חאלד נחאש, בן 19 מנצרת, נרצח הלילה (בין שישי לשבת) ביריות בעירו. נסיבות האירוע נחקרות. במשטרה מסרו כי הצעיר נורה בשכונת אבו אל-אמיר, ופונה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בעיר - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
2 צפייה בגלריה
 ח'אלד נח'אש
 ח'אלד נח'אש
חאלד נחאש שנורה למוות בנצרת. הנרצח ה-57 במגזר הערבי מתחילת השנה
(צילום: יאיר שגיא)

עוד נמסר כי החוקרים איתרו את זירת הירי, ובתום הערכת מצב שערך סגן מפקד מחוז צפון תת-ניצב שוקי תחכו, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון.
מתחילת השנה נרצחו כבר 57 בני אדם במגזר הערבי, והרצח היום מגיע בתום שבוע נוסף שבו השתוללה האלימות במגזר: ביום רביעי האחרון נרצחה בחיפה מייסר עותמאן (27), גרושה ואם לארבעה ילדים קטנים. לפי החשד אלמוני נכנס לדירתה בשכונת חליסה בעיר, ירה בראשה לעיני ילדיה - ונמלט. כיוון החקירה המרכזי הוא אלימות במשפחה.
שלושה ימים לפני כן, ביום ראשון, נורה למוות ג'מיל אזברגה, נהג משאית תושב לוד כבן 30, ברחוב אבא הלל סילבר בעיר. במשטרה חושדים כי מדובר בנקמה על רצח הנער עומר אבו סעלוק בן ה-15, שנורה למוות בדצמבר האחרון במהלך נסיעה במחלף נחשונים בכביש, ובזמן שהמשטרה אבטחה את הרכב שבו נסע. אבו סעלוק נרצח כמה שעות לאחר שסלמאן אזברגה, אביו של ג'מיל שנרצח ביום ראשון, נרצח גם הוא.
2 צפייה בגלריה
מייסר עותמאן הנרצחת בחיפה
מייסר עותמאן הנרצחת בחיפה
מייסר עותמאן. נרצחה בדירתה חיפה לעיני ילדיה
יום לפני כן, בשבת שעברה, נרצחו ביריות יוסף ג'רושי (58), אשתו נואל (46) ובתם ריאן (16) סמוך ליישוב עילבון בגליל. המשפחה עברה מרמלה לדיר חנא שבצפון מחשש שייפגעו עקב סכסוך פלילי במשפחה המורחבת, ושבועות ספורים אחרי שעזבו את רמלה נרצחו כשמתנקשים התקרבו לרכב הסובארו המשפחתי של הזוג ופתחו באש תופת שהותירה את המכונית מחוררת לחלוטין. הבת הקטנה ריאן, בת 9, אותרה ברכב כשהיא פצועה.
בישיבת הממשלה ביום ראשון השבוע התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לאותו רצח משולש של משפחת ג'רושי, והביע זעזוע קשה ממנו. הוא הבטיח בדבריו תוכנית לאומית למאבק בתופעה האלימות במגזר: "מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם מהמגזר הערבי. האלימות הזו היא מכת מדינה, שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה. זאת משימה לאומית. שוחחתי הבוקר עם השר לביטחון פנים וסיכמנו על גיבוש תוכנית לאומית למאבק לפשיעה במגזר הערבי, ובהקדם האפשרי. נעשה את זה בממדים האזרחיים, הכלכליים וכמובן הפליליים. זה קודם כל רצון עז של המגזר עצמו, ואינטרס לאומי בכלל".