המודיעין המצרי העביר מסר מחמאס לישראל על כך שהמצב ברצועת עזה יצא משליטה בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה. כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לפי גורם בארגון הטרור, שיגור הרקטות בשבועות האחרונים מעזה לישראל היו "איתות ברור" שיש לשים לב אליו ולטפל בסיבות שהובילו לירי. עוד ציין כי חמאס דורש מישראל להכניס 40 מכשירי הנשמה ועשרה מכשירי מעבדה לגילוי קורונה.
נכון להיום יש 157 מכונות הנשמה ברצועת עזה אחרי שמתחילת ההתפרצות הוכנסו אליה 60 מכונות נוספות. בימים הקרובים צפויים להיכנס עוד עשרות מכשירי הנשמה לרצועה.
הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, מנסים ככל יכולתם לתרום ולהכניס לרצועה ציוד רפואי. הכנסת הציוד מתאפשרת ומתואמת באמצעות יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). אחת לכמה ימים מקיימת היחידה הערכת מצב עם כל הגורמים הבינלאומיים הרלוונטיים שבה כל אחד מסביר מה הוא עשה עד כה ביחס לסיוע ומהן תוכניותיו לשבועיים הקרובים.
בשבועיים האחרונים היו אזעקות באשקלון, באשדוד ובאזור פלמחים, ובכל המקרים מערכת כיפת ברזל לא יירטה את הרקטות, שהתפוצצו בשטחים פתוחים. מפקד חיל האוויר ציין כי במקרים הללו "לא הגענו לתוצאה הסופית הנדרשת ולא עמדנו במשימה המצופה מאיתנו. נמשיך לתחקר במקצועיות, אך לא נתפשר על התוצאה הסופית בהגנה על אזרחי מדינת ישראל".
לפי צה"ל לוחמי ההגנה האווירית פעלו כנדרש באירועים אלו. לצד זאת הדגישו בצבא כי "אין הגנה הרמטית ואירועים מסוג זה יכולים לקרות גם בעתיד, ולכן ישנה חשיבות רבה להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף והרשויות".