3 צפייה בגלריה
כבר לא יהיו בכבישים. מחסומי משטרה
כבר לא יהיו בכבישים. מחסומי משטרה
כבר לא יהיו בכבישים. מחסומי משטרה
(צילום: דוברות המשטרה )
החל מהשעה 07:00, אזרחי ישראל יכולים לנוע הבוקר (ראשון) בחופשיות ולבקר בבתים של אחרים. בתי עסק שעובדים במתכונת של "אחד על אחד" או ללא קבלת קהל יוכלו להיפתח, ניתן להזמין "טייק אוויי" ממסעדות ואפשר לטייל בטבע ולהזמין צימר עם בני המשפחה הגרעינית. הילדים עדיין לא יכולים לחזור למסגרות החינוך - מהפעוטות שדורשים השגחה צמודה ועד תלמידי י"א וי"ב שצריכים להספיק להתכונן לבחינות הבגרות.

סוף הסגר השלישי - כתבות נוספות

הממשלה קבעה שמערכת החינוך לא תיפתח עד ליום שלישי, ומשרדי הממשלה התייעצו גם בלילה לגבי מתווה הפתיחה האפשרי. הסיכום שהתקבל בהתייעצויות אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו: תלמידים עד כיתה ד' ותלמידי י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות יחזרו כבר ביום שלישי, ובערים כתומות ואדומות אותן הכיתות יחזרו גם כן, אך בקפסולות של חצאי כיתה, שילמדו יום כן ויום לא, ובאוויר הפתוח.
נקודת המוצא היא שמזג האוויר נוח ולכן אין בעיה ללמוד בחוץ. הערב בשעה 17:00 יתכנסו השרים לישיבת ממשלה נוספת, שבה ידונו על חידוש מסגרות החינוך ברחבי הארץ.
בהצעתו המקורית, הציע משרד הבריאות לפתוח את גני הילדים ואת כיתות א'-ד' וי"א-י"ב שמתכוננות לבחינות הבגרות - אך דרש להגביל זאת אך ורק לערים ירוקות וצהובות. המשמעות היא שרק ברבע מהיישובים במדינת ישראל ילמדו. למעשה, כל 15 הערים הגדולות בארץ אינן ברשימה. משרד החינוך ביקש פתיחה משמעותית יותר, וגם החרדים התנגדו למתווה של משרד הבריאות. על כן, ובעקבות חוסר בהסכמות בין אנשי המשרדים, הגיע העניין לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
האחרון כינס דיון בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט ושר האוצר ישראל כץ, שם גובש המתווה המסתמן לחזרה ללימודים. בשיחה עם ynet רמז אמש שר הבריאות אדלשטיין כי לפחות בגנים יסכים לפתיחה משמעותית יותר: "גני הילדים לא ייפתחו לפני יום שלישי. זה המצב כרגע. הכי קל לי לומר שאני פותח רק בערים הירוקות, אבל זה לצאת ידי חובה. אז אנחנו מחפשים פתרון לערים האדומות והכתומות. בערים הירוקות והצהובות יש כוונה לפתוח במתכונת הקיימת".
3 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
אכיפת משטרה את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
שוטרים בכיכר דיזנגוף בתל אביב, שלשום
(צילום: מוטי קמחי)

אדלשטיין הוסיף כי "אנחנו מחפשים פתרון ישים לערים האדומות והכתומות, שם נמצאת מרבית האוכלוסייה, אבל משרד החינוך אומר ובצדק שאין לו יכולת לפתוח תוך פרק זמן קצר. אין כוח אדם לקפסולות קטנות, אז מחפשים פתרונות אחרים". הוא ציין כי ייתכן שכיתות א'-ד' ייפתחו השבוע, אבל רק בערים הירוקות והצהובות: "הפקידים ישבו ולא הגיעו להחלטה מוסכמת. לגבי פתיחת כיתות י"א-י"ב בערים הירוקות השבוע - עוד לא החלטנו. דווקא שם שיעורי ההתחסנות גבוהים, אבל אני לא רוצה עוד לקבוע עובדות".
שר החינוך גלנט אמר כי "אני אלך בתיאום עם ראש הממשלה ובתיאום עם משרד הבריאות. בלי קשר לחינוך התחלואה הולכת לעלות. אני חושב שזה סביר לפתוח את הגנים ואפילו א'-ב' בכל הארץ, אבל אני רוצה שהם יציעו. כל דבר שיבוא על דעת שר הבריאות וראש הממשלה מקובל עליי".
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין יואב גלנט
יולי אדלשטיין יואב גלנט
אנשי המשרדים לא הגיעו להסכמות, והנושא עלה לדיון אצל נתניהו. גלנט ואדלשטיין
(צילום: אבי מועלם)
הערב בשעה 17:00, כאמור, צפויה להתקיים ישיבת ממשלה שתדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר, ובה ידונו בפיילוט במסחר ובתרבות שיחל עוד השבוע (תו ירוק) לפיו אנשים שהתחסנו, מחלימים ומי שיש לו בדיקות קורונה שליליות עד 72 שעות - יוכלו ליהנות ממסחר ותרבות. אתמול הוחלט גם להמשיך את סגירת השמיים ב-14 ימים, עד 20 בפברואר. עם זאת, הוחלט להתחיל בטיסות חילוץ להחזרת אלפי ישראלים מדובאי וניו יורק בהמשך לטיסות החילוץ מפרנקפורט.

לפני תום הסגר: 7.8% חיוביים, רק שתי ערים הן ירוקות

6,271 ישראלים אובחנו שלשום כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-79 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.8%, נתון נמוך לעומת הימים האחרונים. אתמול אובחנו עוד 1,975 נדבקים. בסך הכול בוצעו כ-21 אלף בדיקות מחצות ושיעור החיוביים עמד על 9.4%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,697 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 1,131 מהם במצב קשה. 329 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 5,071 ישראלים.