5 צפייה בגלריה
פרסום סגר שלישי תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
פרסום סגר שלישי תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
ארכיון
(צילום: רויטרס)
הלחץ עבד: בשיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ סוכם הערב (חמישי) כי גני הילדים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב ילמדו בסגר השלישי במתכונת רגילה (כולל צהרונים בגנים ובכיתות הנמוכות) - ולא עד השעה 13:00 כפי שנמסר אתמול.
בתוך כך, משרד החינוך פרסם את המתווה המעודכן שלפיו הלימודים ביום ראשון הקרוב יתקיימו כסדרם בכל מערכת החינוך, למעט בכיתות ה'-י"ב בערים אדומות וכתומות - שילמדו מרחוק.
מתווה הסגר ייכנס לתוקף ביום שני, במסגרתו גני הילדים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב יפעלו במתכונת רגילה, באופן מלא ובהתאם לשעות הלימוד שבשגרה. מסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל גם כן, לצד הצהרונים שיישארו פתוחים. בכיתות י"א-י"ב יתאפשר מעבר תלמידים בין שלוש קבוצות, ומעבר של המורים - בין ארבע קבוצות. כיתות ה'-י' ילמדו מרחוק.
5 צפייה בגלריה
גן אורן נס ציונה
גן אורן נס ציונה
החזרה לגנים אחרי סגר החגים
(צילום: דנה קופל )
השר גנץ הגיב על הרחבת שעות הלימודים: "הילדים יהיו ימים מלאים במסגרות החינוך בזמן הסגר. אני מברך את משרד הבריאות והצוותים המקצועיים על ההחלטה הנכונה והמוצדקת".
יש לציין כי אמש שני שרים הצביעו נגד הסגר והמגבלות - השרה לשוויון חברתי מירב כהן (כחול לבן), ושר העבודה והרווחה איציק שמולי (העבודה). כהן שוחחה במהלך היום עם גנץ ואדלשטיין ואמרה להם שאין היגיון בהחלטה הזו. "אם פותחים את מערכת החינוך לגילים האלו אפשר לפתוח אותה רגיל. לא רק חצי יום. זה אותו אפקט עד 13:00 או עד שעת הסיום הרגילה", אמרה כהן.
5 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
התנגדה לסגר ולהגבלות. מירב כהן
(צילום: ינאי יחיאל)
5 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
"אין ולא הייתה לכך הצדקה". איציק שמולי
(צילום: שמוליק דודפור)
השר שמולי אמר: "חבל שלא הקשיבו לפני, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אין ולא הייתה שום הצדקה להחלטה המופרכת והמנותקת ולכן התנגדתי לה מלכתחילה. המאבק שהובלתי הצליח ואני גאה ששוב עלה בידי לשמור על מערכת הגיל הרך פתוחה עבור הילדים וההורים".
כמו כן, בהסתדרות המורים קוראים למשרד הבריאות לחסן את המורים תחילה, כפי שנעשה עם צוותי הרפואה. "אם מקיימים לימודים כרגיל בזמן שכולם בסגר - אז חייבים לאפשר למורים ולגננות להתחסן לפני כולם", אמרה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים. עוד ציינה כי בשלב זה הם לא מתכוונים לנקוט בצעדים ושמתקיים שיח עם משרד הבריאות בנושא מדי יום.
מוקדם יותר היום גם רן ארז יו"ר ארגון המורים, פנה לשר החינוך גלנט ואמר: "לא דאגת למורים, שאותם אתה מקריב ושולח לחזית ללא כל הגנה של חיסון. אתה דן אותם להדבק בהתקהלות עם תלמידים אך אינך דואג שמי שעובד עם קהל יחוסן לאלתר, אנו דורשים חיסון מיידי על-ידי ניידות בתוך בתי הספר כדי לא לטרטר את המורים לקופות החולים".
גם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס טען כי בכדי להמשיך להפעיל את מערכת החינוך יש לתעדף את המורים במתן החיסונים: "‏הפתרון פשוט - לחסן מיד את אנשי ההוראה, להכניס אותם לסדר העדיפויות הלאומי ולהשאיר את החינוך פתוח". נזכיר שאתמול עלה מנתוני משרד הבריאות כי 7.8 אחוזים מחולי הקורונה בישראל הם עובדי הוראה.
מוקדם יותר היום תקפו הורים, אנשי חינוך וגורמים בכירים ברשויות את מתווה הפעלת מערכת החינוך במהלך הסגר עד השעה 13:00 בלבד.
בשלטון המקומי טענו כי ההחלטה "מבטאת את הניתוק מההורים ומהשטח", וההורים עצמם כבר מיואשים מהחלטות הממשלה: "לאף אחד שם אין ילדים קטנים?".
5 צפייה בגלריה
יואב גלנט באולפן ynet
יואב גלנט באולפן ynet
הציג את המתווה כהצלחה שמנעה סגירה כללית - ופעל לשנותו. גלנט
(צילום: אבי מועלם)
שר החינוך יואב גלנט, שאמש הציג את המתווה כהצלחה לנוכח הקריאות לסגור לחלוטין את מערכת החינוך, לחץ היום לשנות אותו.
גלנט אמר בשיחות סגורות לגורמים במשרדו כי "צריך לשמר את הפעלת מערכת החינוך במתכונת הקיימת באופן מלא. באשר לכיתות גן עד ד' אין טעם בקיצור יום הלימודים - לא מבחינה אפידמיולוגית ולא מבחינה חינוכית וחברתית".
רק אתמול כתב גלנט בפייסבוק כי "מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר", והוסיף: "אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי - ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה'-י' יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר".