2 צפייה בגלריה
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
ירין שרף ושוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
ירין שרף ומלונית הקורונה שבה התרחשו המעשים
(צילום: מוטי קמחי )
הביקורת הציבורית הובילה לשינוי כתב האישום: פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לתקן את כתב האישום בעניינו של ירין שרף, ולייחס לו עבירות של אינוס, ובהתאם להעביר את הדיון בעניינו לבית המשפט המחוזי. ב-ynet פורסם לראשונה כי ההערכה היא שהאישום ישתנה לאונס.
בהודעה נאמר כי ההחלטה התקבלה בתום כמה דיונים בראשות ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, בהם השתתפו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ובפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), ולאחר שבמסגרת הדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, אף בוצעו מספר השלמות חקירה, ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות.

עו"ד עמית איסמןממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמןבאדיבות משרד המשפטים
מ"מ פרקליט המדינה אימץ את המלצת פרקליטת מחוז תל אביב, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, שלפיה על אף הקשיים והמורכבות בפרשה זו, עולה כי יש בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירת אינוס, וכי בנסיבות העניין מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום.
בהודעת הפרקליטות נאמר כי "חובתה של התביעה לשוב ולהעריך את תמונת המצב הראייתית בכל שלב, כפי שנעשה גם במקרה זה, כאשר הוחלט לפנות לבית המשפט ולבקש לתקן את כתב האישום. התיק מתנהל בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום, ומשכך לא ניתן למסור בשלב זה את הבקשה ואת כתב האישום המתוקן, ולא נוכל למסור פרטים נוספים".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בתל אביב
ההפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב במחאה על כתב האישום נגד שרף
(צילום: מוטי קמחי)
אמה של הקורבן ועורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ורונה וולק ממשרד חדד-רוט-שנהר, המייצגים את המשפחה, מסרו בתגובה: "אנחנו שמחים ומברכים על החלטתם המקצועית של מ"מ פרקליט המדינה ושל צוות הפרקליטות שמטפל בתיק שהשכילו לתקן את כתב האישום ולהאשים את ירין שרף בעבירה שאותה ביצע - עבירת אונס נגד ילדה בת 13. אנו רואים בהערכה את היכולת המקצועית לבחון את הדברים לעומק, ולעשות צדק עם הילדה, עם המשפחה, ועם החברה בישראל".
שרף, בן 21, נעצר לפני חודש בחשד שאנס נערה בת 13 במלונית קורונה בגוש דן שבה שהו השניים. אך לפני שבועיים הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות קלות יותר של בעילה אסורה בהסכמה וכן הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. זאת מכיוון שלפי הפרקליטות המעשים נעשו בהסכמתה של הנערה, שהציגה את עצמה כבת 14 והזמינה אותו לחדרה.
בעקבות זאת נמתחה ביקורת ציבורית חריפה על ההחלטה ואף נערכו הפגנות נגד הפרקליטות. אמה של הנערה אמרה: " אני מרגישה שאנסו את הבת שלי בפעם השנייה".