"הילדים שלו העריצו אותו, היו מצטטים אותו. הוא חינך אותם לערכים". ליאור רייזר, חברו של רס"ן במיל' איתי זיידן, מדריך הטיסה שנהרג אתמול (יום ג') בהתרסקות מטוס האימונים בנגב, סיפר הבוקר על הטייס שנהרג סמוך מאוד לקיבוץ שובל שבו הוא התגורר. "איתי הוא מלח הארץ, הטוב שבטובים. איש משפחה. אחד שמחבר. את הכריזמה שלו קשה לתאר. זה אסון".
לדבריו, "איתי התקבל להיות מדריך טיסה בבסיס שרק לפני כמה שנים היה אחראי עליו, בחצרים. הוא היה מאושר, כל כך אהב את זה. הוא אמר לי 'מי שלא היה טייס, לא יכול להבין'. הוא היה מחובר לטיסה בכל רמ"ח אבריו ועסק במה שאהב".
4 צפייה בגלריה
איתי זיידן ז"ל
איתי זיידן ז"ל
איתי זיידן
4 צפייה בגלריה
חבריו של איתי זיידן
חבריו של איתי זיידן
חבריו של איתי זיידן, הבוקר
(צילום: חיים הורנשטיין )


"יחד עם זה, הוא היה גאה להיות בעל למיכל ואבא למופת", סיפר החבר על הקשר בין זיידן לארבעת ילדיו - יאיר, אוריה, אלונה וליהיא. כשהוא פורץ בבכי, הוסיף: "קשה לי כי הילדים שלו הסתכלו עליו, היו מצטטים אותו.
"שלשום הוא שלח לקבוצה של הורי כיתה ח' 'בואו נארגן לכל החבר'ה טיול שלושה ימים בצפון'. כולם הגיבו והתקשרתי אליו ושאלתי אם צריך עזרה לארגן את המסלולים. הוא אמר 'ברור, נשב על זה'. תמיד הוא היה אחראי על הכל, עשה הכל, ארגן את כולם ודאג שהכל ייצא לפועל. והוא עשה את זה עם תוכן, זה לא יצא סתם, כי זה היה חשוב לו. צחקתי עליו שאני מסתכל על השמיים ולא רואה אותו, אז אמר 'לא טסים קרוב מעל שובל', וזהו. ככה זה הסתיים. כשפרסמו על התאונה שלחתי לו הודעה 'מה קורה? אתה בסדר?'. הוא לא הגיב וחיכיתי לטלפון שיגיע".
זיידן יובא למנוחות היום ב- 13:00 בבית העלמין בקיבוץ שובל שבו התגורר. הלווייתו של ההרוג השני בהתרסקות, החניך רב-טוראי ליהוא בן-בסה, תתקיים ב-16:00 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.
רב-סרן (במיל') זיידן, טייס קרב מנוסה, השתחרר לאחרונה משירות קבע בצה"ל כמוביל רביעיית F-16. הוא התרסק בשדה סמוך לקיבוץ שבו גר. משפחתו הסתגרה אמש בביתה, מוקפת בחברים ואנשי הקיבוץ.
4 צפייה בגלריה
חיפוש השרידים במקום ההתרסקות
חיפוש השרידים במקום ההתרסקות
חיפוש השרידים במקום ההתרסקות
(צילום: רועי עידן )
4 צפייה בגלריה
  רב"ט ליהוא בן-בסה ומה שנכתב עליו בספר המחזור
  רב"ט ליהוא בן-בסה ומה שנכתב עליו בספר המחזור
רב"ט ליהוא בן-בסה ומה שנכתב עליו בספר המחזור
צוות המומחים לבדיקת נסיבות התרסקות מטוס הסנונית, בהובלת אלוף משנה א', התחיל הבוקר ללקט את הממצאים מזירת התאונה עם אור ראשון. עשרות חיילי חיל האוויר השתתפו במשימה ואספו חלקים קטנים שהתפזרו ברדיוס של מאות מטרים ממקום ההתרסקות בשדה החקלאי שבאזור קיבוץ משמר הנגב.
יחד עם זאת, ההערכה היא שהזירה קטנה יחסית ומרוכזת. מלאכת איסוף והרכבת חלקי הפאזל תימשך בימים הקרובים יחד עם אנשי אלביט שמתחזקים את מטוסי הסנונית, וחלקים מהמטוס צפויים להישלח למעבדות היצרן הגרמני של המטוס.
זיידן ובן-בסה נהרגו אתמול בבוקר בהתרסקות מטוס בזמן אימון. בן-בסה היה בשלב מכין 4 בחלק הראשון של הקורס, שבו החניכים מבצעים 15 טיסות מיון במשך חודש על מטוסי סנונית, לצורך היכרות ראשונית עם יכולות הטיס שלהם ותכונותיהם. שלב זה מכונה גם "צ'ק סנונית" או "צ'ק 15".