"ליהוא שלי - ילד מדהים שאתה. כל כך בשמחה ותקווה הלכת לשירות. התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי. לא רציתי לעצור את התנופה והמחויבות שלך. אלוהים - למה? למה אותך? אני לא מבינה".
כך כתבה שיבולת בן-בסה, אמו של רב"ט ליהוא בן-בסה, פרח הטיס שנספה באסון התרסקות מטוס הסנונית בדרום. בן בסה נהרג בהתרסקות ביחד עם מדריך הטיסה שלו, רס"ן במיל' איתי זיידן.
בדבריה לליהוא, שעות לפני ההלוויה, כתבה: "ילד עדין, שקט, אבל יש בך כל כך הרבה כישרונות וחכמה בכל תחום. בשלוש השנים האחרונות לקחת אחריות על עצמך וגם עלינו. עם אבא שלך, עם אחיך התאום ואיתי. אפשר היה תמיד לסמוך עליך, להישען, לדבר".
4 צפייה בגלריה
ליהוא בן בסה ז"ל
ליהוא בן בסה ז"ל
ליהוא בן בסה ז"ל
4 צפייה בגלריה
ליהוא בן-בסה
ליהוא בן-בסה
האם והתאומים. מימין: ליהוא שנהרג באסון
(באדיבות המשפחה )


"בשיחות, על כל נושא, ידעת תמיד לסדר את הדברים נכון. למדתי ממך כל כך הרבה", הוסיפה האם. "מאיפה שאבת את הידע וההיגיון הבריא? כמו מתנה משמים היה בך שקט מיוחד וביטחון פנימי שאין לי מושג מאיפה השגת. מה נעשה בלעדיך מתוק שלי?".
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך יצא מבית המשפחה בדמעות: "זה קשה מאוד, שני ההורים שבורים, קשה להם. הם היו גאים מאוד בילד שהגיע לקורס טייס. האבא סיפר כמה היה לו קשה בקורס טייס, ואמר שחבל שהוא לא הודח מהקורס. זה סיפור טרגי, הוא היה ילד יפהפה, נסיך אמיתי, ילד מדהים".
הלווייתו של רב-טוראי ליהוא בן-בסה תתקיים ב-16:00 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. הלווייתו של מדריך הטיסה שלו, רס"ן במיל' איתי זיידן התקיימה בשעה 13:00 בקיבוץ שובל שבו התגורר.

4 צפייה בגלריה
 רב"ט ליהוא בן-בסה ומה שנכתב עליו בספר המחזור
 רב"ט ליהוא בן-בסה ומה שנכתב עליו בספר המחזור
רב"ט ליהוא בן-בסה ומה שנכתב עליו בספר המחזור
( ללא קרדיט מתוך אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
חיפוש השרידים במקום ההתרסקות
חיפוש השרידים במקום ההתרסקות
חיפוש השרידים במקום ההתרסקות
(צילום: רועי עידן )
רב-סרן (במיל') זיידן, טייס קרב מנוסה, השתחרר לאחרונה משירות קבע בצה"ל כמוביל רביעיית F-16. הוא התרסק בשדה סמוך לקיבוץ שבו גר. משפחתו הסתגרה אמש בביתה, מוקפת בחברים ואנשי הקיבוץ.
צוות המומחים לבדיקת נסיבות התרסקות מטוס הסנונית, בהובלת אלוף משנה א', התחיל הבוקר ללקט את הממצאים מזירת התאונה עם אור ראשון. עשרות חיילי חיל האוויר השתתפו במשימה ואספו חלקים קטנים שהתפזרו ברדיוס של מאות מטרים ממקום ההתרסקות בשדה החקלאי שבאזור קיבוץ משמר הנגב.
יחד עם זאת, ההערכה היא שהזירה קטנה יחסית ומרוכזת. מלאכת איסוף והרכבת חלקי הפאזל תימשך בימים הקרובים יחד עם אנשי אלביט שמתחזקים את מטוסי הסנונית, וחלקים מהמטוס צפויים להישלח למעבדות היצרן הגרמני של המטוס.
זיידן ובן-בסה נהרגו אתמול בבוקר בהתרסקות מטוס בזמן אימון. בן-בסה היה בשלב מכין 4 בחלק הראשון של הקורס, שבו החניכים מבצעים 15 טיסות מיון במשך חודש על מטוסי סנונית, לצורך היכרות ראשונית עם יכולות הטיס שלהם ותכונותיהם. שלב זה מכונה גם "צ'ק סנונית" או "צ'ק 15".