שר התקשורת איתן גינזבורג (כחול לבן) הביע היום (ראשון) תמיכה בהחלטתו של יו"ר מפלגתו שר הביטחון בני גנץ, שדרש לא לקיים את מצעד הדגלים שמתוכנן בירושלים ביום חמישי. "אנחנו רואים מצעד שהיוזמים שלו הם סמוטריץ' ובן גביר, אנחנו משחקים פה באש וצריך להיות זהירים דווקא בתקופה הזאת", אמר גינזבורג לאולפן ynet.
"שכחנו שלפני שבועיים סיימנו מבצע בעזה שהתחיל במצעד הדגלים בירושלים ואנחנו צריכים לנקוט במשנה זהירות", אמר גינזבורג. "פעם מצעד הדגלים היה מצעד של חניכי תנועות נוער. היום אנחנו רואים מצעד שהיוזמים שלו הם סמוטריץ' ובן גביר, רואים את זה על הלוגו של ההזמנה למצעד של מפלגת הציונות הדתית. אנחנו נמצאים באווירה מאוד מסוכנת. כשח"כית מפחדת לשלוח את הילדים שלה לבית ספר ומרגישה מאוימת, כשראש השב"כ מדבר על אווירת אלימות ששורה ברחובות".
3 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג בריאיון אולפן
איתן גינזבורג בריאיון אולפן
"נמצאים באווירה מסוכנת". איתן גינזבורג
(צילום: ירון ברנר)
3 צפייה בגלריה
 יחיא סינוואר ומצעד הדגלים בירושלים
 יחיא סינוואר ומצעד הדגלים בירושלים
יחיא סינוואר ומצעד הדגלים בירושלים
(צילום: AFP, מג'די פתחי, TPS)
יש פה מדינה ריבונית עם הצבא החזק במזה"ת, עם שב"כ, מוסד. אי אפשר להכיל הפגנה של דגלים בבירתנו? הרי זה מופרך לחשוב שחמאס וג'יהאד אסלאמי יקבעו מי יצעד ואיפה. "בהחלט. אני בשבוע שעבר צעדתי במצעד הגאווה, אבל לא עלה בדעתי להיכנס אל תוך שכונות חרדיות ולא צריך לשים אצבע בעין לאף אחד. כל השיח שאנחנו נמצאים בו היום, צריך להרגיע. מצעד הדגלים בדרך כלל מתקיים ביום ירושלים, היה מצעד דגלים, הוא הופסק בגלל אלימות וחשש לביטחון הצועדים, אבל אי אפשר עכשיו כל שבועיים-שלושה לעשות מצעד דגלים חדש רק כדי להתריס בפני אלה שרוצים ברעתנו. אם יש פה אמירה של גורמי הביטחון שאומרים שבעת הזאת זה לא מתאים, צריך להקשיב לזה. זה לא אומר שאסור לצעוד, זה לא אומר שאסור להפגין, להפך, אני בעד".
3 צפייה בגלריה
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
הכרזה לקראת צעדת דגלים בירושלים


גינזבורג אמר כי גנץ קיים הערכת מצב עם גורמי הביטחון ולכן הוציא את ההודעה שהוציא. "נראה לי שהיא מאוד ברורה, שאסור לקיים את המצעד הזה במתווה הזה שיצריך מאמצים ביטחוניים ויטרפד את כל מה שקורה כרגע. לכן אני אומר - צריך לעשות את זה בְּשׂוֹם שֶׂכֶל, אני בעד הפגנות, אני בעד חופש ביטוי, גם בעד מצעדים שאני לא תומך בהם. אבל צריך לשים אותם בקונטקסט ולהקשיב למערכת הביטחון. אנחנו נמצאים גם באווירה ציבורית בעייתית וחבל להתסיס את השטח. רק יצאנו עכשיו ממבצע אחרי שהשטח הותסס. צריך טיפה להרגיע, מגיע לעם ישראל טיפה שקט, לא יקרה לזה שום דבר אם ידחו את הדברים האלו".
שר התקשורת אמר כי לדעתו ביטול מצעד הדגלים לא מהווה ניצחון לחמאס. "זה ממש לא מעניין אותי מה אומר הנבל הזה סינוואר, אני מתייחס למה שאומרים גורמי הביטחון", אמר גינזבורג. "אני מזכיר שבגלל עלייה של פוליטיקאי להר הבית הוצתה פה אינתיפאדה שנייה, אז אפשר להיות נורא צודקים ולחטוף את זה אחר כך בקורבנות, ואפשר להקשיב למערכת הביטחון. לא תמיד צריך להיות צודקים, צריך להיות חכמים".