ג'ו ביידן מתח הערב (יום ג') ביקורת על קצב החיסונים לקורונה בממשל של דונלד טראמפ, ואמר שהממשל נמצא "בפיגור גדול" ולא עומד ביעדים. הנשיא הנבחר, שייכנס לתפקיד ב-20 בינואר, הזהיר שבקצב הנוכחי "ייקח שנים, לא חודשים, לחסן את כל האמריקנים".
"כפי שחששתי והזהרתי במשך תקופה ארוכה, המבצע להפצת החיסונים לא מתקדם בקצב הנדרש", אמר ביידן בדלאוור, אחרי שנפגש עם הצוות שהקים למאבק בקורונה. הוא הזהיר שהשבועות והחודשים הבאים יהיו קשים מאוד, "אולי הקשים ביותר מתחילת המגפה".
2 צפייה בגלריה
חצי חצי ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
חצי חצי ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
"כפי שהזהרתי, המבצע לא מתקדם בקצב הנדרש"
(צילום: AFP)
מבצע החיסונים בארה"ב יצא לדרך באמצע החודש. ביידן אמר הערב שלמרות שטראמפ ואנשיו הבטיחו שעד סוף השנה יקבלו 20 מיליון אמריקנים את החיסון, כרגע מספר המתחסנים עומד על 2.1 מיליון בלבד, כשנותרו שלושה ימים לסיומה של שנת 2020.
ביידן הבטיח להגביר את קצב החיסונים הנוכחי פי 5 או 6, למיליון מנות ביום. הוא הודה כי "ייקח חודשים עד שרוב האמריקנים יתחסנו". ביידן הנחה את הצוות שלו להיערך להגברת קצב החיסונים. "אני אהפוך עולמות כדי שנהיה בדרך הנכונה", הדגיש ביידן והוסיף שמדובר ב"אתגר האופרטיבי הגדול בתולדות האומה האמריקנית". החודש אמר ביידן שהיעד שלו הוא 100 מיליון מנות של חיסונים ב-100 הימים הראשונים בתפקיד.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס הסגנית של ג'ו ביידן מקבלת חיסון ל קורונה דלאוור ארה"ב
קמלה האריס הסגנית של ג'ו ביידן מקבלת חיסון ל קורונה דלאוור ארה"ב
קמלה האריס, הסגנית של ביידן, מקבלת את החיסון
(צילום: AFP)
בשבוע שעבר קיבל ביידן בן ה-78 את המנה הראשונה של החיסון של חברת פייזר. "אין ממה לפחד", אמר הנשיא הנבחר. היום קיבלה סגניתו, קמלה האריס, את החיסון של חברת מודרנה. "בקושי הרגשתי את זה", אמרה אחרי הזריקה. "אני רוצה לעודד את כולם להתחסן", הוסיפה האריס, וציינה שהחיסון אינו כואב - ומציל חיים. "אני סומכת על המדענים", אמרה סגניתו של ביידן והדגישה שהחיסון בטוח. בניגוד לטראמפ, שהחלים מקורונה באוקטובר וטרם התחסן, סגנו מייק פנס קיבל החודש את החיסון.
בסקר של Ipsos, שנערך בשיתוף הפורום הכלכלי העולמי, השיבו 69% מהאמריקנים שהם מוכנים להתחסן. מדובר בעלייה של 5% לעומת הסקר הקודם, שנערך באוקטובר.