5 צפייה בגלריה
ביג יועז הנדל, צבי האוזר וגדעון סער
ביג יועז הנדל, צבי האוזר וגדעון סער
יועז הנדל, צבי האוזר וגדעון סער
(צילום: אבי מועלם, עידן ארבל, יאיר שגיא)
שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר, ממפלגת "דרך ארץ", יודיעו במהלך היום (רביעי) על הצטרפותם למפלגתו החדשה של ח"כ גדעון סער - אשר הסלוגן שלה יהיה "תקווה חדשה". סער מנהל שיחות עם גורמים נוספים שצפויים להודיע על הצטרפותם. היום אחר הצהריים ימסרו הנדל והאוזר הצהרה לתקשורת.
לדברי בכירים במערכת הפוליטית, השניים היו בסוד המהלך שהוביל אתמול סער והם צפויים להצטרף אליו במרוץ להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מדובר במפץ פוליטי משמעותי בימין", אמרו גורמים המעורים במהלך הפוליטי להקמת מפלגת הימין החדשה. "יהיו דמויות מתוך הכנסת ואנשים מצוינים מחוץ למערכת הפוליטית".

5 צפייה בגלריה
יצטרף למפלגתו של סער? הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט
יצטרף למפלגתו של סער? הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט
יצטרף למפלגתו של סער? הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
גם היא בבורסת השמות. יו"ר ועדת הקורונה שאשא ביטון
(צילום: קובי קואנקס)
בשבועות האחרונים נערכו סקרים שונים כדי לבחון את הפוטנציאל האלקטורלי של מפלגת ימין חדשה בראשות סער. נבחנו בהם בין היתר שמות כמו הנדל, האוזר, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ויו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון. על פי סקרים אלה, מפלגתו של סער מקבלת מספר מנדטים דו-ספרתי. רוב המנדטים, על פי אותם סקרים, מגיעים מהליכוד וימינה.
סער, שחוגג היום את יום הולדתו ה-54, כתב בחשבון הטוויטר כי יגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת יריב לוין ב-10:30. "דרך קצת חדשנית לחגוג יום הולדת", כתב. הבוקר, בפתח ועדת המשנה לענייני חוץ וביטחון אמר בירך האוזר את סער לרגל יום ההולדת.
הוא אמר: "את גדעון אני מכיר מעט, נדמה לי רק 37 שנים. נדמה לי שאין עוד חבר בוועדה שבקיא באתגרים ההתיישבותיים והביטחוניים של ישראל באזור כמוך. מזל טוב פה מכולנו, מאחל לך הצלחה גדולה בהמשך הדרך. יש לי יותר מתחושה שדרכינו עוד יצטלבו בהמשך".
5 צפייה בגלריה
מכתב ההתפטרות של גדעון סער
מכתב ההתפטרות של גדעון סער
מכתב ההתפטרות של סער
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו גדעון סער
בנימין נתניהו ו גדעון סער
סער: "המפלגה הפכה לכלי שרת לאינטרסים של נתניהו"; הליכוד: "עוזב כי הפסיד בפריימריז"
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ)
הנדל והאוזר, נזכיר, רצו בשלוש מערכות הבחירות בשנתיים האחרונות ברשימת כחול לבן תחת היו"ר בני גנץ. הם היו חלק ממפלגת תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון, שחבר תחילה לגנץ, ולאחר מכן התאחדו השניים עם שר החוץ גבי אשכנזי ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וסיעתו יש עתיד.
אתמול הודיע ח"כ סער על עזיבת ביתו הפוליטי בליכוד והתפטרותו המיידית מהכנסת ה-23. סער הכריז כי לא יתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הבאות. סער מתח ביקורת חריפה על נתניהו ואמר כי המפלגה הפכה לכלי שרת לאינטרסים שלו. "התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסים אישיים של העומד בראשה, כולל כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי. את הנאמנות לדרך, לערכים ולרעיון החליפו חנופה והתבטאויות שגובלות בפולחן אישיות לאדם בשר ודם".
דקות ספורות לאחר הודעתו במפלגה פתחו במתקפה חריפה נגדו והאשימו אותו בחבירה ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה ברשימה", אמרו במפלגה. "סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם ייגרר לבחירות - יינצח".