הפרקליטות הודיעה הערב (יום ד') על סגירת התיק הפלילי נגד ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, שנחקר באזהרה אחרי שהתבטא בריאיון ברדיו באופן שהעלה חשד לעבירת סחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לאמץ את המלצת הפרקליטות על סגירת התיק בעילה משולבת של חוסר ראיות ומכלול נסיבות שאינו מצדיק העמדה לדין. בהחלטתו על סגירת התיק, ציין איסמן כי קיים קושי להוכיח את היסוד לפיו ח"כ זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עולה ספק אם דבריו של זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא", הוסיף איסמן.
בפרקליטות הוסיפו כי נבחנה גם האפשרות לפתוח הליך פלילי נגד זוהר בעבירת איומים, אולם גם עבירה זו לא עמדה בקריטריונים. איסמן ציין כי גם אם היה סיכוי סביר להרשעתו של זוהר בעבירת סחיטה באיומים, קרוב לוודאי שהדברים חוסים תחת חסינות חברי כנסת. "אין בהכרעה זו כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי", קבע מ"מ פרקליט המדינה.

"אין בי שום תחושת שמחה או הקלה", כתב זוהר הערב בפוסט בפייסבוק לאחר שנודע לו על סגירת התיק. "החקירה שנפתחה נגדי הייתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט. מבחינה אישית זה היה רגע עצוב מאוד בשבילי".
הוא הוסיף: "בחודשים שחלפו מאז שחקרו אותי, קיבלתי אינספור תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית. התגובות הללו העידו שכולם הבחינו שזו הייתה חקירה מסוכנת שאין לה שום מקום במשטר דמוקרטי. גם אם חלק מהשמאל בחר שלא להגיב לחקירה שלי באופן פומבי, האמינו לי שרבים מהם הגיעו אליי במסדרונות הכנסת ותהו עד לאן זה עוד יכול להידרדר מבחינת הפרקליטות. הדמוקרטיה שלנו לא תוכל לסבול מצב בו נבחרי הציבור יחששו מלעשות את עבודתם נאמנה בהתאם לאמונה ולאידאולוגיה שבה הם מאמינים".
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
היועמ"ש מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
באותו ראיון שבגינו נחקר זוהר, הוא אמר שאם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יתפטר ויבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, "תהיה רעידת אדמה", כלשונו, וייחשפו הקלטות נוספות מעבר לאלה שפורסמו יום קודם לקיום הריאיון, שבהן נשמע מנדלבליט בשיחה ב-2016 עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, כשהוא משמיע מילים קשות נגד פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, שלא סגר את התיק נגדו בפרשת הרפז. "הוא יכול להחזיק אותי בגרון", אמר מנדלבליט אז.
בעקבות דבריו, נחקר זוהר במשך ארבע שעות. זוהר עצמו אמר אז כי מדובר ב"יום עצוב לדמוקרטיה שלנו", והוסיף: "נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בריאיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".