ח"כ גדעון סער, שהודיע אתמול על עזיבת מפלגת הליכוד והגיש הבוקר (רביעי) את התפטרותו מהכנסת, אמר ל-ynet: "אני מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".
זהות אנשי "הכוח הפוליטי הגדול" טרם ידועה, אולם הבוקר נודע כי שני חברי מפלגת "דרך ארץ", שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר, יצטרפו למיזם הפוליטי החדש של סער.
סגן שר הבריאות יואב קיש, שהיה מתומכיו הנלהבים של סער בפריימריז לראשות הליכוד, הבהיר כי הוא יישאר במפלגה. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב קיש: "רק הליכוד יכול!". נכון לשעה זו אין התייחסות להצטרפות מצד תומכים אפשריים נוספים.
2 צפייה בגלריה
הגשת התפטרות גדעון סער כנסת יריב לוין
הגשת התפטרות גדעון סער כנסת יריב לוין
סער מגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת

מוקדם יותר נאם יו"ר ימינה נפתלי בנט במליאת הכנסת, ואמר: "מדינת ישראל, המערכת הפוליטית והתקשורתית נכנסו לאובססיה מטורללת של 'כן ביבי, לא ביבי', כאילו שזו חזות המדינה. כל היום שואלים את השאלה הזאת, אין ריאיון שלא מדברים על זה, ואני רוצה לומר – לא באתי לפוליטיקה בשביל 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי'. לא מקימים מפלגות בשביל זה. באתי לפוליטיקה כשליחות, כדי לקדם את האידיאלים שלי, לדאוג לעם שלי, שכואב".
לצד הצטרפותם של הנדל והאוזר, שימסרו היום אחר הצהריים הצהרה לתקשורת, סער מנהל שיחות עם גורמים נוספים שצפויים להודיע על הצטרפותם.
לדברי בכירים במערכת הפוליטית, השניים היו בסוד המהלך שהוביל סער. "מדובר במפץ פוליטי משמעותי בימין", אמרו גורמים המעורים במהלך הפוליטי להקמת מפלגת הימין החדשה, "יהיו דמויות מתוך הכנסת ואנשים מצוינים מחוץ למערכת הפוליטית".
סקרים שונים שנערכו בשבועות האחרונים לבחינת הפוטנציאל האלקטורלי של מפלגת ימין חדשה בראשות סער, בדקו שמות כמו הנדל, האוזר, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ויו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון. על פי אותם סקרים, מפלגתו של סער מקבלת מספר מנדטים דו-ספרתי. רוב המנדטים, לפיהם, מגיעים מהליכוד וימינה.

2 צפייה בגלריה
יועז הנדל צבי האוזר
יועז הנדל צבי האוזר
הנדל והאוזר עם סער, קיש נשאר בליכוד
(צילום: אבי מועלם, יריב כץ)
מוקדם יותר גורם פוליטי בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי "המהלך של סער לא משפיע על היכולת לפתור את המשבר הפוליטי עם כחול לבן". לדבריו, "הפערים עדיין מאוד גדולים וההערכה היא שבכל זאת הולכים לבחירות". במקביל, ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את התאריך המסתמן לבחירות לכנסת ה-24 והוא 16 במרץ 2021.
סער הודיע אתמול בערב על פרישה מהליכוד והתמודדות עצמאית בבחירות הקרובות תחת הסיסמה "תקווה חדשה" - ומכוון לראשות הממשלה. בהצהרה שבה מסר את הדברים, הוא תקף את מפלגתו: "הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים האישיים של העומד בראשה", ומתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו - "ישראל זקוקה לאחדות וליציבות ונתניהו לא יוכל עוד לתת אותן", הוא אמר.
דקות ספורות לאחר ההודעה הדרמטית, בליכוד פתחו במתקפה חריפה נגד סער והאשימו אותו בחבירה ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה ברשימה", אמרו במפלגה, "כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם ייגרר לבחירות - יינצח".