"יש צורך אמיתי במפלגה שמדברת על שוויון כלכלי-חברתי, על שירותים חברתיים איכותיים". כך טוענת ח"כ מרב מיכאלי שהובילה לקיום פריימריז במפלגת העבודה. עם זאת, יו"ר המפלגה הנוכחי עמיר פרץ, שהודיע על פרישה, הגיש ערעור על כך לעליון. לדברי מיכאלי, "אני לא מתיימרת לנתח את עמיר פרץ, רק רוצה לבנות מחדש את המפלגה. אני מביאה מנהיגות של אמת ויושרה. אחת הבעיות של הפוליטיקה כעת היא משבר האמון – מחפשים ומחפשות היום אנשים שאפשר להאמין להם", טוענת מיכאלי.
"הצלחנו בבית המשפט המחוזי והיום יישמע הערעור שלצערי עמיר פרץ מתעקש עליו למרות שהודיע שלא ימשיך. היה מקום להגיד על זכויותיו הרבות בציבוריות הישראלית, תמכתי בו שנים ארוכות, אז למה שלא תשחרר? תן למפלגה את ההזדמנות להתחלה חדשה", אומרת מיכאלי.
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מוציאה את העבודה מהבוץ. מיכאלי
(צילום: הדר יואביאן)
לדבריה, "לא קמה אלטרנטיבה למפלגת העבודה – החזון שלה, הערכים, האידיאולוגיה. מפלגה שמטפלת בציבור, שאכפת לה ממנו, שבונה את התשתית שעליה מתרחש היום מבצע החיסונים הגדול. האפקטיביות שבה זה קורה מתאפשרת רק בגלל קופות החולים, בתי החולים, תשתית שמפלגת העבודה בנתה במדינה – לא נתניהו עם יחסי ציבור".
את חושבת שזה יכול לעורר רגש באלקטורט הציבורי? "זה בוודאי עורר רגש, אבל אני לא רוצה שיצביעו למפלגת העבודה בגלל מה שהייתה, אלא בגלל מה שתהיה. יש צורך אמיתי במפלגה שמדברת על שוויון כלכלי-חברתי, על שירותים חברתיים אמיתיים ואיכותיים".
מה ההבדל בינך לבין מי שבשמאל? "אני מביאה מנהיגות של אמת, אמינות ויושרה. במיוחד בחצי השנה האחרונה וגם לפני. אני עושה את מה שאני אומרת, ואני אומרת את מה שאני מתכוונת אליו. הגיע הזמן להחזיר לפוליטיקה את האמת הזאת, כי אחת הבעיות זה משבר אמון כל כך קשה, ומחפשים ומחפשות היום אנשים שאפשר להאמין להם".
מיכאלי התייחסה לחיבורים אפשריים עם מפלגות חדשות שקמו ואמרה כי "אני לא סוחרת במטבעות שאין לי. מפלגת העבודה עדיין לא בסמכותי ובאחריותי. כיושבת ראש, קודם כל ארים את המפלגה על הרגליים, אביא אותה לא רק אל אחוז החסימה אלא ליותר מזה. אני אביא הרבה מאוד כוחות שמחכים בחוץ, אנשים שרוצים לתרום למערכת היום ואין להם איפה".
3 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
לא משחרר. פרץ
(צילום: דנה קופל)
לדבריה, גם בזמן קצר הדבר אפשרי. "אנחנו נהיה חרוצים וחרוצות ונעבוד מהר ובצורה מוצלחת. אני אעשה את הדבר האחראי, לא רק למיקסום כוחה של מפלגת העבודה, אלא למיקסום הגוש כדי לוודא שקולות לא ילכו לאיבוד. כרגע אני מתרכזת בדבר אחד מאוד ברור – לבנות את המפלגה מחדש. היא לא תחזור להיות מפלגת שלטון בפעם אחת, זה תהליך ארוך, אבל הוא נדרש בשביל שלא יצטרכו כל בחירות מחדש להתחיל להקים מעכשיו לעכשיו מושיעים חדשים ורשימות חדשות".
את מתכוונת לעשות שינויים במנגנונים הפנימיים? "אף יו"ר לא הפסיד בגלל המנגנונים הפנימיים. הבעיה מספר אחת של המפלגה היא שהרבה מאוד שנים היא לא פועלת לפי החזון שלה והערכים שלה. היא הצטרפה ליותר מדי ממשלות ימין ומצאה את עצמה קבלנית ביצוע של מדיניות ימנית, איבדה את האמינות שלה והיכולת שלה להיות אלטרנטיבה. זה הדבר הכי חשוב שאני הולכת לשנות".
3 צפייה בגלריה
עפר שלח רון חולדאי וירון זליכה
עפר שלח רון חולדאי וירון זליכה
מושיעים חדשים. זליכה, שלח וחולדאי
(צילום: מוטי קמחי, נס הפקות )
מה הדגלים שלכם? "יש שלושה תחומים מרכזיים בחיי מדינת ישראל – מדיני-ביטחוני, חברתי-כלכלי, דמוקרטיה ודת מול מדינה. זה שלטון חוק, חופש דת, שוויון אזרחי מגדרי לקהילה, לכולם, לא משנה מה הצבע שלה והמוצא שלה. חברתי כלכלי – שירותים חברתיים בשוויון אמיתי. שאנשים לא יהיו תלויים בכמה כסף יש להם כדי לקבל בריאות וחינוך אמיתיים. וכמובן חתירה לביטחון באמצעות שלום, לא רק עם מדינות רחוקות חשובות אלא כאן בבית, סכסוך מדמם שהוא האיום המרכזי על מדינת ישראל. הגיע הזמן לחתור לפתרון של שלום".