"לאור ההתנהלות בזמן האחרון אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזאת". שר הפנים אריה דרעי מטיל ספק בהמשך דרכה של הממשלה. בפתח ישיבת סיעת ש"ס היום (שני) הןא תקף את החלטתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ להקים ועדת בדיקה לרכש הצוללות. "גנץ חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים. אני קורא לך לחזור בך".
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי ראיון אולפן
אריה דרעי ראיון אולפן
אריה דרעי ראיון אולפן
(צילום: אבי מועלם)
"אתמול נפל דבר בישראל", אמר שר הפנים, "כחבר ותיק בקבינט הביטחוני וכמי שעבד עם ראשי ממשלתו הרבה מאוד שנים, אני יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים. הקמת הוועדה שהוא בעצמו התנגד לה לפני כמה חודשים תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות פוליטית וחשיפת מידע מסוג וסודי באמצעות הדלפות. אני קורא לשר הביטחון - ידידי, תרמת את מירב שנותיך לביטחון ישראל, חזור בך".
דרעי ציין כי "היה בין הדוחפים הראשיים להקמת הממשלה הזאת", ואף הציע פשרות לטובת המשך תפקודה. "חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה לעם ישראל, בעיקר בתקופת משבר הקורונה, אך לאור ההתנהלות בזמן האחרון - אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזאת. אני פונה מכאן לרה"מ ולשר הביטחון - הגענו לשעת האמת, אנחנו בשעת נעילה של הממשלה".

בכחול לבן הגיבו לדבריו של שר הפנים: "הקמת הוועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות מספר שתיים. כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה".
2 צפייה בגלריה
גנץ בישיבת סיעה, היום. "הקמת הוועדה - לא משיקולים פוליטיים"
גנץ בישיבת סיעה, היום. "הקמת הוועדה - לא משיקולים פוליטיים"
גנץ בישיבת סיעה, היום. "הקמת הוועדה - לא משיקולים פוליטיים"
(צילום: ערוץ כנסת)
דבריו של דרעי מגיעים ביום פוליטי סוער - יממה לאחר הודעתו של גנץ על הקמת הוועדה ושעות לאחר הריאיון התקיף של שר הביטחון ב"ידיעות אחרונות", יום שבו קרא יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הגיע הזמן לבחירות, מהממשלה הזו לא ייצא כלום".
לדברי לפיד, "ב-2 בדצמבר, יום רביעי הבא, נעלה להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. לא נמשוך אותו ברגע האחרון. לא ננהל על זה משא ומתן, החוק יעלה להצבעה. הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם, בג'ובים שלהם ובמריבות העלובות שלהם. הם לא עובדים בשביל אזרחי ישראל, רק בשביל עצמם. הכיסא לפני הכול".
זמן קצר לאחר דבריו של לפיד, גנץ תקף בישיבת הסיעה את רה"מ נתניהו על הפרסומים בדבר פגישתו עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. "הדלפת הטיסה החשאית של רה"מ לסעודיה היא צעד חסר אחריות. בהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים", הוא אמר.
ובמקביל, בליכוד השיבו אש על החלטת גנץ שמעוררת טלטלה בקואליציה. "גנץ ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות", אמרו בהתייחס להחלטתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן להחרים את ישיבת הממשלה אתמול - לאחר שהוא ושר החוץ גבי אשכנזי ידעו רק בדיעבד על הדיל בין גנץ לליכוד בנוגע למינויים.