1 צפייה בגלריה
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
ארכיון
(צילום: AFP)
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה מוסיף לעלות והבוקר (יום ב') הוא עומד על 453 בני אדם. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 123 חולים מונשמים. אתמול אובחנו 1,102 חולים חדשים והתקבלו תוצאות של 13,320 בדיקות. 922 חולים נפטרו מתחילת המגפה, שלושה מהם היום.
אתמול יצאה לדרך שביתת כ-2,000 עובדי מעבדות הדורשים שיפור תנאי ההעסקה נוכח משבר הקורונה, שגרם להארכה משמעותית של שעות עבודתם והגביר את העומס. השביתה היא ללא הגבלת זמן וכוללת את המעבדות הרפואיות בבתי החולים, בקופות החולים וכן את מעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות.
השביתה צפויה לפגוע בכל הפעילות בבתי החולים. כך למשל, לא יינתנו בדיקות למחלקות האשפוז, בין היתר לצורך שחרור חולים. יתאפשרו רק בדיקות למחלקת טיפול נמרץ ומספר בדיקות דחופות לחדרי המיון. לא יבוצעו בדיקות מעבדה הנחוצות לצורך ביצוע ניתוחים שאינם דחופים (אלקטיביים) והדבר עשוי לשבש את קיומם של ניתוחים.



אמש אישר קבינט הקורונה את "תוכנית הרמזור" של פרויקטור הקורונה רוני גמזו. התוכנית צריכה עדיין לעבור אישור בוועדה בכנסת ואז תוכנס לתקנות הקורונה - לא לפני ה-6 בספטמבר.
שר החינוך יואב גלנט הכריז כי הצעתו לפתוח את כל מערכת החינוך כסדרה באחד בספטמבר, גם בערים האדומות שבהן אחוז תחלואה גבוה, התקבלה למרות עמדתו של גמזו. בניגוד לדבריו, שרים שהשתתפו בקבינט הקורונה אומרים כי בישיבה דיבר גלנט על זה שחייבים לאפשר לימודים בערים אדומות וכי משרד הבריאות התעלם מהנתונים שהציג לו על היקף התחלואה בקרב ילדים.
לדברי השרים, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם על הקמת צוות שידון בחינוך בערים אדומות - ואם צריך יביא את ההחלטות לאישור קבינט הקורונה. בצוות יהיו חברים שר האוצר ישראל כץ, שר החינוך גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר המדע יזהר שי.
פרופ' גמזו הגיב לכך בתקיפות ואמר כי "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד משמעית לא השתנתה - פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".