1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס. הילכו שניים יחד
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
את יום הזיכרון האחרון עברנו – כמו משפחות שכולות נוספות - בהרגשת מרירות ואכזבה עמוקה בשל ההרגשה שדם יקירנו, שנרצחו בפעולות טרור, זול בעיני אלה שהבטיחו לנו פעם להילחם באותו טרור, ועכשיו מוכנים לשבת בממשלה הבאה עם מהללי שהידים ותומכי מחבלים, או להסתמך עליהם.
לפני כשנה עמדנו בבית הנשיא וזעקנו שלא ייתכן שמפלגת שלושת הרמטכ"לים תסתמך על תומכי טרור. בעקבות זאת התעוררה מחאה אדירה ברשת נגד חבירה והקמת ממשלה כזו, וזאת הייתה אחת הסיבות לכך שבסופו של דבר כחול לבן לא ישבה עם הרשימה המשותפת אלא הצטרפה לממשלה בראשות בנימין נתניהו. על כך אנו מכירים תודה למפלגה הזאת.
אבל לצערנו ולתדהמתנו, חלקים גדולים מהימין שחיבק ותמך בנו לפני כשנה – התהפכו אחרי הבחירות במרץ ועכשיו הם מעוניינים לשבת עם מנסור עבאס ומפלגתו רע"מ.
פתאום נעלמו מזיכרונם הדיווחים על עבאס מדבר על נכבה, על "ג'יהאד אזרחי" ועל הרצון של האחים המוסלמים להקים מדינה אסלאמית בכל האזור. הספיקו כמה דקות של נאומים שטוחים במתק שפתיים, ללא שום התנצלות על יחסה של רע"מ למחבלים, בכדי לתת הכשר למהלך.
מישהו משלה את עצמו שישראל תוכל לטפל ‏במשבר הפשיעה בנגב, הכולל ריקון מחסני תחמושת של צה"ל, מגפת פרוטקשן, גניבת מים וחשמל וגזל קרקעות מאסיבי? איך היא תעשה זאת כשרע"מ לשון המאזניים?
במסגרת "פורום בוחרים בחיים" של משפחות שכולות ונפגעי טרור אנו מקדמים חבילת הרתעה שתמנע את הפיגוע הבא. בשבוע שעבר החתמנו ח"כים מכול הסיעות על הצעת חוק לביטול אזרחות של מחבלים ישראלים. וכעת עולה השאלה כיצד בדיוק יעבור החוק הזה כשהממשלה תלויה ברע"ם, זו שחבריה וחברי מועצת השורא שלה השתתפו לפני שבועיים בחגיגות לשחרורו של המחבל רושדי אבו-מוך שרצח את החייל משה תמם.
האם מישהו מעלה על דעתו שסניף של האחים המוסלמים בממשלת ישראל ישתוק מול הניסיון לבטל אזרחות ישראלית (ואחר גירוש) של מחבלים? האם מישהו מחבריו ישתוק כאשר נפעל להרעת התנאים של המחבלים שאותם הם מבקרים בבתי הכלא?

ניחא, ייתכן שנושא הרתעת מחבלים לא בראש מעייני הציבור. אבל מישהו משלה את עצמו שישראל תוכל לטפל בצורה רצינית ועמוקה ‏במשבר הפשיעה בנגב, הכולל ריקון מחסני תחמושת של צה"ל, מגפת פרוטקשן, גניבת מים וחשמל וגזל קרקעות מאסיבי? איך היא תעשה זאת כשרע"מ ניצבת כלשון המאזניים של הממשלה?
מירב חג'אג' בבית משפט השלום בתל אביבמירב חג'אג' בבית משפט השלום בתל אביבצילום: מוטי קמחי
הרצל חג'אג'הרצל חג'אג'צילום: לירן לוי
יתרה מכך: מדובר יהיה בבכייה לדורות. המפלגות הערביות הוכיחו שגם בהיעדר מוטיבציה מיוחדת, הכוח האלקטוראלי שלהן הוא 15 מנדטים. ברגע שבנימין נתניהו ותומכיו בימין יכשירו אותן, בעוד בחירות או שתיים הן ימקסמו את הכוח שלהן, ותתקבל כאן ממשלה שנתמכת הרבה יותר תומכי טרוריסטים.
כרגע המפתחות והפתרון לתסבוכת נמצאים אצל גדעון סער ותקווה חדשה, שיכולים לעצור את ההפקרות. זוהי פנייה אליו למנוע את הביזיון והזילות בזיכרון יקירנו ולסייע למנוע רצח ישראלים על ידי מחבלים שקיבלו לגיטימציה מרע"מ ומהרשימה המשותפת. הציבור ישראל הוכיח שהוא יודע לזהות ולתגמל את מי שנכנס תחת האלונקה.
  • מירב והרצל חג'אג' הם הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב בינואר 2017
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com