2 צפייה בגלריה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל-חאג'ה
השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, יגיע מחר (שני) לארץ ולאחר בדיקת קורונה ייפגש עם שר החוץ גבי אשכנזי ויגיש את כתב האמנה לנשיא ראובן ריבלין.
בהתאם לסיכום שהושג בין משרדי החוץ של ישראל והאמירויות, אל-חאג'ה ינחת בישראל עם מטוס פרטי ומיד יצא למלון, שם ימתין לתוצאות בדיקת הקורונה. אם יקבל תוצאה שלילית יגיע למשרד החוץ ויגיש את ההעתק לכתב האמנה שלו למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, ולאחר מכן ייפגש עם השר אשכנזי ויקבל ממנו את ברכת הדרך. אחר הצהריים יגיע אל-חאג'ה לבית הנשיא, שם ייערך עבורו טקס מיוחד להגשת כתב האמנה. מסדר כבוד של חיילי צה"ל ימתין לשגריר החדש במקום יחד עם תזמורת צבאית שתנגן את המנון האמירויות ואת התקווה.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
השגריר החדש מקבל את המינוי באיחוד האמירויות
ביום שישי צייץ אל חאג'ה בחשבון הטוויטר שלו: "‏עבור אמירתים וישראלים מתחיל פרק חדש של פתיחות, הבנה ושגשוג. מצפה לביקור הראשון שלי. נתראה בשבוע הבא, שבת שלום".
ביום שלישי צפוי השגריר החדש להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. לאל-חאג'ה יצטרף צוות החלוץ של משרד החוץ של איחוד האמירויות שכב ביקר בישראל לפני כשבועיים ומחפש אחר נכסים פוטנציאליים שישמשו לשגרירות, כמו גם החיפושים אחר הווילה שתשמש את חאג'ה, רעייתו וארבעת ילדיהם. השגריר החדש צפוי לשוב לארצו בסוף השבוע ויחזור לארץ רק לאחר שימצאו לו שגרירות. לפי הערכות, השגרירות האמירתית בישראל תיפתח אחרי חג הפסח והבחירות.