נגד כל אלה שמארגנים את כל ההתקהלויות הלא חוקיות. אנחנו פונים לציבור בבקשה לגלות אחריות ציבורית".
הסגר הלילי שאושר בממשלה ייכנס הערב לתוקפו החל מהשעה 20:30 עד 5:00, והוא יימשך גם בשישי ובשבת. בין היתר נאסר לשהות בבית אחר, והתחבורה הציבורית הבינעירונית תושבת בימים אלו מ-20:00 בערב ועד לשעות הבוקר. עם זאת תותר בשעות אלה יציאה למקומות עבודה חיוניים. מנגד, משרד התחבורה הנחה את חברות האוטובוסים לפעול ביום ראשון במתכונת מתוגברת לירושלים ובני ברק שם יציינו בתחילת השבוע הבא את שושן פורים. משרד התחבורה עוד לא פרסם את הסדרי התחבורה הציבורית במהלך הסגר הלילי. הקנס על הפרת התקנות יעמוד על 500 שקלים.